Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Kjettern

Jeg endte opp med å kansellere min bestilling og gå for en lite brukt. Orket rett og slett ikke vente mer. Ikke hadde jeg fått VIN og jeg føler selv at jeg bestilte ganske tidlig. Dere får kose dere med ventingen, jeg får bil på mandag :D
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

knegg

Kjøpte du brukt/inventory fra Tesla eller annen forhandler/privat?
2020 Model 3

Kjettern

Sitat fra: knegg på fredag 07. februar 2020, klokken 12:51
Kjøpte du brukt/inventory fra Tesla eller annen forhandler/privat?

Annen forhandler..
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

islmaa

@kjettern
Hvor lenge hadde du ventet før du ga opp, og hvilken spesifikasjon hadde du i bestilling?

Er i lignende situasjon selv, og vurdere å kansellere hvis ingenting skjer innen et par uker. Tålmodigheten begynner å bli tynnslitt med bil bestilt 15. oktober. Ser det er 3 båter på vei til Zeebrugge, alle med ankomst ila. Februar, så bør vel være muligheter.

perjohans

Sitat fra: islmaa på fredag 07. februar 2020, klokken 15:13
@kjettern
Hvor lenge hadde du ventet før du ga opp, og hvilken spesifikasjon hadde du i bestilling?

Er i lignende situasjon selv, og vurdere å kansellere hvis ingenting skjer innen et par uker. Tålmodigheten begynner å bli tynnslitt med bil bestilt 15. oktober. Ser det er 3 båter på vei til Zeebrugge, alle med ankomst ila. Februar, så bør vel være muligheter.

Hvor ser du det?

Fikk svar fra Tesla Delivery i går. Bilen jeg bestilte 15. januar er på båt og kommer første del av Mars.

RemiWM

Bestilte for 2 dager siden en TM3 LR AWD, svart, 18 tommer sommer-/vinterhjul, hengerfeste. Stod på bestillingen at levering er i mars.
Toyota bZ4X AWD Executive Bitone
Nissan Leaf Tekna

Ottara

olsa

Bestilte min 28 Januar. Ser nå at jeg har fått tildelt VIN på "kildeside". Tesla sa levering i Mars var sannsynlig.

perjohans

Sitat fra: islmaa på fredag 07. februar 2020, klokken 15:13
@kjettern

Kan man spore disse 3 båtene på Marine Traffic eller lignende?

islmaa

Jepp, de tre båtene er Glovis Cosmos (ankom Zeebrugge igår), Glovis Challenge og Grand Mark.

Er flere twitterkontoer som følger dette ganske tett, bla. denne: twitter.com/milhooz

Ingen VIN på min side enda. Ringte Tesla på fredag, som beklaget så mye, men som vanlig kunne de ikke si noe sikkert ang. når jeg kan regne med levering.

RemiWM

Det skal visstnok være mulig å sjekke om VIN har kommet før den dukker opp på Tesla-kontoen.

Oppskrift:
First thing, how to see your VIN before it appears on your account: fire up a Google Chrome web browser, log into your Tesla account. Click on the "manage" button, wait until it loads your "overview". Right click on the page and then "view page source". Now you can see that page in it's source code format. From here, press Ctrl+F (Find) and search for word "5YJ". If you see something like this "vin":"5 YJ XXXXX X K F 418XXX", you have your VIN. Below chart is a demonstration of what each character means.

Link til hele tråden på teslamotorsclub:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/reveal-your-vin-before-it-appears-on-your-account.154122/
Nissan Leaf Tekna

Sitcom

Jeg bestilte gjennom leasingselskap 10. jan. Fikk en «welcome» mail fra Tesla om å lage konto. Gjort det men får ikke opp noe bil der. Noen som vet om man kan følge med på vin og leveranse eller er det kun leasingselskapet som kan det?

Mondeo

Sitat fra: RemiWM på søndag 09. februar 2020, klokken 16:50
Det skal visstnok være mulig å sjekke om VIN har kommet før den dukker opp på Tesla-kontoen.

Oppskrift:
First thing, how to see your VIN before it appears on your account: fire up a Google Chrome web browser, log into your Tesla account. Click on the "manage" button, wait until it loads your "overview". Right click on the page and then "view page source". Now you can see that page in it's source code format. From here, press Ctrl+F (Find) and search for word "5YJ". If you see something like this "vin":"5 YJ XXXXX X K F 418XXX", you have your VIN. Below chart is a demonstration of what each character means.

Link til hele tråden på teslamotorsclub:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/reveal-your-vin-before-it-appears-on-your-account.154122/

Må ta det med litt god fisk det der da. Jeg fikk plutselig et annet VIN nummer litt før levering.
VIN nummeret står faktisk på en stor klistrelapp i frontruta når bilen kommer til lands. Når båten kom med biler til Tromsø kunne jeg se bilen min.
Var ganske morro, men tok ca en uke til den var klar for utlevering. Husk å bestille forsikring som starter noen dager før utlevering så det ikke blir krøll med registreringen.

RemiWM

Bestilte onsdag kveld forrige uke.
Ble oppringt i dag av en hyggelig kar fra Tesla. Der ble det bekreftet at finansiering er i orden gjennom Tesla (dnb). Bestillingen/bilen har fått VIN nummer, og at forventet levering er innen kort tid.
Dette gikk raskere enn jeg forventet!
Nissan Leaf Tekna

perjohans

Da var du nok heldig og ble matchet med en allerede produsert bil som var på vei. Ingenting bedre enn det!

Ser det nå er 3 båter i/på vei til Europa, 1 ankom Belgia den 8. feb, 1 ankommer 16. og den neste rundt 22./23 . februar (Grand Mark, nå i Panamakanalen).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA