Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Felg og dekk vekt

Startet av keca, lørdag 24. mars 2012, klokken 10:31

« forrige - neste »

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Aspiranten

Det er fint og sånt, men dette med elbilladelpasser finnes det bare én løsning på: en ladeplass til alle.

Hvor mange her har ikke opplevd snikere i køen på Kiwi? Hvis de sniker for å spare 1 minutt i handlekøen mens du fysisk står der og ser på dem... Hva vil disse gjøre hvis det er snakk om 5 timer med lading på din elbil før de slipper til? De tar selvfølgelig kabelen din og ler av lappen du har festet i vinduet.

Jeg meg og i.

Flere ladeplasser  :)
Nissan Leaf

corvy

Sorry å henge ut noen men dette er et eksempel fra Storsenteret i Sandvika. Prata med eier rett etterpå. Han ble litt sur fordi jeg brydde meg (som seg hør og bør på norsk vis) og sa han aldri parkerte der når det var fullt. Når jeg kom var det bare 1 ledig plass så grensen var kanskje ikke nådd?

Jaja ... ikke lett å verken si noe eller ta imot kritikk virket det som!



Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

akseln

Et annet problem er elbilister som bruker sårt trengte ladeplasser som sin private parkering. Eksempel nå fra Sagene skole der det har stått en Buddy parkert i over 14 dager i strekk. Utrolig egoistisk med tanke på at plassene der blir fort fulle selv nå på sommeren.

Hva skal man gjøre med slike? Be om å få de tauet vekk?

Trond Arve

Sitat fra: Akseln på tirsdag 10. juli 2012, klokken 08:10
Et annet problem er elbilister som bruker sårt trengte ladeplasser som sin private parkering. Eksempel nå fra Sagene skole der det har stått en Buddy parkert i over 14 dager i strekk. Utrolig egoistisk med tanke på at plassene der blir fort fulle selv nå på sommeren.

Hva skal man gjøre med slike? Be om å få de tauet vekk?

Ja.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Rio

Sitat fra: Akseln på tirsdag 10. juli 2012, klokken 08:10
Et annet problem er elbilister som bruker sårt trengte ladeplasser som sin private parkering. Eksempel nå fra Sagene skole der det har stått en Buddy parkert i over 14 dager i strekk. Utrolig egoistisk med tanke på at plassene der blir fort fulle selv nå på sommeren.

Hva skal man gjøre med slike? Be om å få de tauet vekk?

Send en SMS med bilnummeret for å få navn på eier, og ring dem.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

akseln

Har forsøkt SMS-tjenesten, men fant dessverre ingen presis kontaktinformasjon som jeg kunne benytte.

nyttblad

Har også lagt merke til denne oransje buddyen. Hvis man har bevis for at den har stått mer enn 16 timer burde den vel med loven i hånd kunne taues vekk? Nok trykk på disse plassene som det er.
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

RIP Elbiler.  :o

Fra naa maa alle som kjorer batteribil ha kort nok vei hjem til aa klare turen uten lading i byen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 31. juli 2012, klokken 06:53
RIP Elbiler.  :o

Fra naa maa alle som kjorer batteribil ha kort nok vei hjem til aa klare turen uten lading i byen.

Joda vi kan jo være litt pessimistiske, men nå har jo elbilforeningen samtidig pushet veldig hardt på videre utbygging av ladeplasser her i byen. Så tror ikke det blir et forferdelig problem, med det første.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Aspiranten

Nå må også hybridforeningen på banen og kreve flere ladeplasser!  ;)
Nissan Leaf

sven erik

burde hvert at om man har mulighet til å kjøre fosilt  kan man ikke ta elbil plasser
skal se at  salget vil endre seg elbil salget går ned det vil bli mer salg av ladbare hybrid biler
der har du rekkevidde å da når du byner å få våre fordeler å

leafster

Så lenge det er ladeplikt så synes jeg det er greit. Målet må jo være å redusere lokal forurensning?

Samtidig synes jeg det godt kunne ha vært ladeplikt for el-biler også...

mariowing

Enig i ladeplikt på ladeplassene. Så får de som ikke trenger strøm parkere et annet sted. Av alle el bil godene synes jeg gratis parkering er det "rareste". Jeg er mye mer interessert i å ha tilgang på strøm "overalt" enn at det skal være gratis å parkere der strømmen er.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA