Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Setetrekk

Startet av corvy, fredag 23. mars 2012, klokken 10:17

« forrige - neste »

Lynet

Få noen til å sette seg inn i bagasjerommet så ser du det.
Leaf kjører ikke lysene opp og ned ved start.
Har også sett andre biler med xenon som ikke tar denne opp og ned manøveren som spesielt tyske biler har.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

corvy

Uhm... Stilte spørsmål til Navteq som leverer nav og kart til Leafen for å høre etter snarvei til kart for en importert amerikaner. Se på svaret jeg fikk:

Sitat

NAVTEQ Europe does not handle the distribution and/or support for North American spec navigation system. This is mainly due to the software and region differences between European and North American systems. NAVTEQ has no further solution for such cases as European map updates only work in European made navigation systems.

For more information on how to obtain map updates for your navigation system, we recommend you to contact your Nissan dealer directly.


Dette uroer meg litt. Dersom det ikke er samme HW i bilene blir det jo ikke lett å fikse kart til de. Hva leser dere at svaret de kommer med her betyr????

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

bno

#32
Ikke annet enn at Navteq Europe handle. Hva med Navteq US. Håndterer de kart data for USA markedet som har kart for europa.  ;D Eller, om det er en annen leverandør som leverer kart (skal sjekke om sd kortet i bilen min er merket med navn på kart leverandør) Meld deg inn i Mynissanleaf.com og ta samme spørring der eller sok om om hvem som leverer kartdata der. Jeg mener jeg leste at det er samme leverandør. Altså: Europa eller USA der USA avdelingen av Navteq leverer kartdata til usa spec. HW....

Send tilsvarende førespørsmål hit der du ber om europa kart for us spec hw. http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqNorthAmerica-Site/en_US/-/USD/Default-Start;pgid=Apdo63G6TXdSR0EusyhHKZTx0000GEm8pKp_;sid=ydsIPbPHMckNPfyvGKlMNbnNe9X6RwHJO6Ffkzl5?NewLocaleID=en_US&NewDomainName=Navteq-NavteqNorthAmerica-Site

MyNissanleaf.com søk: http://www.mynissanleaf.com/search.php?keywords=navteq&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Search

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

leafeierskien

Som jeg nettopp skrev i en annen tråd (før jeg visste at denne eksisterte) er jeg kjempefornøyd.

Snakket nettopp på tlf med Svein og bare det at de tar seg tid til å snakke med kunder søndag kl. 20:10 er bonus for meg. Veldig hyggelig og servicevillig type... Kan hende det blir bestilling av ny Leaf fra dem...

bno

Ny synes jeg at reklame for ACAR har gått vel langt. (ja burde ikke respondert igjen, men) Prisene til importørene er ublue mht. hva man får i forhold til å kjøpe ny med comfort pakken..
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

corvy

Sitat fra: bno på tirsdag 12. juni 2012, klokken 17:35
Ny synes jeg at reklame for ACAR har gått vel langt. (ja burde ikke respondert igjen, men) Prisene til importørene er ublue mht. hva man får i forhold til å kjøpe ny med comfort pakken..

Enig i at prisene burde være lavere ifm USA priser men i Europa ligger prisen på 230k norske. 20' i import er ikke så hakkgale i mine øyne. Hadde nok kanskje revurdert med de nye prisene på 258 dog (dersom ikke vinterdekk er inkludert).

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

leafeierskien

Vurderer å bestille fra Acar, men er det andre forskjeller eller ting en bør være obs på i forhold til å kjøpe importert bil fra kontinentet? Språk osv er kanskje på engelsk av hva som står i bilen? Tips tas i mot med takk :)

corvy

Sitat fra: montymastiff på tirsdag 12. juni 2012, klokken 20:48
Vurderer å bestille fra Acar, men er det andre forskjeller eller ting en bør være obs på i forhold til å kjøpe importert bil fra kontinentet? Språk osv er kanskje på engelsk av hva som står i bilen? Tips tas i mot med takk :)

Manualene er på fransk. Alt i bilen er engelsk. Man får bedre service og oppfølging av en fullblods forhandler.

Ellers er det jo dette med support og reklamasjon som er lettere hos forhandlerene.

Bilen med "komfortpakke" er helt lik den de selger ellers i norge. Obs det er ikke de amerikanske :)

Mår det er sagt så kan man si en god del positivt om acar men det er vel dekt over.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

leafeierskien

Sitat fra: corvy på onsdag 13. juni 2012, klokken 00:27
Sitat fra: montymastiff på tirsdag 12. juni 2012, klokken 20:48
Vurderer å bestille fra Acar, men er det andre forskjeller eller ting en bør være obs på i forhold til å kjøpe importert bil fra kontinentet? Språk osv er kanskje på engelsk av hva som står i bilen? Tips tas i mot med takk :)

Manualene er på fransk. Alt i bilen er engelsk. Man får bedre service og oppfølging av en fullblods forhandler.

Ellers er det jo dette med support og reklamasjon som er lettere hos forhandlerene.

Bilen med "komfortpakke" er helt lik den de selger ellers i norge. Obs det er ikke de amerikanske :)

Mår det er sagt så kan man si en god del positivt om acar men det er vel dekt over.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Takker for svar, Corvy!

Alt i bilen er vel på engelsk selv med en bil kjøpt fra norsk Nissa-forhandler? Eller?


BE

Er det noen som har mottatt bil fra Acar hvor Carwings fungerer?

Det er egentlig det eneste som ville bekymret meg, konkurranse på pris er uansett bra. Service må du betale for uansett om du kjøper i Norge eller importere selv.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

leafeierskien

Sitat fra: BE på onsdag 13. juni 2012, klokken 12:45
Er det noen som har mottatt bil fra Acar hvor Carwings fungerer?

Det er egentlig det eneste som ville bekymret meg, konkurranse på pris er uansett bra. Service må du betale for uansett om du kjøper i Norge eller importere selv.

Jeg forstod det fra Svein Henning som om dette var i orden på bilene fra Europa som hans biler var..

herregud

Ingen problem med Carwings på bilene fra Acar. Du må bare registrere deg og bilen på Nissan.no, og koble deg opp mot ditt brukernavn og passord når du har fått bilen levert. :)
Leaf 2012
P85D 2015

ElDino

Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

corvy

Sitat fra: montymastiff på onsdag 13. juni 2012, klokken 15:31
Sitat fra: BE på onsdag 13. juni 2012, klokken 12:45
Er det noen som har mottatt bil fra Acar hvor Carwings fungerer?

Det er egentlig det eneste som ville bekymret meg, konkurranse på pris er uansett bra. Service må du betale for uansett om du kjøper i Norge eller importere selv.

Jeg forstod det fra Svein Henning som om dette var i orden på bilene fra Europa som hans biler var..

Skal fungere ja, men jeg sliter litt. Kan være noe med akkurat min bil. Får se hva Nissan support sier. :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

leafeier

Hei, jeg har kjøpt en leaf av acar og det er den mest idiotiske bruktbilbutikken så finnes. Jeg ble altså lovet navigasjon setevarmer, det stod at det var 100000km garanti, jeg fikk bare 1 nøkkel til bilen, ikke 2. Bilen hadde ikke 1 dag garanti engang!!!!!!!! Jeg fikk ikke velkomstpakken, har enda ikke fått navigasjon, har ikke fått jekk osv, han tar ikke telefonen, han prøver å ungå å ta mobilen osv osv.
Styr unna denne drittbutikken !!!!


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA