Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er det noen som har hatt noe problem av noen art i løpa av tiden som leaf kjører

Startet av PREST1, lørdag 24. mars 2012, klokken 21:09

« forrige - neste »

PREST1

Har kjøpt meg 2008 modell Buddy.

Skal det være så tungt å trå ned bremsepedalen ? Er nesten så jeg må ta spenntak i rattet for å bremse.


Har også dødgang (opp og ned) på rattstammen. Skal det være slark?

Har også problemer med at venstre forhjul skraper borti chassiet når jeg svinger helt til venstre .  Er dette normalt eller må jeg ta en tlf til selger?
Kewet Buddy 2008.

Kjørt 2500 km siden 9. mars 2012

RoadRunner

Sitat fra: PREST1 på lørdag 10. mars 2012, klokken 21:20
Skal det være så tungt å trå ned bremsepedalen ? Er nesten så jeg må ta spenntak i rattet for å bremse.
Har også problemer med at venstre forhjul skraper borti chassiet når jeg svinger helt til venstre.
Det er ingen bremseservo - det er m.a.o. meget tungt å blokkere hjulene, det krever litt trening  ;).
Jeg justerte innerskjermen, ved å skru i en skru og trekke den litt mer bakover - tror det var høyre side,

Rattet skal imidlertid så stille i høyde-retningen, Det skal heller ikke kunne vris rundt uten at hjulene følger med. Til meg skjedde dette da det var noe feil med en låsering ved styresnekka (?).
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

PREST1

Kewet Buddy 2008.

Kjørt 2500 km siden 9. mars 2012

hens

Rattakselen er lagret i en slags "sykkellager" med løse kuler, disse har en tendens til å falle ut, og da blir det slakk i rattakselen.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

nr1rayner

Pedalen er vesentlig tyngre enn på "vanlige" biler.
Men å holde imot for vanlig brems... Kan høres ut som du har noen trege calipere da..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA