Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

alb92

Er det noen som veit hvor teslastats.no henter data i fra? Har sett igjennom listene der en god del tid tilbake. Ikke en eneste Model 3 Performance er i listen, heller ikke noen EC registrerte biler. Men ser i tråden her, blant annet, at både Performance og EC registrert bil har blitt levert.

nittisyver

Sitat fra: alb92 på tirsdag 08. desember 2020, klokken 13:44
Er det noen som veit hvor teslastats.no henter data i fra? Har sett igjennom listene der en god del tid tilbake. Ikke en eneste Model 3 Performance er i listen, heller ikke noen EC registrerte biler. Men ser i tråden her, blant annet, at både Performance og EC registrert bil har blitt levert.

De henter nok fra https://www.elbilstatistikk.no/

Ingen EC registrerte biler fra Tesla enda
Tesla M3 LR 2021. 21.12.20

Hagenisseen

Sitat fra: lars667 på tirsdag 08. desember 2020, klokken 13:26
Det kan hende de siler ut kunder som mer naturlig hører til Lillestrøm/Drammen eller har like lang avstand dit? For mitt vedkommende er Brumunddal nærmeste sc med god margin, så det hadde vært veldig kjedelig om de flyttet leveringssted.

Ønsker levering til Brummundal selv om det er 10 minutter lengre med bil. Har et godt inntrykk av folka som jobber der. Skal se om det er mulig å endre tilbake.

Thomas Longva

Sitat fra: nittisyver på tirsdag 08. desember 2020, klokken 13:46

De henter nok fra https://www.elbilstatistikk.no/

Ingen EC registrerte biler fra Tesla enda

Elbilstatistikk og teslastats er det samme person som sår bak. Han henter data fra hotel.difi.no

jaycea

Performance-modellene av Model 3 blir registrert som LR på teslastats.no. Vet ikke om det er bug eller om det har vært slik lenge.
Tesla Model Y Performance 2023
Tesla Model 3 Performance 2021
x Kia eSoul 2020
x Tesla Model X 90D 2017
x Tesla Model S 85 2014

Almis

Sitat fra: jaycea på tirsdag 08. desember 2020, klokken 14:18

Performance-modellene av Model 3 blir registrert som LR på teslastats.no. Vet ikke om det er bug eller om det har vært slik lenge.

Kan bekrefte. Fant min P der, lista som LR.
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

hansemann90

Hadde henting av TM3 LR nå tidlig førstekommende torsdag, men fikk nylig beskjed om at den ikke bestod teknisk kontroll. Derfor er det satt opp en tentativ hentedag neste onsdag, altså 6 dager etter opprinnelig hentedag.

Dette er vel noe man bare må finne seg i? Man har vel ikke noe som helst krav/mulighet til å få leiebil/godtgjørelse for dette?

TiLT

Da har jeg vært og hetet ut min blå LR i Trondheim. Dette er min første bil, men jeg hverken så eller merket noe galt med den utover at den brukte noen minutter (og en reboot) før den kom seg på nett. Svært fornøyd med kjøreopplevelsen så langt. :)

bjønn

Sitat fra: TiLT på tirsdag 08. desember 2020, klokken 15:50
Da har jeg vært og hetet ut min blå LR i Trondheim. Dette er min første bil, men jeg hverken så eller merket noe galt med den utover at den brukte noen minutter (og en reboot) før den kom seg på nett. Svært fornøyd med kjøreopplevelsen så langt. :)

Gratulere med bil :)
Tm3 LR hvit/hvit m/hf best. 06/11, vin 836

poskare

Sitat fra: hansemann90 på tirsdag 08. desember 2020, klokken 15:18
Hadde henting av TM3 LR nå tidlig førstekommende torsdag, men fikk nylig beskjed om at den ikke bestod teknisk kontroll. Derfor er det satt opp en tentativ hentedag neste onsdag, altså 6 dager etter opprinnelig hentedag.

Dette er vel noe man bare må finne seg i? Man har vel ikke noe som helst krav/mulighet til å få leiebil/godtgjørelse for dette?

Leiebil får du nok ikke. Men se det positive i det, kanskje de da fikser alt som er før du får den. Skjeve paneler osv...

tersor04

Sitat fra: Almis på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:28
Utover det så var det lite panelgaps bortsett fra bakluka, men den var innenfor spec ifølge Tesla.

Kva er innafor spec når det gjeld panelgaps?
Tesla MYP 2022 • Kvit med svart interiør • Bestilt 24.02.2022
Tesla M3P 2021 • Svart med kvitt interiør
Volvo XC90 T8R 2018 • Svart
E-golf 2015 • Kvit

Kim-

Du har sikkert et defekt kamera som må byttes. Samme som meg. Skulle ha hentet i dag.

Panels gaps fikser de neppe nå under utlevering.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

DagfinnN

Jeg punkterte her om dagen og måtte bestille Taxi for å rekke en avtale.
Lurer på om Tesla dekker Taxi-regningen :angel:
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Toonster

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 08. desember 2020, klokken 18:12

Jeg punkterte her om dagen og måtte bestille Taxi for å rekke en avtale.
Lurer på om Tesla dekker Taxi-regningen :angel:

Rimelig sikker på at de gjør det, men for sikkerhets skyld kan du jo spørre på Facebook
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Marulven på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:31
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:06
Bil kan du få på kort varsel, men det ser ut som om ingen LR her har de nye lyktene pt. El bakluke og varmepumpe er standard.

Men et generelt tips angående Tesla. Om du "skal bare sikre deg at du får med XYZ" så får du aldri bestilt noe. Tesla venter aldri på neste årsmodell, og implementerer endringer fortløpende. Det vil alltid være rykter (med varierende sannhetsgehalt) om noe som skal implementeres "snart".

Takk for godt svar! Vet at det er umulig å kjøpe det som ikke er lansert ennå, men nå har jeg heller ingen bråhast med å kjøpe bil heller. Men har heller ikke tålmodighet til å vente et halvt år på nye lykter. Det føler jeg ikke at de er verdt.

Ser at en del som bestilte i oktober henter ut i disse dager. Så en bestilling nå vil kunne hentes i februar/mars? Eller avhenger det litt av både modell og farge?

Bestiller du noe som er i inventory får du den antakelig i romjula eller utpå nyåret, men det blir avhengig av farge og modell. Bestiller du utenom inventory ser du på mars, men da vil normalt ikke farge eller modell spille noen rolle. Tesla bygger ikke etter bestilling, de bygger til lager og så matches hver enkelt kunde til en bil som enten er i Europa eller er på vei hit.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA