Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med Lithium celle.

Startet av RuneW, søndag 25. mars 2012, klokken 07:29

« forrige - neste »

RuneW

Jeg kun ladet min Leaf 5 ganger og har allerede begynt å irritere meg over at det ikke er lys i ladeluken. Jeg kjører bilen inn i en garasje og det er relativt lite lys innerst i garasjen jeg må føle meg fram til hvor pluggen skal sitte.

Jeg vurderer å lime på noe slikt oppunder lokket:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=163205265

Men det hadde vært så mye bedre om dette var en lampe som kjente av vinkel og begynte å lyse automatisk istedenfor at man manuelt må skru den på og av.

Så: Er det noen som vet om en slik vinkel-følsom LED-lampe? Jeg vet at det finnes slikt som er ment å drives fra bilens 12V-batteri, for har selv montert en slik oppunder panseret på en av mine tidligere, lite samarbeidsvillige biler.

Edit:

Hmmm.... jeg ser at denne har bevegelses-sensor. Kanskje det er like bra som en vinkelføler?

Men er skeptisk til to ting:

1. Vil risting i bilen på en eller annen måte utløse bevegelses-sensoren under kjøring?
2. Den er vel for stor og klumpete? Tror jeg må ut og måle...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Joachim

I USA har de funnet noen passende lamper. Oppdatér oss gjerne hvis du finner ut av et sted man kan få kjøpt tilsvarende!

http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=37&t=2502

Mortenmann

Sitat fra: Joachim på lørdag 10. mars 2012, klokken 23:44
I USA har de funnet noen passende lamper. Oppdatér oss gjerne hvis du finner ut av et sted man kan få kjøpt tilsvarende!

http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=37&t=2502
Diskutert på forumet tidligere:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=4543.msg42741#msg42741
SølvLeaf

RuneW

OK, beklager og takk for tips!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

BE

Det er ikke nødvendig med lys i ladeluken. Når du går ut av bilen, er det bare å blinke en gang med fjernlysene. Lysene vil da lyse i 30 sekunder, og gir mer enn nok lys til å sette i ledningen. For hver gang du blinker med lysene, vil lystiden øke med 30 sekunder opp til 2 minutter.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Mortenmann

Sitat fra: RuneW på lørdag 10. mars 2012, klokken 23:50
Ikke noe å beklage :-)
Begynner å bli mye info på forumet. Flott database over Leafen og brukererfaringer. Håper Nissan har vett til å bruke informasjonen. Kan spare en del i marked/produktundersøkelser! :-)
SølvLeaf

Aspiranten

Opplever ikke at jeg har behov for noe lys der nedentil... Flink å finne frem med pluggen min :P
Nissan Leaf

RuneW

Sitat fra: Mortenmann på søndag 11. mars 2012, klokken 00:04
Sitat fra: RuneW på lørdag 10. mars 2012, klokken 23:50
Ikke noe å beklage :-)

Jeg liker å tro at jeg er en over snittet dreven forumdeltaker og å undersøke om et tema finnes fra før er vel en av grunnreglene... Skamme seg...  ;D

Sitat fra: Mortenmann på søndag 11. mars 2012, klokken 00:04Begynner å bli mye info på forumet. Flott database over Leafen og brukererfaringer. Håper Nissan har vett til å bruke informasjonen. Kan spare en del i marked/produktundersøkelser! :-)

Jeg mener å ha ha hørt fra Nissan support at de har ett øye på dette forumet. La os håpe det stemmer. Og la oss håpe at slik info virkelig når videre opp i Nissan-systemet!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Mortenmann

Sitat fra: Aspiranten på søndag 11. mars 2012, klokken 00:38
Opplever ikke at jeg har behov for noe lys der nedentil... Flink å finne frem med pluggen min :P
Kanskje du er i overkant glad i Leafen din da? :-)
SølvLeaf

cra

Jeg tenkte det litt "den andre veien", med lys i ladepistolen. slik at man ser hvor man peker den. Gratis tips til alle tredjepartsleverandører av ladekabler mm.  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El-vis

Har satt en liten lysdiodelykt (ca kr 30) fra Clas Ohlson på nøkkelen jeg låser ladekabelen med.
Enkelt - og tilgjengelig.
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

cra

Sitat fra: El-vis på søndag 13. mai 2012, klokken 21:22
Har satt en liten lysdiodelykt (ca kr 30) fra Clas Ohlson på nøkkelen jeg låser ladekabelen med.
Enkelt - og tilgjengelig.

Ja, jeg har tenkt å gjøre det samme, evt. bare sette en direkte på ladepistolen også. Bruker å kjøpe en 10-pack slike av og til: www.dealextreme.com/p/ultra-value-bright-led-keychain-flashlights-white-10-pack-20241?r=77233494. Da koster de ca 2,50 kr/stk. Hender at en eller to i pakken har flatt batteri, men det er uansett mye billigere enn C.O, Biltema eller andre. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

unak

Har hatt behov for noe slikt jeg også.

Takk for tipset med fjernlyset. Skal forsøke det først og hvis det ikke holder, går jeg for 10pk diodelys. Vil fungere bra for meg :)
Nissan Leaf (svart)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA