Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Vertigo

Bil hentet i dag i Lillestrøm. Stusselig opplegg, men bilen var topp. Ingen gaps, alle kameraer funker, foreløpig funker varmen.
Jeg hadde ikke kjøpt vinterdekk, så det ble en kort tur bort til Dekk1 Hvam for å få lagt om :). - i snøvær...

Ikke nye lykter, ingen anelse om batteri ennå.

50% på batteri.

Haggish

PROMETHEUS LEADER var planlagt og komme til Drammen på mandag, men den kom i dag. Så og beskylde Tesla for og juge blir drøyt!!
[/quote]

Hvis bilen er på den båten burde de ha meldt ifra tidligere, da det er noe de har vist om en tid ;) ;) ;)
Tror du virkelig at det leverer ut biler 3 dager etter at båten legger til kai i drammen!!!
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Stiann

Sitat fra: Haggish på onsdag 09. desember 2020, klokken 17:32
PROMETHEUS LEADER var planlagt og komme til Drammen på mandag, men den kom i dag. Så og beskylde Tesla for og juge blir drøyt!!

Hvis bilen er på den båten burde de ha meldt ifra tidligere, da det er noe de har vist om en tid ;) ;) ;)
Tror du virkelig at det leverer ut biler 3 dager etter at båten legger til kai i drammen!!!
[/quote] Det burde de helt klart, men tipper de har veldig mye og gjøre om dagen. Og om jeg tror de kan levere 3 dager etter at båten legger til Kai så er svaret ja.

Toonster

Bestilte hvit LR 4.11, og fikk beskjed om at den vil komme i Norge i løpet av romjulen. Skal vel kanskje være litt optimist for å tro at de rekker utlevering i Brumunddal på denne siden av året da?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

thebadger

Sitat fra: Toonster på onsdag 09. desember 2020, klokken 18:35
Bestilte hvit LR 4.11, og fikk beskjed om at den vil komme i Norge i løpet av romjulen. Skal vel kanskje være litt optimist for å tro at de rekker utlevering i Brumunddal på denne siden av året da?
Det spørs hva de klarte å matche deg opp mot og om noen kansellerte en tilsvarende bil. Jeg vil anta tidlig januar siden de er litt forsinket nå, og så får du kanskje en liten overraskelse på tampen av året.

mr_frodo

Sitat fra: bjønn på onsdag 09. desember 2020, klokken 12:45
Sitat fra: jorgenask på onsdag 09. desember 2020, klokken 10:04
Fikk nettop melding om at sommerdekk blir lagt i bilen selv om jeg ba om å få de levert til dekksenter. Forsåvidt forbereredt på det men men. Flere som har levering på varemessen kommende fredag som ikke har fått melding om å signere registrering av bilen osv ?

Jeg har skriftlig fra selger at sommerdekk sendes nærmeste vianor og betalt for første halvår. Kommer de med noe annet så får de bare ta dem ut igjen. Kan jo ikke endre eksisterende avtaler slik

Jeg fikk beskjed at alle som henter i Lillestrøm som har bestilt vinterdekk, får sommerdekkene levert i bilen og ikke til dekksenter.

Toonster

Sitat fra: thebadger på onsdag 09. desember 2020, klokken 18:48
Sitat fra: Toonster på onsdag 09. desember 2020, klokken 18:35
Det spørs hva de klarte å matche deg opp mot og om noen kansellerte en tilsvarende bil. Jeg vil anta tidlig januar siden de er litt forsinket nå, og så får du kanskje en liten overraskelse på tampen av året.

Har fått VIN nr 837, så da er vel matchingen gjort og man får bare krysse fingrene :)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

thebadger

Fikk nettop melding om at sommerdekk blir lagt i bilen selv om jeg ba om å få de levert til dekksenter. Forsåvidt forbereredt på det men men. Flere som har levering på varemessen kommende fredag som ikke har fått melding om å signere registrering av bilen osv ?

Jeg har skriftlig fra selger at sommerdekk sendes nærmeste vianor og betalt for første halvår. Kommer de med noe annet så får de bare ta dem ut igjen. Kan jo ikke endre eksisterende avtaler slik
Det ville jeg tatt opp med dem på forhånd var jeg deg. Hvis du blir stående og krangle om det på utleveringsdagen går det ut over deg, "budbringeren" som du går gjennom bilen med, og alle de som blir forsinket etter at situasjonen din er ferdig.

Thomas Longva

Sitat fra: Toonster på onsdag 09. desember 2020, klokken 18:55
Har fått VIN nr 837, så da er vel matchingen gjort og man får bare krysse fingrene :)

Har 837 med utlevering i Brumunddal jeg også. Estimert romjul, så krysser fingre med deg  :)

Haavis

Sitat fra: Kim- på mandag 07. desember 2020, klokken 16:12
Sitat fra: dejavu på mandag 07. desember 2020, klokken 16:08
Sitat fra: Hrc på mandag 07. desember 2020, klokken 13:17
Sitat fra: Haavis på mandag 07. desember 2020, klokken 13:09
Samme her. Planlagt utlevering i Trondheim i morgen, men ble foreløpig utsatt til fredag da de forventer og få inn kameraer denne uken.

Samme her også. Planlagt henting i morgen utsatt pga defekt kamera, Trondheim.

Men tyder på at noen sjekker dette da,slik man slipper å komme tilbake med bilen...

Fikk beskjed om at bilen min har gått igjennom en 200 punkts sjekkliste og de har funnet defekt kamera.. Lurer litt på hva de 200 punktene inneholder  :o

Fikk utlevert bilen i dag, med defekt høyre kamera. De visste ikke når de får inn nye, så blir booket time for bytte i januar. Får leve uten Autopilot enn så lenge. Strøken bil ellers, MF818XXX, «gamle» lykter. Bilen sto og mottok oppdatering når jeg skulle hente den, så ble litt forsinket men forhåpentligvis uten varme-issues.

bjønn

Sitat fra: thebadger på onsdag 09. desember 2020, klokken 19:00

Det ville jeg tatt opp med dem på forhånd var jeg deg. Hvis du blir stående og krangle om det på utleveringsdagen går det ut over deg, "budbringeren" som du går gjennom bilen med, og alle de som blir forsinket etter at situasjonen din er ferdig.

Det er jo akkurat det jeg har gjort ved å få det bekreftet skriftlig før utlevering. Da tenker jeg heller Tesla får være ett profesjonelt selskap og holde seg til avtalene de gjør. Mulig du fin er deg i slikt, I dont
Tm3 LR hvit/hvit m/hf best. 06/11, vin 836

thebadger

Sitat fra: bjønn på onsdag 09. desember 2020, klokken 20:17
Sitat fra: thebadger på onsdag 09. desember 2020, klokken 19:00

Det er jo akkurat det jeg har gjort ved å få det bekreftet skriftlig før utlevering. Da tenker jeg heller Tesla får være ett profesjonelt selskap og holde seg til avtalene de gjør. Mulig du fin er deg i slikt, I dont
Du har sett på et forum at det potensielt kan bli et problem med levering basert på avtalen du har.
Strategien din er å late som ingenting og potensielt ende opp å krangle med en person som 100% sikkert ikke har autorisasjon til å gjøre noe med saken.
Så anbefaler jeg deg å avklare dette på forhånd. Er det da
A) Jeg som finner meg i ting
B) Du som foretrekker å krangle ved fremmøte fremfor å ta en telefon på forhånd
C) Verden som er et grusomt og uutholdelig sted der levering av sommerdekk kan skje på annen måte enn avtalt. #2020 am I right?

apehest

Kim-

Sitat fra: Haavis på onsdag 09. desember 2020, klokken 19:28
Samme her. Planlagt utlevering i Trondheim i morgen, men ble foreløpig utsatt til fredag da de forventer og få inn kameraer denne uken.

Men tyder på at noen sjekker dette da,slik man slipper å komme tilbake med bilen...

Fikk beskjed om at bilen min har gått igjennom en 200 punkts sjekkliste og de har funnet defekt kamera.. Lurer litt på hva de 200 punktene inneholder  :o

Fikk utlevert bilen i dag, med defekt høyre kamera. De visste ikke når de får inn nye, så blir booket time for bytte i januar. Får leve uten Autopilot enn så lenge. Strøken bil ellers, MF818XXX, «gamle» lykter. Bilen sto og mottok oppdatering når jeg skulle hente den, så ble litt forsinket men forhåpentligvis uten varme-issues.

Hvor i landet er dette?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Haavis

Sitat fra: Kim- på onsdag 09. desember 2020, klokken 22:44
Sitat fra: Haavis på onsdag 09. desember 2020, klokken 19:28

Hvor i landet er dette?

Trondheim

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA