Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

thebadger

Sitat fra: nittisyver på mandag 21. desember 2020, klokken 10:59
Jeg skal hente bil i morgen. Når får jeg melding om eierskifte fra statens vegvesen?
Jeg fikk melding og godkjente i går, utlevering i morgen.
Venter på regnr fortsatt.
Har du forsikring og finansiering i orden?

nittisyver

Sitat fra: thebadger på mandag 21. desember 2020, klokken 11:00
Sitat fra: nittisyver på mandag 21. desember 2020, klokken 10:59
Jeg skal hente bil i morgen. Når får jeg melding om eierskifte fra statens vegvesen?
Jeg fikk melding og godkjente i går, utlevering i morgen.
Venter på regnr fortsatt.
Har du forsikring og finansiering i orden?
Fikset forsikring på lørdag, finansiering er i orden. Burde vel få melding fra vegvesen i dag?
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

TM3P2020

Når dukker fakturaen opp? Jeg har fått sms med beskjed om betaling minst 5 dager før utlevering. Nå er det 5 virkedager til utlevering og ingen faktura har foreløpig dukket på kontoen min.

Steffinho

Sitat fra: TM3P2020 på mandag 21. desember 2020, klokken 11:26
Når dukker fakturaen opp? Jeg har fått sms med beskjed om betaling minst 5 dager før utlevering. Nå er det 5 virkedager til utlevering og ingen faktura har foreløpig dukket på kontoen min.
Jeg har heller ikke fått faktura og sagt ifra om det, men skjer svært lite foreløpig... Men visstnok er ikke det med de 5 dagene så viktig. Viktigeste er at man klarer å bevise at man har betalt når man henter bilen.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

heiho

Tidligere så gikk det fint å betale via straksbetaling når man hentet bilen. Går dette fortsatt?

thebadger

Sitat fra: nittisyver på mandag 21. desember 2020, klokken 11:05
Fikset forsikring på lørdag, finansiering er i orden. Burde vel få melding fra vegvesen i dag?
Jepp. Delivery er helt sprengt på kapasitet, kommer ikke gjennom på telefon, så her er det nok bare å vente. Eierskifte og registrering går øyeblikkelig, så det kan om så fikses mens du henter bilen.

Sitat fra: heiho på mandag 21. desember 2020, klokken 12:36
Tidligere så gikk det fint å betale via straksbetaling når man hentet bilen. Går dette fortsatt?
Sannsynligvis, men de ber om dette på forhånd for å slippe variabler.

Har du fått levering 2. juledag?
Faktura dukket opp på kontoen min 3 dager før (men jeg fullfinansierer, så jeg trenger ikke fikse betaling selv).
Dette varselet er nok for å sørge for at alt er på plass ved levering. Poenget er at de skal ha pengene på bok eller en bekreftelse på at de kommer på bok før du får bilen. Overraskende mange som bare tror alt ordner seg magisk når de dukker opp. Tesla fokuserer på minimum kundeinteraksjon, så da blir det helt annerledes enn å plukke opp en ny Audi hos Møller (på godt og vondt).

Dvergen196

Der kom SMS fra Tesla, booket for levering 29/12 kl 1000 Bergen (Kokstad).
Jeg svarte nei på om tidspunkt passet, så det blir spennende å se hva de sier til at det ikke passer før 4/1. Vi feirer jul og nyttår på fjellet og jeg kjører ikke hjem for å hente ut bilen jeg ikke får brukt.
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

TM3P878

Jeg har fått levering 28 Des, jeg vet at bilen min er i ZEE nå på Glovis Sun, men fikk treff i statens vegvesen på mitt VIN. Trodde ikke jeg skulle få treff før den var i Norge, noe som vet noe om dette?

Thomas Longva

Sitat fra: TM3P878 på mandag 21. desember 2020, klokken 13:15
Jeg har fått levering 28 Des, jeg vet at bilen min er i ZEE nå på Glovis Sun, men fikk treff i statens vegvesen på mitt VIN. Trodde ikke jeg skulle få treff før den var i Norge, noe som vet noe om dette?
Jeg fikk bekreftet av Tesla at de registrerte biler før de var i Norge

TeslaSY

Sitat fra: Toonster på mandag 21. desember 2020, klokken 10:23
Anbefaler deg å ta kontakt via Chat på Tesla sin hjemmeside (https://www.tesla.com/no_no/inventory/new/m3)
Nede til høyre på den siden finner du Chat-funksjon

Det hjelper ikke vanligvis !!!!!!!!!
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Terje Klungervik

Snakket med Tesla via chat idag. Skulle få beskjed senest imorgen om når jeg kunne komme å hente bilen.

TM3P2020

Har du fått levering 2. juledag?
Faktura dukket opp på kontoen min 3 dager før (men jeg fullfinansierer, så jeg trenger ikke fikse betaling selv).
Dette varselet er nok for å sørge for at alt er på plass ved levering. Poenget er at de skal ha pengene på bok eller en bekreftelse på at de kommer på bok før du får bilen. Overraskende mange som bare tror alt ordner seg magisk når de dukker opp. Tesla fokuserer på minimum kundeinteraksjon, så da blir det helt annerledes enn å plukke opp en ny Audi hos Møller (på godt og vondt).

Nei, har utlevering 28.12. Tenkte virkedager men fredag og muligens torsdag er jo heller ikke virkedager. Uansett så var poenget at det nærmer seg og at den stadig ikke har dukket opp, men som andre skriver så holder det nok at det er betalt før henting. Kan jo uansett vise til utført transaksjon i nettbanken på mobilen etter det er betalt.

alagerqv

Sitat fra: Dvergen196 på mandag 21. desember 2020, klokken 13:03
Der kom SMS fra Tesla, booket for levering 29/12 kl 1000 Bergen (Kokstad).
Jeg svarte nei på om tidspunkt passet, så det blir spennende å se hva de sier til at det ikke passer før 4/1. Vi feirer jul og nyttår på fjellet og jeg kjører ikke hjem for å hente ut bilen jeg ikke får brukt.

Da får du sikkert trusler om at den må leveres ut i desember, at du kan få en venn til å hente, at den vil bli solgt til noen andre el.

Det fikk hvertfall jeg. Skjønner jo at de gjerne vil ha ett godt kvartal, men det får være grenser hva de kan kreve eller forvente.

nittisyver

Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA