Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Merkelig hendelse med 16 ampere ladekabel

Startet av mariowing, lørdag 24. mars 2012, klokken 05:12

« forrige - neste »

mariowing

Epilog: Når jeg ankom Rygge i går kveld var Think'n plugget inn igjen og min bil følgelig plugget ut. At min var plugget ut visste jeg forsåvidt allerede siden en sjekk av Carwings søndag morgen avslørte dette. Dog var min teori at det var en ny bil som da hadde parkert der Think tidligere hadde stått men det viste seg altså å være samme Think som fortsatt sto der. Jeg sjekket også på lade lokket på Thinken og den hadde Lithium batteri.

Skulle gitt et par kroner for å vite hva/hvem som hadde vært på fære og plugget om det hele...
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Joachim

Noen her inne?

Men da ble det jo happy ending og fullt batteri for alle :) Ingenting er bedre enn det!

Go-carter

Jeg har en gang vært ute for å ha sterkt behov for strøm - og stått ved siden av en fulladet Buddy. Tok ut støpselet til den, låste inn ledningen, og fikk selv ladet opp. Føler ikke jeg burde ha dårlig samvittighet for det...  ;)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Trond Arve

Jeg sto på den andre elbilplassen på Rygge i helga (du har også en blå Leaf mariowing?). På min side var det ikke strøm, noe jeg ga beskjed om på fredag, men som ingen hadde fikset til søndag. Nå var du muligens heldig som ikke fikk bot eller ble taua, jeg tror det er kun to elbilpasser på Rygge?

Jeg synes det kan være greit å plugge ut en bil du vet er fulladet. Alternativt er det ofte mulig å ta kontakt med folk (REGNR <registreringsnummer> til 2282 og deretter telefonkatalogen), og aller best om folk legger igjen sitt nummer i frontruta.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Fossilen

Jeg parkerte på LadePunkt i Dronningensgt i Oslo i går ettermiddag 31/3-12  Og da jeg kom å skulle hente bilen var den ladekabel tatt ut gitt
Da var det en med en Rød og hvit Buddy REG NR EL 3895. som hadde dratt ut kontakten fordi han trengte strøm stod det på lappen han så fint hadde satt på bilen min. Håper att det ikke gjorde no stod det du hadde jo 100% med strøm. Lurer på hvor han har sett dette tro nok att han trenger BRILLER.
Jeg hadde  EN PRIKK over halv.
Så takk til DEG for att jeg IKKE rakk fotballkampen mellom SIF-vif.
Jeg hadde 10 MIL å kjøre mått først hjemm etter billettene.
Så dette rakk jeg ikke MÅTTE JO LADE FØRST >:( >:( >:( >:( >:( 
MEN GODSET KNUSTE JO vif HERLIG  :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Jeg ble så forbanna at jeg dro ut kontakten på ladepunktet til bilen hans.
Håper att han måtte stå lenge ekstra for å lade så han komm seg hjem.

mariowing

Sitat fra: ilmyggo på tirsdag 13. mars 2012, klokken 20:24
Jeg sto på den andre elbilplassen på Rygge i helga (du har også en blå Leaf mariowing?). På min side var det ikke strøm, noe jeg ga beskjed om på fredag, men som ingen hadde fikset til søndag. Nå var du muligens heldig som ikke fikk bot eller ble taua, jeg tror det er kun to elbilpasser på Rygge?

Jeg synes det kan være greit å plugge ut en bil du vet er fulladet. Alternativt er det ofte mulig å ta kontakt med folk (REGNR <registreringsnummer> til 2282 og deretter telefonkatalogen), og aller best om folk legger igjen sitt nummer i frontruta.

Så ikke svare ditt før nå. Ja, jeg har blå Leaf. Jeg hadde betalt for parkeringen så bot ble det ikke. Og som beskrevet så var ledningene byttet tilbake igjen når jeg kom tilbake på søndagen. Skal skrive en mail til Rygge og høre om det er mulig å få til noen flere ladeplasser. Kan godt betale for parkering også men i så fall bør plassene være i den "billige" delen av parkeringshuset. Skal til Rygge igjen i helgen, vurderer å prøve meg med elbilen også denne gangen. Men har lært at om det ikke er ledig så drar man ikke ut en annen bil i alle fall :-) Og etter å ha testet hurtigladeren ved Marche i går formiddag så er jeg mer overbevist om at det fungerer som en grei plan b hvis de to plassene skulle være opptatt. I går var det +5 grader og det ble ladet fra 52% til 89% på 20 minutter.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA