Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Krane

Sitat fra: Almis på onsdag 02. desember 2020, klokken 15:23
Ifølge UECC sin shipping schedule så skal hun ankomme Drammen 07.12. Hvis det stemmer så har de 9 dager på å få bilen til Bergen, klargjøre den og levere den til meg før jeg tar juleferie. Det tror jeg skal holde hardt :P

Prometheus Leader var også en dag forsinket. Sto at hun skulle ankomme Zeebrugge 01.12 og seile 03.12. Hun kom til kai i dag mårrest. Så spørs om ikke avgangen og ankomst Drammen blir forsinket med en dag.

03-Dec-2020    07-Dec-2020   4 days  PROMETHEUS LEADERATL20089Zeebrugge (BEZEE)1016369Drammen (NODRM)
07-Dec-2020    14-Dec-2020    7 days AUTOPREMIERNOR20085Zeebrugge (BEZEE)1016392Drammen (NODRM)

rlnd

Bilfrakteren Mykines kommer til Bergen i dag, mulig det er noen på den?

Jeg bestilte hvit LR 18" sort int og krok for en uke siden, indikert levering i slutten av desember men ingen VIN ennå.

Ser for meg at VIN kommer neste uke når Glovis Crystal og RCC Amsterdam ankommer Belgia, har andre fått VIN før bilen har ankommet Belgia?
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

Steffinho

Spica Leader er satt opp direkte fra til Zeebrugge 11.des til Drammen 15.des. Skal den fylles opp med biler fra både Glovis Crystal og RCC Amsterdam da kanskje? Begge er estimert i Zeebrugge 8.des. Også satser de på å få levert disse bilene før julaften i store deler av landet. For de som ikke følger med i Shipping Movements tråden så har Glovis Crystal stanset midt i Atlanterhavet og RCC Amsterdam har aktivert ludicrous mode så ser ut som de ankommer likt i Zeebrugge nå.

Glovis Sun og Lydden (hvis Norge har biler på denne båten) blir da i romjula for store deler av landet bortsett fra kanskje Drammen/Lillestrøm som kan være mulig før jul. Er dette planene til Tesla mon tro?  ???
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Horgetrynet

Sitat fra: rlnd på onsdag 02. desember 2020, klokken 15:56
Bilfrakteren Mykines kommer til Bergen i dag, mulig det er noen på den?

Jeg bestilte hvit LR 18" sort int og krok for en uke siden, indikert levering i slutten av desember men ingen VIN ennå.

Ser for meg at VIN kommer neste uke når Glovis Crystal og RCC Amsterdam ankommer Belgia, har andre fått VIN før bilen har ankommet Belgia?

Den har vore i Zeebrugge i ca 15 timer for nokre dagar siden. Så eg er håpefull :)
TM3 LR 2021 834xxx

makki

Sitat fra: Kim- på onsdag 02. desember 2020, klokken 13:08
Sitat fra: Husstein på onsdag 02. desember 2020, klokken 11:54
Fikk melding om valg av hentedag nå.
Bor i Bergen og skal hente på Kokstad.
Det blir levering 10.12 (tidligste mulige valg).

Sitat fra: makki på onsdag 02. desember 2020, klokken 11:57
Sitat fra: Husstein på onsdag 02. desember 2020, klokken 11:54
Fikk melding om valg av hentedag nå.
Bor i Bergen og skal hente på Kokstad.
Det blir levering 10.12 (tidligste mulige valg).

Fått også sms nå(kokstad) 14.12.

Hvortid bestilte dere?

16.10.2020

Zara

Trodde jeg leste noe om dette tidligere, men nå finner jeg det ikke: Hvilken årsmodell skal vi sette på bilforsikringen på refresh-modellen?
Året den blir registrert (2020), eller "modellåret" 2021?

Chris Aurora

Det tror jeg er ett fett. Forsikringen gjelder opp mot regne og de får jo tilgang til vin og vognkortinfo og alt etterhvert, så om du puncher feil er det neppe verdens ende.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

apehest

Sitat fra: Steffinho på onsdag 02. desember 2020, klokken 15:57
Spica Leader er satt opp direkte fra til Zeebrugge 11.des til Drammen 15.des. Skal den fylles opp med biler fra både Glovis Crystal og RCC Amsterdam da kanskje? Begge er estimert i Zeebrugge 8.des. Også satser de på å få levert disse bilene før julaften i store deler av landet. For de som ikke følger med i Shipping Movements tråden så har Glovis Crystal stanset midt i Atlanterhavet og RCC Amsterdam har aktivert ludicrous mode så ser ut som de ankommer likt i Zeebrugge nå.

Glovis Sun og Lydden (hvis Norge har biler på denne båten) blir da i romjula for store deler av landet bortsett fra kanskje Drammen/Lillestrøm som kan være mulig før jul. Er dette planene til Tesla mon tro?  ???

Lover godt for romjula det. Faktisk hadde første juledag vært ideelt for meg.

jorgenask

Er vel heller tvilsomt at de driver med utlevering av biler første juledag på den rødeste av dagene i året

Kim-

Når jeg bestilte sa tesla at bilen min skulle komme til Drammen 14. desember, men jeg har enda ikke fått noe vin eller lignende. Tipper det blir et bra rush før jul
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Zara

Ser på bilforsikringer at man kan velge mellom "Bil Pluss" og "Bil Kasko".

Er det vits i å ha ekstra forsikring av batteripakka? ("Med Bil Pluss får du i tillegg dekket skader på batteripakken") Ligger det noe fra Tesla som dekker det samme kanskje?

Og hvor sannsynlig er det egentlig at man totalskader bilen de første 3 årene tenker jeg? ("Hvis bilen din blir totalskadet, får du en helt ny bil (hvis bilen din er under 3 år og ikke har kjørt mer enn 60 000 km)")

Chris Aurora

Nå er det andre tråder hvor innholdet og pris på forsikring drøftes bedre enn i en leveringstråd ;)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Zara

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 02. desember 2020, klokken 19:01
Nå er det andre tråder hvor innholdet og pris på forsikring drøftes bedre enn i en leveringstråd ;)

Åja, beklager, fant det bare ikke i farten.

... Den hadde "gjemt seg" på side 4 :-D

Og det var DU som starta den ja ;-D

apehest

Sitat fra: jorgenask på onsdag 02. desember 2020, klokken 18:51
Er vel heller tvilsomt at de driver med utlevering av biler første juledag på den rødeste av dagene i året

Skal vi gå ut fra stillingsannonsene som var på finn forrige uke, er det grunn til å tro de skal levere ut samtlige dager ;)

jorgenask

haha, ja mulig.

Har fått 11 desember, ikke så rød :P

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA