Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vindusviskere, elendig kvalitet?

Startet av raypettersen, mandag 13. januar 2020, klokken 18:42

« forrige - neste »

Counterpointer

Rens ruta godt med en glassrens og rens vindusviskere samt sjekk slangene og dyser.

Har kjørt over 20k km her i saltsørpe og drit, vindusviskerne er like fine.

PS jeg bruker også vindusforsegling (Aqua pel, Rain X, Soft Glaco 99 alt ettersom) det har både fordeler og ulemper, mest av det første spør du meg.

elbilnett

Jeg mener vindusviskerne fungerer veldig bra, da spylervæsken fordeles jevnt utover ruten og fjernes relativt lett.

Handyman

Sitat fra: raypettersen på mandag 13. januar 2020, klokken 20:56
.....Er det slik at vannet skal sprute på vindu? Virker som at vannet legger seg på viskeren, og det er svakere trykk på høyre enn venstre.
Det sitter 3 dyser på enden av hver viskerarm (der viskeren er festet) som syler i tre ulike retninger.
Spylermotoren går bare når viskerne går "opp" og slås automatisk av når viskerne returnerer. Det er lett å høre dersom man holder knappen inne hele tiden.
Systemet gjør at det meste av spylerveska havner på ruta der du har bruk for den, og mindre på bilen bak ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA