Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software versjoner

Startet av bno, lørdag 24. mars 2012, klokken 16:25

« forrige - neste »

Joachim

Vi snakker om biler, ikke gokarter. Ser ikke problemet med å bruke 200SX-felger på en Leaf. Genialt egentlig.

foxy

Sitat fra: Joachim på søndag 25. mars 2012, klokken 10:31
Vi snakker om biler, ikke gokarter. Ser ikke problemet med å bruke 200SX-felger på en Leaf. Genialt egentlig.

go-kart eksemplet var en analogi ref vekt på bilen.... ;D

jeg stoler mer på myndighetene i billandet tyskland som krever at en vis felge/bilmodel kombinasjon må være godkjent for bruk, enn en fyr som sitter i stua og mener han ser ingen problem med det... ::)

som et praktisk eksempel er foreks. ikke alle felger av samme størrelse som er godkjente for en E200 sedan samtidig godkjent for en e350 4matic t-model..

I-miev 2011
Asker

Go-carter

Hehe, det er helt riktig det. Men, selv om 200 sx'en er noen få hundre kg lettere, så tror jeg fremdeles sum belastning er større i denne bruken:

(som 98% av alle 200sx'er brukes til)

Enn i denne bruken:

Jeg ville iallefall ikke hatt noen baktanker med å bruke den felgen på Leaf'en :) Men det er vel bare min mening.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA