Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

TøddiVedder

jonasali

Tviler, var det ikke sjekka biler med produksjonsdato så seint bare et par uker siden, og hadde ingen av de nye greiene som er omtalt.

TøddiVedder

God nok rekkevidde om vinteren uten varmepumpe

Asbjornel

Sitat fra: TøddiVedder på onsdag 26. august 2020, klokken 17:40
Får dere med varmepumpe mon tro?

Neppe varmepumpe. Men kanskje den nye frunken. Har ikke sånn særlig håp om mye nytt. Bilen har nok rekkevidde.

VP er enda en bevegelig del som kan feile.
I tillegg har man jo miljøaspektet med utslipp av kjølemiddel ved kollisjoner og andre lekkasjer.

TøddiVedder

Trodde den nye frunken var for å få plass til varmepumpen.

jkirkebo

Sitat fra: Asbjornel på torsdag 27. august 2020, klokken 11:47
I tillegg har man jo miljøaspektet med utslipp av kjølemiddel ved kollisjoner og andre lekkasjer.

Det er jo ikke noe mer kjølemiddel i biler med varmepumpe. Det er samme enhet som brukes til aircondition, bare med noen ekstra ventiler. Og muligens annen type kjølemiddel.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Øyvind.h

Skal en vurdere miljøaspektet må en også regne inn merforbruket uten varmepumpe høst/vinter/vår.
For meg er det primært støyen som trekker ned for varmepumpe. Den kan være sjenerende, avhengig av hvor mye støy den genererer og hvor en parkerer/forvarmer. Noen bil-varmepumper bråker infernalsk. Andre er langt mer stillegående. En møter også utfordringen med stupende effektivitet når kulden står på som verst, men perioden hvor den er effektiv er ganske lang kalendermessig. Jeg har ikke savnet varmepumpe så langt, ettersom rekkevidden er god nok uten.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

elbilnett

Jeg savner varmepumpe på min Model 3 om vinteren når gradestokken ligger rundt -5. Da mister jeg omtrent 34% av rekkevidden sammenlignet med perfekt sommerføre. Merkbart på langturer, da 500km blir til 330km.

tornaldo

Ligger 50-100 stk inventory TM3 på Tesla siden sider nå, så der bør det være muligheter for enhver..
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Asbjornel

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 27. august 2020, klokken 13:04
Sitat fra: Asbjornel på torsdag 27. august 2020, klokken 11:47

Det er jo ikke noe mer kjølemiddel i biler med varmepumpe. Det er samme enhet som brukes til aircondition, bare med noen ekstra ventiler. Og muligens annen type kjølemiddel.

My bad. Tenkte ikke på det.

jonasali

Bestilte siste dag i Juli. Booka utlevering 25. September i Tromsø!

ToWalkOrDrive

Jeg savner absolutt ikke varmepumpe på min Model 3. De første Model Y med varmepumpe bråker ganske heftig, mens de har begynt å lage noe mer lyddemping til dem nå, men ikke sikkert det blir bra med en gang på Model 3.

Litt kult når Tesla først begynner å levere ut biler mot kvartalsslutt....da åpnes slusene.... 40 biler i dag....så langt...og 30 dager igjen....
Tesla Model Y                         2021-

Saltmann

Sitat fra: Saltmann på torsdag 20. august 2020, klokken 11:18
Bestilte i midten av juli, med levering i september. De ville ikke fortelle meg hvilket skip bilen kommer med, men fikk tildelt VIN (764xxx). LR med krok, 18", og svart på inn- og utside.

Fikk nettopp bekreftet levering 22/9 klokka 09:00 i Trondheim.

Magnus Hansen

Sitat fra: tornaldo på torsdag 27. august 2020, klokken 17:50
Ligger 50-100 stk inventory TM3 på Tesla siden sider nå, så der bør det være muligheter for enhver..

Det se ut som de går ganske fort unna. Akkurat nå er det 7 SR+, 29 LR og 6 performance. Sjekker tilbake igjen om noen dager.

Thomas Lund

Jeg bestilte inventory bil 25.08, fikk VIN 778xxx.
Har fått beskjed om at jeg skal få bilen i løpet av september, men de har vist problemer med systemet, så de kan ikke si hvor i Europa bilen er...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA