Hovedmeny

Sittestilling

Startet av Toft, onsdag 15. januar 2020, klokken 10:42

« forrige - neste »

Toft

Noen som har sittet i førersetet og kan si noe om opplevd kjørestilling og oversikt? Hva kan det sammenlignes med? Forstår at en ikke sitter like høyt som i en SUV, men er det høyere enn i f.eks en golf? Leser og ser at det er en sportslig bil og er derfor litt redd en blir sittende lavt, og med beina litt for vannrett selv i høyeste seteinnstilling.

Spajderman

Dette er jo veldig individuelt, så anbefaler deg å prøvesitte slik at du får gjort deg opp din egwn mening.

Man sitter som i en sedan egentlig, litt "tight" på grunn av midtkonsollen, men personlig likte jeg akkurat det skikkelig godt. Jeg satt veldig godt i førersetet, både mtp. sittestilling og komfort. Jeg er ganske lang og må ha setet i laveste posisjon, det var ikke noe problem for min del.

Toft

Enig. Burde ha ha prøvesittet, men bor ikke på Østlandet og får derfor ikke tatt turen innom Polestar space. I hvertfall ikke før reservasjonen skal gjøres bindende.

For å ha et så godt  overblikk som mulig  justerer jeg sittehøyden i min Golf maksimalt i dag. Og hadde et håp om at det var mulig å komme like høyt også i denne.

Spajderman

Tipper det ikke er store forskjellen på sittehøyde i PS2 og Golf, jeg må stort sett ha setet helt ned for å ikke ta i taket...

Egolferinoen

Vil tro man sitter høyere enn i egolf, da bilen er høyere pga batterier som er "sandwichet" inn i bunnen. Derfor bilen også har et litt SUV aktig preg.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA