Bestilling - utstyr og leveringsinformasjon

Startet av Trond.m, lørdag 11. januar 2020, klokken 18:06

« forrige - neste »

Fendern

Huff, ja dette ble skuffende dyrt.

At elektrisk sete med minne og aktive hovedlys er EKSTRA-utstyr på en 2020 bil fremstår helt merkelig.

Det samme kan man si om adaptiv cruise-kontrol. Burde vært standard på dette tidspunktet.

Når man da i tillegg også må betale ekstra for å få induktiv mobillading og disse bærepose-holderne i bagasjerommet som de har skrytt så fælt av i samtlige videoer, så blir jeg litt satt ut.

Er redd Volvo priser seg fullstendig ut her.

LMOR

Sitat fra: TM på torsdag 16. januar 2020, klokken 08:29
Rød blir stilig, men i min alder får jeg gå for noe som matcher hårfargen 😏

Hører forresten at de visstnok bare får i overkant av 700 biler til Norge i år.
Så da er det en fordel å være tidlig i køen.

Jeg ville også valgt rødt, men da får jeg ikke valgt det tøffe røde kontrast interiøret. Synes det er merkelig at jeg ikke kan velge noe som de mener ikke passer sammen. Men når jeg er ute er bilen mørk inni, og når jeg sitter inni bilen så ser jeg ikke lakken ved siden av interiøret..
Ellers endte jeg godt over 600', mer enn 50' over det jeg hadde forventet.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: Fendern på torsdag 16. januar 2020, klokken 16:33

At elektrisk sete med minne og aktive hovedlys er EKSTRA-utstyr på en 2020 bil fremstår helt merkelig.

Det samme kan man si om adaptiv cruise-kontrol. Burde vært standard på dette tidspunktet.

Når man da i tillegg også må betale ekstra for å få induktiv mobillading og disse bærepose-holderne i bagasjerommet som de har skrytt så fælt av i samtlige videoer, så blir jeg litt satt ut.

At elektriske seter og adaptiv LED er tillegg er da helt vanlig.
ACC er heller ikke inkludert i innstegsmodellen til Audi og Mercedes. Her får nan en grei p
Er mer kritisk til at det er tillegg for VP. Men det er et pluss at rattvarme og varme i baksetene er standard. Man får da en bra utstyrt bil for 530'. 
Intellisafe pakken har også en veldig attraktiv pris.

anbjornk

Jeg lurer litt på hvorfor denne bilen er såpass mye dyrere enn Polestar 2, og dersom man ser bort fra at dette er en SUV vs Coupe, så er veldig mye likt. Jeg liker begge, men jeg synes også det er litt vanskelig å forsvare +/- 50K i differanse med ca samme utstyr.

s3xy

Sitat fra: anbjornk på torsdag 16. januar 2020, klokken 19:47
Jeg lurer litt på hvorfor denne bilen er såpass mye dyrere enn Polestar 2, og dersom man ser bort fra at dette er en SUV vs Coupe, så er veldig mye likt. Jeg liker begge, men jeg synes også det er litt vanskelig å forsvare +/- 50K i differanse med ca samme utstyr.

Itilegg til 10 mil kortere rekkevidde....

Dieselgubben

Sitat fra: TM på torsdag 16. januar 2020, klokken 19:23
Sitat fra: Fendern på torsdag 16. januar 2020, klokken 16:33

At elektriske seter og adaptiv LED er tillegg er da helt vanlig.
ACC er heller ikke inkludert i innstegsmodellen til Audi og Mercedes. Her får nan en grei p
Er mer kritisk til at det er tillegg for VP. Men det er et pluss at rattvarme og varme i baksetene er standard. Man får da en bra utstyrt bil for 530'. 
Intellisafe pakken har også en veldig attraktiv pris.

530'? Har du valgt metallic lakk? Elektrisk oppvarmet frontrute? Hengerfeste? Da er man på 530'. Legg til piggdekk og frakt så passerer du 550'. Bilen er 50-75' kr for dyr sett i lys av størrelse og forholdsvis kort kjørelengde.

Fendern

Jeg skulle helst hatt glasstak, og klarer meg fint uten 360-view. Ved å droppe Lounge-pakken, og derfor gi avkall på både 360-view og Harman Kardon anlegg sparer man rundt 15.000,-. Noen som kjenner til om lydanlegget som leveres som standard blir veldig døvt i forhold?

jakoel

Sitat fra: Fendern på torsdag 16. januar 2020, klokken 21:45
Jeg skulle helst hatt glasstak, og klarer meg fint uten 360-view. Ved å droppe Lounge-pakken, og derfor gi avkall på både 360-view og Harman Kardon anlegg sparer man rundt 15.000,-. Noen som kjenner til om lydanlegget som leveres som standard blir veldig døvt i forhold?

Standard lydanlegg i fossil xc40 er helt greit. Standard lysanlegg i min tidligere A3 2015 var MYE bedre til sammenligning.

Men skulle ikke Harman Kardon anlegg være standardutstyr her?

Fendern

Såvidt jeg har forstått, så har Volvo tre nivåer av lydanlegg; "High Performance", Harman kardon" og Bowers and wilkins".

Standard på XC40 Recharge er "High Performance". Lounge-pakken innebærer blant annet oppgradering til "Harman kadon"-anlegg.

JanIvar

I tilfelle dere ikke har lest spesifikasjonene:
https://www.media.volvocars.com/no/nb-no/media/documentfile/259247/volvo-xc40-recharge-technical-specifications

Noen uttrekk:
Battery content, total amount of energy, (kWh) (Nominal) 78
Battery content, total amount of energy, (kWh) (Usable) 75

CHARGING
AC, h (11 kW)
DC, min (150 kW) **

Vekt: 2150–2250kg avhengig av utstyr.

Når det gjelder batteriet og motor(som ikke er angitt i spesifikasjonene: sier Polestar følgende:

"300 kW of power, 660 Nm of torque and a targeted range of 500 km (WLTP/NEDC)/275 miles (EPA). 0 to 100 km/h in less than five seconds. All-wheel drive. The Polestar 2 has an all-electric drivetrain with the option of a performance package featuring Brembo brakes and adjustable Öhlins dampers. With front and rear DC to AC inverters, an 11kW on-board charger, a 27-module lithium-ion battery with 78 kWh capacity (72 kWh in China), and EFAD (electric front axle drive) + ERAD (electric rear axle drive) permanent magnetic motors, the Polestar 2 is a paragon of electric performance and efficiency."

Motor og batteri skal være tilsvarende på xc40 som på polestar 2 - og det lover jo bra for rekkevidde og forbruk.

Jeg gjetter også på at dekkdimensjon blir lik på x40 som på polestar - altså : 245/45 R19 eller 245/40 R20.

Nå sa forhandler at bilen skulle komme med bredere bakdekk enn fordekk - så ta den informasjonen over med en klype salt.

Fendern

Vil anbefale samtlige som vurderer å kjøpe denne bilen å dra innom en Volvo-forhandler, og sette opp bil med utstyrspakker mm der. Konfiguratoren på volvocars.com/no er visstnok helt på jordet, og viser for høy pris.

JanIvar

Hei! Har du eksempler på avvik? Må sjekke om jeg har fått rett pris.

ihaal

Sitat fra: Fendern på lørdag 18. januar 2020, klokken 12:27
Vil anbefale samtlige som vurderer å kjøpe denne bilen å dra innom en Volvo-forhandler, og sette opp bil med utstyrspakker mm der. Konfiguratoren på volvocars.com/no er visstnok helt på jordet, og viser for høy pris.

Interessant... Når du sier "helt på jordet", vet du ca. hva man ender opp med hos forhandler hvis man krysser av for det meste og lander på 600 000 på konfiguratoren?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Fendern

Sitat fra: ihaal på lørdag 18. januar 2020, klokken 12:52
Sitat fra: Fendern på lørdag 18. januar 2020, klokken 12:27

Interessant... Når du sier "helt på jordet", vet du ca. hva man ender opp med hos forhandler hvis man krysser av for det meste og lander på 600 000 på konfiguratoren?

Bygde en bil i konfiguratoren nå, som havnet på 597.000,-. Tilbudet fra forhandler, med akkurat det samme, havnet på 562.000,-

Edit: Dette innebærer også noen rabatter. Men for å vise til helt konkrete eksempler (før rabatt):

- Teknikkpakke til ~17.000 i konfig finnes ikke ved bestilling, da det meste er standardutstyr på den første bilen.
- El.stolpakke i konfig: 6.320,- / hos forhandler 5.200,- (el.justerbar fører og passasjersete)
- Loungepakke i konfig: 23.920,- / hos forhandler 17.520,- (glasstak, 360 parkview og oppgradert lydanlegg)
- Lyspakke i konfig: 5520 / hos forhandler 4720

JanIvar

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA