Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Toonster

Tar lett levering i julestria. Klarer ikke helt se problemet ved å kunne ta en dag å koble av fra samboer og unger, for å få ny leke 😊
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

HTechnic

Sitat fra: Toonster på søndag 20. desember 2020, klokken 10:10
Tar lett levering i julestria. Klarer ikke helt se problemet ved å kunne ta en dag å koble av fra samboer og unger, for å få ny leke 😊

Vanskelig å være uenig i det!
Men en "bagatell" jeg mener er til egen vinning, er at tar man ut bilen i 2021, er det ett år senere å ta første EU kontroll. 

alagerqv

Det kommer jo an på hva man gjør i julestria. Rekker ikke å kjøre en meter med den uansett, så gidder derfor ikke gjøre om alle andre planer fordi Tesla endelig har bilen klar til levering. Tar det når det passer meg best.

RJK

Sitat fra: HTechnic på søndag 20. desember 2020, klokken 10:32

Men en "bagatell" jeg mener er til egen vinning, er at tar man ut bilen i 2021, er det ett år senere å ta første EU kontroll.

Dette er feil. Når bilen første gang skal på EU-kontroll settes etter når bilen ble registrert, så det betyr nøyaktig 4 år senere. Altså utsetter du dette bare det antall dager senere som bilen blir registrert.

Blir bilen registrer samme dag uansett, men du henter den senere, så går det bare ut over deg selv i form av færre dager å kjøre bilen før EU-kontrollen.

Du trodde kanskje det fremdeles hadde betydning hvilket skiltnummer du fikk? Det var gamle regler, som nå er utgått. Nå spikres det en nøyaktig dato, og ikke innen måneden for siste siffer i skiltet.

Dog, om du føler 4.01.21 er året etter 28.12.20, så får du på en måte rett, men det blir jo feil måte å se det på.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Sitat fra: NOway på søndag 20. desember 2020, klokken 11:46
Sitat fra: RJK på søndag 20. desember 2020, klokken 11:09

Dette er feil. Når bilen første gang skal på EU-kontroll settes etter når bilen ble registrert, så det betyr nøyaktig 4 år senere. Altså utsetter du dette bare det antall dager senere som bilen blir registrert.

Blir bilen registrer samme dag uansett, men du henter den senere, så går det bare ut over deg selv i form av færre dager å kjøre bilen før EU-kontrollen.

Du trodde kanskje det fremdeles hadde betydning hvilket skiltnummer du fikk? Det var gamle regler, som nå er utgått. Nå spikres det en nøyaktig dato, og ikke innen måneden for siste siffer i skiltet.

Dog, om du føler 4.01.21 er året etter 28.12.20, så får du på en måte rett, men det blir jo feil måte å se det på.

Heldigvis for oss som får bilen i uke 53 blir det lenge til neste EU kontroll.
Internet dont like ironi or hidden jokes

Pent forsøk, men jeg sa spesifikk dato...

Den tar og hensyn til skuddår, så hjelper lite om den ble registrert 29.02.20, som forøvrig var en lørdag.

PS! Som andre har skrevet, det bildet ditt i signaturen er svært plasskrevende, også rent visuelt. Det bør du få fjernet snarest.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Contango

@NoWay, adferden din er helt uakseptabel. Du «kaprer» trådene du er i med all verdens saker som ikke har noe med tråden å gjøre, du okkuperer trådene med helt irrelevante signaturbilder, og nå går du på person.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

HTechnic

Sitat fra: RJK på søndag 20. desember 2020, klokken 11:09

Bah! Såklart, her har jeg sovet i timen! Men da er der ingen grunn til å utsette utlevering av den grunn  :)

alagerqv

Man får jo selv vurdere om henting passer eller ikke. For meg passer det rett og slett ikke.

thebadger

Denne tråden er helt magisk.
God miks av folk som ikke kan få bilen sin tidsnok, folk som synes det er en dødssynd å levere med sommerhjul i baksetet, folk som er frustrerte fordi bilen er forsinket, og folk som er sinte fordi bilen blir levert på ugunstig tidspunkt.

alagerqv

Sint er nok ikke riktig. Men ser ingen grunn til å endre mine planer fordi Tesla omsider sier at det passer for de å levere den. Jeg bestilte samme dag de åpnet for 2021 modellene og skulle hatt den i november. Når jeg først har ventet så lenge kan jeg like gjerne vente til januar.

Terje Klungervik

Ikke sint, men litt frustrert/spent. Har fått beskjed om levering på slutten av desember, men hadde vært greit å fått vite dette litt tidligere enn en uke før.
Litt irritert at de ikke leverer ut i Trondheim. Må kjøre fra Orkanger til Lillestrøm. Ca 15 timer i bil tilsammen.

alagerqv

Det hadde jeg rett og slett droppet. De kan fint få den til Trondheim for deg.

Terje Klungervik

Fikk beskjed om at de har sluttet å levere lagerførte biler til Trondheim.

Terje Klungervik

hemi

det stemmer nok, allerede for 2 år siden måtte kompis kjøre til nordnorge for å hente sin inventory

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA