Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Kim-

Jeg ville heller fått bilen og heller booket en servicetime i januar feks. Fikk beskjed om at de ikke visste Hvortid kameraene kom, så det var ikke vits i å ringe de, de skulle ringe når bilen var klar.. kjedelig for de pushet meg for å få forsikringen på plass selv om jeg krysset av på 14 dagers gratisforsikring, så nå betaler jeg forsikring på en bil jeg ikke har fått..
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Oysteins

Sitat fra: Kim- på onsdag 09. desember 2020, klokken 22:56
Jeg ville heller fått bilen og heller booket en servicetime i januar feks. Fikk beskjed om at de ikke visste Hvortid kameraene kom, så det var ikke vits i å ringe de, de skulle ringe når bilen var klar.. kjedelig for de pushet meg for å få forsikringen på plass selv om jeg krysset av på 14 dagers gratisforsikring, så nå betaler jeg forsikring på en bil jeg ikke har fått..

Forsikringsselskapet mitt sa at de ikke aktiverer forsikringen før bilen blir registrert i mitt navn. Om bilen din allerede er registrert er det noe annet, men så lenge den ikke står i ditt navn skal du ikke betale noe :)

Hagenisseen

Er det normalt at Tesla legger ut en kredittnota på depositumet? Bestilte 7. desember og så det lå en "Depositumsfaktura 2" faktura på siden min 9. des. Dette er da en kredittnota.

Chris Aurora

Tror det er helt normalt. Den blir ført mot sluttfaktura
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

thebadger

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 10. desember 2020, klokken 08:31
Stemmer. For bokføring må det gjøres sånn.

Hagenisseen

Sitat fra: thebadger på torsdag 10. desember 2020, klokken 08:56
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 10. desember 2020, klokken 08:31
Stemmer. For bokføring må det gjøres sånn.

Ok mange takk :) Ble litt småbekymret hehe.

nittisyver

Venter bilene fra RCC Amsterdam og Glovis Crystal i Zeebrugge til Spica Leader ankommer der eller kommer de seg til Norge via et annet transportmiddel?
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

nittisyver

Sitat fra: nittisyver på torsdag 10. desember 2020, klokken 10:44
Venter bilene fra RCC Amsterdam og Glovis Crystal i Zeebrugge til Spica Leader ankommer der eller kommer de seg til Norge via et annet transportmiddel?

Sjekket med kundeservice nå, dette skal fraktes på lastebil.

thebadger

Sitat fra: nittisyver på torsdag 10. desember 2020, klokken 13:59

Er det noen måte å finne ut hvor ens egen bil er?
Eventuelt en oversikt over båter og hvilke VIN serier som er ombord?

Chris Aurora

Sitat fra: thebadger på torsdag 10. desember 2020, klokken 14:02

Ikke tilgjengelig for almennheten. Tesla support KAN, dersom de ønsker, si det til deg. Men det er ikke noe de alltid gjør. I utgangspunktet kan hvilken bil du får være i flux helt frem til utleveringstidspunktet.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

nittisyver

Eneste måten er å ringe kundeservice, men de gir svært sjeldent ut info om båt.

Bilene fra RCC Amsterdam blir ifølge support i Nederland sendt via lastebil og ikke sporbare fra de sendes til de ankommer Norge. 

thebadger

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 10. desember 2020, klokken 14:04

Ikke tilgjengelig for almennheten. Tesla support KAN, dersom de ønsker, si det til deg. Men det er ikke noe de alltid gjør.
Chat eller telefon?
Håper på levering før jul sånn at vi kan bruke vårt ene besøk på å dra på familiebesøk, kommer ikke så veldig langt med bilen vi har nå. Er ikke så sykt nøye om den kommer 17. eller 23.

nittisyver

Sitat fra: thebadger på torsdag 10. desember 2020, klokken 14:06
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 10. desember 2020, klokken 14:04

Ikke tilgjengelig for almennheten. Tesla support KAN, dersom de ønsker, si det til deg. Men det er ikke noe de alltid gjør.
Chat eller telefon?
Håper på levering før jul sånn at vi kan bruke vårt ene besøk på å dra på familiebesøk, kommer ikke så veldig langt med bilen vi har nå. Er ikke så sykt nøye om den kommer 17. eller 23.

Telefon, dersom du ringer Tesla på 21 51 40 00, tastevalg 4, så blir du satt over til support (de snakker engelsk) så spør du hvor bilen din er i verden.

thebadger

Sitat fra: nittisyver på torsdag 10. desember 2020, klokken 14:17
Telefon, dersom du ringer Tesla på 21 51 40 00, tastevalg 4, så blir du satt over til support (de snakker engelsk) så spør du hvor bilen din er i verden.
Eller ringe 21061929 så slipper du å trykke på 4 ;)
Bilen er på vei til Belgia, så ingen levering før jul  :'(

nittisyver

Sitat fra: thebadger på torsdag 10. desember 2020, klokken 14:36
Sitat fra: nittisyver på torsdag 10. desember 2020, klokken 14:17
Eller ringe 21061929 så slipper du å trykke på 4 ;)
Bilen er på vei til Belgia, så ingen levering før jul  :'(

Fikk du beskjed om hvilken båt?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA