Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software versjoner

Startet av bno, lørdag 24. mars 2012, klokken 16:25

« forrige - neste »

bno

Starter opp denne tråden da dette med felg vekt og dekk vekt er ikke uvesentlig. Dette som en forlengelse av felgtråden som går her. Meningen er altså (selvforklarende) at vi forsøker å la det gå sport i det å finne letteste felg som passer Leaf. Dekk like så, men her er vi vel noe mer bundet. Tenker da på nye Michelin dekket som er utviklet for ZOE eksempelvis. Noe ensom her enda mht. til ny dekk teknologi tenker jeg...

Så kom igjen Leaf``ere finner vi nåla i høystakken? Vi kan jo starte med vekt på originalfelgen om noen har denne tilgjengelig uten dekk? Nevner at Kina felger oftere er noe tyngre ...

De man finner kan med fordel prises slik at det blir en slags realisme lav vekt til grei pris pespektiv, men for all del finner vi nåla? ;D

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Elmanuell

Har sjekket OZ felger, noe som blir brukt i racing pga deres lave vekt og styrke. Spekulerer på 7,5x18" felger og dekk. Har fått en pris på 16.000.- kr. Venter på tilbud fra en annen leverandør også. Kommer tilbake på det. ;)
Orkanger. Ny Nissan Leaf min første elbil :)
Tidligere fossilslave.

Trond.Strom

Weds sport  lager karbonfiber felger, koster masse og veier 2,76 kilo/stykk
ta kontakt med dem og de hjelper deg sikkert dersom du har for mye penger

http://www.weds.co.jp/index_en.html

Go-carter

Aluminiums-platefelger er det billigste/letteste du får. Det ble veldig poppis forrige løps-sesong for oss iallefall.

Husker ikke helt produsenten, dog... Mener at enten Felgimport eller Motorsport-service tar de inn.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lynet

Finner ikke noe på Motorsport-service sine sider.
Har du noe produsentnavn Go-carter?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

erik e

Tror OZ Superleggera/Alggeritta (ikke sikker på stavelse) er noe av det letteste til en "normal"pris. De er jo jæ..... tøffe og da.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

ellen40

#7
Vi har nå kjørt ca. 7000 km på felger som er ca. 10-15 % lettere enn originalfelgene ;D
-- org. lettmetallfelger fra sportsbilen Nissan 200SX type S14. 200SX felgene har identisk dimensjon, innpress, sentreringshull etc. med Leaf felgene -- passer rett på, med hjulmutrene fra Leaf. Utsenemessig er 200SX felgene overaskende like org. Leaf felgene. Skal få lagt ut et bilde av Leafen vår.
 
Fikk vår Leaf i fjord høst med sommerdekk og byttet til 200SX felgene med vinterdekk ganske rakst.  
Veide en løs 200SX felg på baderomsvekta :). Husker ikke vekta nå, men husker at jeg hadde funnet felgvekten på org. Leaf felgene på en amerikansk nettside og at jeg kom til at 200SX S14 felgene måtte være ca. 10-15% lettere (ps. dette er selvsagt ikke pinlig nøyaktig). Er ellers ikke i tvil om at 200SX felgene holder bedre kvalitet enn org. Leaf felgene. 200SX er bygget for harde bruk, har bl.a toppfart på nærmere 250 kmt.  
2011 Norsk Nissan Leaf, nr. 1 lev. i Kr.sand. Ca. 85000 km. (solgt)
2013 USA Leaf S, 6,6KW - 23000 km (solgt)
2015 USA Leaf S, 6,6KW - 12000 km
Think 2010 med Zebra batteri (felles "riksebil" på jobb, ca. 38000 km)
TVR TUCAN V8, 1970. Rigget for historisk racing.
Porsche 944
Pontiac Fiero 2.8 V6 - 4 speed
Rotax Max med Dino ramme :-)

ellen40

#8
Her er noen biler av Leafen med 200sx felger.
Kjøpt brukt, FINN.no, kr. 1000,- for alle 4 (miljøvennlig gjennbruk)
Lettere felger som passer perfekt. Noen kulere?

Eget norsk nettforum for 200SX. Tipper en tråd der ville gitt bra respons da "ingen" 200SX eiere kjører originale felger.
2011 Norsk Nissan Leaf, nr. 1 lev. i Kr.sand. Ca. 85000 km. (solgt)
2013 USA Leaf S, 6,6KW - 23000 km (solgt)
2015 USA Leaf S, 6,6KW - 12000 km
Think 2010 med Zebra batteri (felles "riksebil" på jobb, ca. 38000 km)
TVR TUCAN V8, 1970. Rigget for historisk racing.
Porsche 944
Pontiac Fiero 2.8 V6 - 4 speed
Rotax Max med Dino ramme :-)

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

RuneW

#10
Sitat fra: daggad på fredag 23. mars 2012, klokken 08:58
Genialt Ellen40 !  :)

Slett ingen dum løsning - hvis man er så heldig å komme over 4 slike pent brukte felger for en rimelig pris.

Ser du skriver at det flyter over med originalfelger pga at "alle" har byttet, så kanskje det er håp...

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

koffeld

Er på utkikk etter felger til vinterdekk selv, da jeg synes 14000 for orginalfelger med dekk er i overkant.  "Ubrukte" 200sx-felger virker jo genialt i så måte, men når jeg går inn og ser på forumet, må man være betalende medlem der for å legge ut kjøpe-tråd.  For galt å tenke på at det sannsynligvis ligger mange strøkne felger rundt omkring i garasjene som ikke brukes.
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

foxy

#12
Sitat fra: ellen40 på søndag 18. mars 2012, klokken 21:11
Husker ikke vekta nå, men husker at jeg hadde funnet felgvekten på org. Leaf felgene på en amerikansk nettside og at jeg kom til at 200SX S14 felgene måtte være ca. 10-15% lettere (ps. dette er selvsagt ikke pinlig nøyaktig). Er ellers ikke i tvil om at 200SX felgene holder bedre kvalitet enn org. Leaf felgene. 200SX er bygget for harde bruk, har bl.a toppfart på nærmere 250 kmt.  

Husk at vekten på bilen er en avgjørende parameter om en felge kan brukes på en bil eller ikke! - uavhengig av hastighet...

Jet vet i alle fall at I tyskalnd må felgene være godkjente for en spesifik bilmodell, ellers mister man godkjennelse for å kjøre bilen med konsekvenser for forsikring og ansvar...

Et rask google søk viser at leaf er noen hundre kilo tyngere..
I-miev 2011
Asker

Go-carter

Sitat fra: foxy på lørdag 24. mars 2012, klokken 10:31
Sitat fra: ellen40 på søndag 18. mars 2012, klokken 21:11
Husker ikke vekta nå, men husker at jeg hadde funnet felgvekten på org. Leaf felgene på en amerikansk nettside og at jeg kom til at 200SX S14 felgene måtte være ca. 10-15% lettere (ps. dette er selvsagt ikke pinlig nøyaktig). Er ellers ikke i tvil om at 200SX felgene holder bedre kvalitet enn org. Leaf felgene. 200SX er bygget for harde bruk, har bl.a toppfart på nærmere 250 kmt.  

Husk at vekten på bilen er en avgjørende parameter om en felge kan brukes på en bil eller ikke! - uavhengig av hastighet...

Jet vet i alle fall at I tyskalnd må felgene være godkjente for en spesifik bilmodell, ellers mister man godkjennelse for å kjøre bilen med konsekvenser for forsikring og ansvar...

Et rask google søk viser at leaf er noen hundre kilo tyngere..

...hvis du har sett hvordan en gjenomsnittelig 200sx-felg blir voldtatt, så tror jeg den lever reine pensjonisttilværelsen på en Leaf :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

foxy

Sitat fra: Go-carter på lørdag 24. mars 2012, klokken 20:57
Sitat fra: foxy på lørdag 24. mars 2012, klokken 10:31
Sitat fra: ellen40 på søndag 18. mars 2012, klokken 21:11
Husker ikke vekta nå, men husker at jeg hadde funnet felgvekten på org. Leaf felgene på en amerikansk nettside og at jeg kom til at 200SX S14 felgene måtte være ca. 10-15% lettere (ps. dette er selvsagt ikke pinlig nøyaktig). Er ellers ikke i tvil om at 200SX felgene holder bedre kvalitet enn org. Leaf felgene. 200SX er bygget for harde bruk, har bl.a toppfart på nærmere 250 kmt.  

Husk at vekten på bilen er en avgjørende parameter om en felge kan brukes på en bil eller ikke! - uavhengig av hastighet...

Jet vet i alle fall at I tyskalnd må felgene være godkjente for en spesifik bilmodell, ellers mister man godkjennelse for å kjøre bilen med konsekvenser for forsikring og ansvar...

Et rask google søk viser at leaf er noen hundre kilo tyngere..

...hvis du har sett hvordan en gjenomsnittelig 200sx-felg blir voldtatt, så tror jeg den lever reine pensjonisttilværelsen på en Leaf :)

??? hva er poenget ditt? - du mener at felger som kjøres fort nok gjennom svingen på en go-kart er automatisk godkjente for bruk på en hvilken som helst bil?
I-miev 2011
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA