Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Dvergen196

Sitat fra: apehest på tirsdag 22. desember 2020, klokken 15:22
Glad jeg ikke jobber der, med tanke på det presset de har fra Musk/ledelse om å få bilene utlevert innen utgangen av kvartal/år, og den kundebehandlingen det medfører at de er tvunget til å utføre.

Når presset er så stort at de blir instruert til å frata folk reservasjonen sin fordi de ikke rekker å transportere bilen til riktig del av landet innen nyttår, da kan de ikke kose seg mye på jobb.
Er jo håpløst i lengden, bruker «opp» de ansatte og skremmer vekk kjøpere. Jeg har enda ikke hørt noe fra Tesla etter at jeg fortalt at jeg ikke kunne hente bilen 29/12. Har de solgt den til noen andre er det takk og farvel til denne kjøperen.
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

alagerqv

Jeg fikk nettopp to mailer rett etter hverandre.

Den første var bekreftelse på at betaling var ok, og at de hadde lest mine øvrige mailer.

Den andre var Mail hvor de gratulerer meg med henting av bil i dag og ber meg bekrefte at jeg har hentet den...

Så de har åpenbart liten oversikt over hvem som sier hva til kundene.

Terje Klungervik

Virker som at de har en del å gjøre ja. Fikk beskjed at jeg skulle få vite senest idag om når jeg kunne hente bilen på Lillestrøm. Ikke hørt noe enda.

Havvo

Dette fungerer bare så lenge bilene til Tesla ligger et hestehode foran konkurrentene. Etter det er det takk og farvel for min del i alle fall. Hadde Polestar 2 vært bedre, hadde jeg gått for den i stedet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Zero-talent

Helt enig. Henta bil i går og det var for så vidt greit. Tog til Lillestrøm og litt kø og litt mer kl og så hjem. Men ikke mulig å snakke med noen, kona fikk ikke være med å ta den ut selv om bilene dto ute. Han som viste meg til bilen sa bare "alt er fint hadet bra". Ikke noe gjennomgang. Og ute i mørket med dugg på brillene pga munnbind fikk man ikke akkurat sett over. Bilen er terningkast seks, utlevering terningkast tre.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Micx

Sitat fra: Zero-talent på tirsdag 22. desember 2020, klokken 16:58
Helt enig. Henta bil i går og det var for så vidt greit. Tog til Lillestrøm og litt kø og litt mer kl og så hjem. Men ikke mulig å snakke med noen, kona fikk ikke være med å ta den ut selv om bilene dto ute. Han som viste meg til bilen sa bare "alt er fint hadet bra". Ikke noe gjennomgang. Og ute i mørket med dugg på brillene pga munnbind fikk man ikke akkurat sett over. Bilen er terningkast seks, utlevering terningkast tre.
De klarer å «pull it off» fordi det er Tesla. Om 2 år er det så hard konkurranse at folk ikke kommer til å finne seg i denne type kundebehandling.

Toonster

Takk gud for at jeg skal ha utlevering i Brumunddal. Krysser fingrene for at de lever opp til tidligere opplevelser
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Terje Klungervik

Noen som har levert bilen sin til innbytte i alt kaoset de siste dagene? Hvordan gikk det?

Dvergen196

Sitat fra: Dvergen196 på tirsdag 22. desember 2020, klokken 15:27
Sitat fra: apehest på tirsdag 22. desember 2020, klokken 15:22
Glad jeg ikke jobber der, med tanke på det presset de har fra Musk/ledelse om å få bilene utlevert innen utgangen av kvartal/år, og den kundebehandlingen det medfører at de er tvunget til å utføre.

Når presset er så stort at de blir instruert til å frata folk reservasjonen sin fordi de ikke rekker å transportere bilen til riktig del av landet innen nyttår, da kan de ikke kose seg mye på jobb.
Er jo håpløst i lengden, bruker «opp» de ansatte og skremmer vekk kjøpere. Jeg har enda ikke hørt noe fra Tesla etter at jeg fortalt at jeg ikke kunne hente bilen 29/12. Har de solgt den til noen andre er det takk og farvel til denne kjøperen.

Hmmm, prøvde å ringe selger men får ikke svar. Sender så en SMS og spør hva som skjer med levering. Får et kort svar om at «vi leverer ikke ut biler i januar 2021 som forklart tidligere. Det er ikke noe jeg kan gjøre noe med. Du har fått dato 29/12 kl 10 Mvh xxxxx»

Null forståelse for at jeg ikke kan hente på gitt dato, selv om jeg har vært tydelig på dette fra november av. Ingen forklaring på hva som skjer videre, jeg kan jo hente innen «en uke» som er kravet.
Hvis jeg må vente til mars kan jeg da kansellere og få depositum tilbake?
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Steffinho

Hører at det er kjempekø på Lillestrøm nå. Virker som ettermiddagene er verst eller har folk opplevd å stå i lang kø på formiddagen også?
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Kianus

Sitat fra: Steffinho på tirsdag 22. desember 2020, klokken 17:53
Hører at det er kjempekø på Lillestrøm nå. Virker som ettermiddagene er verst eller har folk opplevd å stå i lang kø på formiddagen også?

Kom 1030 og kjørte bort 1100.
Da hadde jeg gode 20 minutter ute ved bilen før jeg dro.

Steffinho

Sitat fra: Kianus på tirsdag 22. desember 2020, klokken 17:57

Høres lovende ut. Jeg har avtale i 12 tiden i romjula, og avtale for å skifte dekk i nærheten litt over 1 time senere. Så tåler ikke mye forsinkelse.

Noe å påpeke ved bilen eller var den fin?

Kianus

Sitat fra: Steffinho på tirsdag 22. desember 2020, klokken 18:02

Høres lovende ut. Jeg har avtale i 12 tiden i romjula, og avtale for å skifte dekk i nærheten litt over 1 time senere. Så tåler ikke mye forsinkelse.

Min var veldig bra.
Fikk til og med de nye lyktene på LR med VIN 8402xx

Terje Klungervik

. Kommer ikke bilen med vinterdekk? Står så i avtalen.

Steffinho

Sitat fra: Terje Klungervik på tirsdag 22. desember 2020, klokken 18:56

. Kommer ikke bilen med vinterdekk? Står så i avtalen.
Bare hvis man bestiller de fra Tesla. Jeg vil ikke betale 35 000 kr for vinterdekk. Vil heller ikke ha 20" på vinteren. 18" er både billigere og bedre etter min mening.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA