Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mitsubushi i-miev 2012

Startet av foxy, mandag 26. mars 2012, klokken 22:15

« forrige - neste »

foxy

Sitat fra: mariowing på fredag 16. mars 2012, klokken 14:23
Når det gjelder antall klasser så ligger de alle listet opp i venstre menyen der man kan velge å se resultater og det er flere enn fire.

les innholdet i linken din som du selv har lagt ut...  8)
I-miev 2011
Asker

mariowing

Sitat fra: foxy på fredag 16. mars 2012, klokken 15:20
Sitat fra: mariowing på fredag 16. mars 2012, klokken 14:23
Når det gjelder antall klasser så ligger de alle listet opp i venstre menyen der man kan velge å se resultater og det er flere enn fire.

les innholdet i linken din som du selv har lagt ut...  8)

Utfordrer deg til å gjøre det samme:
"Euro NCAP groups cars into the following structural categories: passenger car, MPV, off-roader, roadster and pickup. Within each of those categories, cars which are within 150kg of one another are considered comparable."

Altså; her snakker vi om fem (vet ikke hvor du får fire fra...) strukturelle grupperinger. Og innen hver av disse grupperingene så har man klasser som er delt inn etter vekten på bilen. Det siste er da altså det som de kaller "car classes". Ser du på den drop-down listen til venste på siden hvor man kan velge å se biler innen en "car class" kan det se ut til at disse er fordelt med fire på "passenger car", to på "MPV", to på "off-roader", en på "roadster" og en på "pickup".

Ha en kollisjonsfri aften  :D
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

foxy

#62
@mariowing

noen trenger å få det inn med t-skje...  ;D

i) JA det finnes 5 strukturelle klasser (passenger car, MPV, off-roader, roadster and pickup). (4 var nok en skrive/telleleif fra min side)
ii) bare biler fra en og samme klasse og +/- 150kg er sammenlignbare for front/front testresultater.

Grupperinger på venstresiden har ikke nødvendigvis noe med dette å gjøre!

Det er bare en gruppering for å gjøre søket lettere for brukeren! NCAP er klar over at det kan skape misforståelse for enkelte, som det skjedde med mariowing, og har derfor lagt ut en advarsel, når man velger flere biler fra samme gruppering fra venstresiden.

Warning! A valid comparison cannot be made between some cars in your selection. Click here http://www.euroncap.com/Content-Web-Page/0f3bec79-828b-4e0c-8030-9fa8314ff342/comparable-cars.aspx to understand more about comparing safety ratings
I-miev 2011
Asker

Thomas Parsli

Da skjønner du kanskje at  rangeringen i-Miev oppnår ikke er sammenlignbar med rangeringen Leaf oppnår -fordi Leaf veier mer?

Siden du ikke skjønner resultatet fra testene (" leafen er alene pga vekt og størrelse bedre i front/front og miev er ikke dårlige på mange andre områder og kan tom. være bedre." tyder på flere missforståelser) lurer jeg på om du skjønner hva vekten betyr for resultatet.

Jeg oppfordrer deg til å lese fulle rapporter (http://www.euroncap.com/files/432_datasheet.pdf og http://www.euroncap.com/files/422_datasheet.pdf) særlig punktet "Adult occupant".

i-Miev slår Leaf på to punkter:
* WHIPLASH  (høyst sannsynlig pga. utformingen og plassering av nakkestøtter)
* SAFETY ASSIST (ikke setebeltevarsel for baksete)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

foxy

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 20. mars 2012, klokken 19:53
Da skjønner du kanskje at  rangeringen i-Miev oppnår ikke er sammenlignbar med rangeringen Leaf oppnår -fordi Leaf veier mer?

Siden du ikke skjønner resultatet fra testene (" leafen er alene pga vekt og størrelse bedre i front/front og miev er ikke dårlige på mange andre områder og kan tom. være bedre." tyder på flere missforståelser) lurer jeg på om du skjønner hva vekten betyr for resultatet.

Jeg oppfordrer deg til å lese fulle rapporter (http://www.euroncap.com/files/432_datasheet.pdf og http://www.euroncap.com/files/422_datasheet.pdf) særlig punktet "Adult occupant".

i-Miev slår Leaf på to punkter:
* WHIPLASH  (høyst sannsynlig pga. utformingen og plassering av nakkestøtter)
* SAFETY ASSIST (ikke setebeltevarsel for baksete)

Thomas

... og poenget ditt er??
I-miev 2011
Asker

mariowing

Jeg er usikker på hva jeg ikke har forstått som du har forstått Foxy. Jeg tror derfor det enkleste vil være å slutte å lese kollisjonstester og definisjoner av disse og i stedet sette oss inn i hver vår elskede bil. Så akselererer vi til 50 km/t og frontkolliderer slik at ca 70% av panserene våre møtes. Da får vi i praksis funnet ut av dette en gang for alle :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

hkaspenberg

#66
Sitat fra: mariowing på tirsdag 20. mars 2012, klokken 22:35
Jeg er usikker på hva jeg ikke har forstått som du har forstått Foxy. Jeg tror derfor det enkleste vil være å slutte å lese kollisjonstester og definisjoner av disse og i stedet sette oss inn i hver vår elskede bil. Så akselererer vi til 50 km/t og frontkolliderer slik at ca 70% av panserene våre møtes. Da får vi i praksis funnet ut av dette en gang for alle :-)

Ah, endelig en ekte duell! Front mot front ved daggry!  ;D
Etter dere har krøpet ut av restene, er det noen som trenger en pent brukt Think Classic? Jeg planlegger nemlig å selge min kjære Tupper.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

erik e

El-Nissan er mer bil enn EL-Mitsubishi og mer "sikker".  Selv en 2-åring skjønner det. BASTA! Alle andre biler til 250 000,- kr er mer bil enn begge to. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

foxy

#69
Sitat fra: daggad på onsdag 21. mars 2012, klokken 15:26
http://www.smp.no/forbruker/bilogtrafikk/article440770.ece

æsj - ser for første gang bildet av 2012 mod - bæsjebrun interiør??? ligner jo nesten på en leaf innvendig nå..  ;)

rart dette at de innfører 12a lading som standard - burde heller være en opsjon..
I-miev 2011
Asker

foxy

Sitat fra: erik e på onsdag 21. mars 2012, klokken 16:00
El-Nissan er mer bil enn EL-Mitsubishi og mer "sikker".  Selv en 2-åring skjønner det. BASTA! Alle andre biler til 250 000,- kr er mer bil enn begge to. ;)

mmm - hva er en bil, er mindre bil bedre enn mer bil og hvor mye mer bil er en bil til 600k?  ::)
I-miev 2011
Asker

Kris

#71
Folk om bruker uttrykket "mer bil" mener som regel mer tradisjonell, enda større og med mer stafasje og pønt ;)

Jeg mener at biler med fordel kunne blitt "mindre bil" og mer moderne (nei, ikke moderne som i mer flatskjermer og annet juggel fra 90-tallet)
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

foxy

Sitat fra: KristianW på onsdag 21. mars 2012, klokken 16:23
Folk om bruker uttrykket "mer bil" mener som regel mer tradisjonell og med mer stafasje og pønt ;)


ja gjerne kombinert med revhale festet til antennen  ;D
I-miev 2011
Asker

hkaspenberg

#73
Sitat fra: foxy på onsdag 21. mars 2012, klokken 16:07
Sitat fra: daggad på onsdag 21. mars 2012, klokken 15:26
http://www.smp.no/forbruker/bilogtrafikk/article440770.ece

æsj - ser for første gang bildet av 2012 mod - bæsjebrun interiør??? ligner jo nesten på en leaf innvendig nå..  ;)

rart dette at de innfører 12a lading som standard - burde heller være en opsjon..
Selv om bæsj kommer i forskjellige farger vil jeg ikke kalle denne fargen bæsjebrun.  ::) Meget mørk brun, nesten sort er mer riktig. Citroen C-Zero derimot har en interiørfarge  de kaller "kamel". Jeg vil kalle den kamelskitt... iOn har enten det samme interiøret som iMiev 2012, men mellomgrått og annet dørtrekk, omtrent som overflaten på en Thinkpad. Du kan også velge det samme interiøret som iMiev 2011 i sort med den samme hardplasten som iMiev. Har akkurat kjøpt en iOn med grått interiør som koster 1500.- ekstra. Synes det var mest trivelig av alle trillingene. I tillegg var prisen gunstigst. 204.400 ferdig på veien inkl vinterdekk. iOn / C-Zero leveres nå også med 10A lading men med 16A som opsjon.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

foxy

#74
Sitat fra: hkaspenberg på torsdag 22. mars 2012, klokken 08:44

Selv om bæsj kommer i forskjellige farger vil jeg ikke kalle denne fargen bæsjebrun.  ::) Meget mørk brun, nesten sort er mer riktig. Citroen C-Zero derimot har en interiørfarge  de kaller "kamel". Jeg vil kalle den kamelskitt... iOn har enten det samme interiøret som iMiev 2012, men mellomgrått og annet dørtrekk, omtrent som overflaten på en Thinkpad. Du kan også velge det samme interiøret som iMiev 2011 i sort med den samme hardplasten som iMiev. Har akkurat kjøpt en iOn med grått interiør som koster 1500.- ekstra. Synes det var mest trivelig av alle trillingene. I tillegg var prisen gunstigst. 204.400 ferdig på veien inkl vinterdekk. iOn / C-Zero leveres nå også med 10A lading men med 16A som opsjon.

;-D Hans

Grattis med ny el-bil! Må si at jeg er litt misunnelig på deg/dere som får kjøpt trillingene her til denne prisen - kunne godt tenkt meg å bruke mellomlegget til min pris jeg betalte på en ferie... :-\

Kan man fritt velge mellom 10A og 16A eller må man kjøpe 16A i tillegg?
I-miev 2011
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA