Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Setetrekk

Startet av corvy, fredag 23. mars 2012, klokken 10:17

« forrige - neste »

bno

Du får kjøpt bil, men vai en tredjepart firma. Dette er kunstig og undergraver de 4 friheter. Dette er kaiptalinteressens sanne ansikt. Det erkun om jeg tjener på det at jeg liker de frie markeskrefter. Slik demonstrere tilsynelatende Nissan dette og det er ikke lov. Det samme gjelder USA der får du ikke kjøpe helt ny bil sånn uten videre.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

corvy

Jeg har nå snakket med Leaf forhandler i Houston, han leverer bilen gjerne rett på kaia, biler på lager akkurat nå. Det er 2012 modell med varmepakke +++ alt sammen som den norske. Usikker på dette med kart og Carwing men det ordner seg vel sikkert.

Bilen levert på kaia i Drammen koster den rett i overkant av 230 000,-. Med skilter på veien maks et par lapper til på toppen. Er jo en ganske god deal. Kan sikkert finnes brukte biler til en enda bedre pris men da er det vanskelig å finne med varmepakke....
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

RogerB

Pluss vinterdekk og felg (8 - 10 tusen?) og uten garranti (bla bla bla global garranti), så da la oss si 240 000,- med god viljen lagt til.

30k blir liksom ikke nok med alle de usikkerheter som følger med, hvis jeg er uheldig og ødelegger bilen på ett eller annet vis, hvem hjelper meg?

Brukt bil så kan det være noe å tenke på, men en ny?

Jeg er selvfølgelig for all import og frihet, føler bare at det er litt for lite å hente.
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

jkirkebo

Sitat fra: RogerB på lørdag 17. mars 2012, klokken 21:58
Pluss vinterdekk og felg (8 - 10 tusen?) og uten garranti (bla bla bla global garranti), så da la oss si 240 000,- med god viljen lagt til.

30k blir liksom ikke nok med alle de usikkerheter som følger med, hvis jeg er uheldig og ødelegger bilen på ett eller annet vis, hvem hjelper meg?

Brukt bil så kan det være noe å tenke på, men en ny?

Jeg er selvfølgelig for all import og frihet, føler bare at det er litt for lite å hente.

Enig, + all usikkerheten med CarWings og kartene. For ikke å snakke om miles istedenfor km...

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bno

#19
Miles istedet for kilometer er ikke noe tema. Det tar et knappetrykk eller to så er den "europeisk". Men du må ikke kjøpe den som ny, da får du en jobb ved import og godkjenning i Norge og den kan bli dyr. Regn med at du må skifte setebelter bar fordi de ikke er merket med E + sirkel for å nevne et eksempel. Du unngår ikke salestax og det beste hadde vært om du kunne kjøpt brukt i betydningen har vært registrert i USA. Ikke nødvendigvis kjørt.  Da får du den inn på unntaksbestemmelser og alt er beint frem. Synes prisen du oppgir er noe stiv. Det er 6 stater du kan kjøpe bilen i som ikke har sales tax. Finn en av de heller da er det letterer å registrerre og omregistrere uten "kostnad". Er redd du kommer til å brenne deg om du kjøper uregistrert bil. Da begynner du å spise av besparelsen. Det er jo en grunn for at de proffe selger biler som er brukte og uten cwp eller 2012 som jeg har sagt før. Tror du styrer mot økte kostnader og mye styr i Norge hvis du kjøper uregistrert og frarådes. Da hadde jeg glatt kjøpt for lenge siden, men det gikk ikke å regne hjem kjøp av uregistrert...
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

RogerB

Jeg kunne vurdert det på en model X, men ikke på en leaf med så liten besparelse
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

elektrolux

Sitat fra: hma på lørdag 10. mars 2012, klokken 09:06
Sitat fra: corvy på lørdag 10. mars 2012, klokken 07:38
Noen som har kunnskap om dette firmaet og bilene han selger?
Har ikke Elektrolux kjennskap til Acar mon tro?

Stemmer det!

Svenn Henning virker på meg som en meget hederlig bilselger. Han har solgt en US Leaf, men de bilene han selger nå og i framtiden er europeiske biler. Han kjøper billig, og selger billig, og tjener noen kroner på det. For kundene betyr det penger spart, og noen ganger også tilgang på biler forhandlerene har ventetid på.

Kundene må vurdere om de kan skaffe og impotere, og få godkjent en tilsvarende bil billigere enn et rent kjøp hos Acar. Bruker selv denne metoden, men ligger dårlig an, med lang ventetid på biler jeg har funnet, og med en C1, en Saxo, og nå en NyThink som ikke får skilt, hadde det kanskje vært best å kjøpe en bil som allerede er registert i Norge, eller som i alle fall ikke må betales før den er registrert.

Når han aveterer en bil for en pris, er det denne prisen kjøper betaler. Det tilkommer ikke frakt, og klargjøring og registrering, og "you name it" tillegg.

Han overtok, og solgte foreldrenes første Ny Think, da vi kom over en med Soltak som vi heller ville ha. Kjøper sendte han uoppfordret en SMS om hvor fornøyd han var med hele salgsprosessen. Har selv hjulpet A-car med en bil han solgte til Stavanger, og der Zenonlyset sviktet etter annkomst. Det var full fokus på å fikse dette for kunden.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

corvy

Sitat fra: bno på lørdag 17. mars 2012, klokken 22:44
...
Du unngår ikke salestax og det beste hadde vært om du kunne kjøpt brukt i betydningen har vært registrert i USA. Ikke nødvendigvis kjørt.  Da får du den inn på unntaksbestemmelser og alt er beint frem. Synes prisen du oppgir er noe stiv.
...

Hei bno, du har mange gode poenger, takk for det. En måte å løse det du er inne på her er å få noen til å kjøpe bilen i USA, registrere den, og så selge den til meg etterpå. Har kolleger som jobber i Houston som da kunne kjøpt bilen, fått 7500 USD i lokal rabatt og så solgt den til meg etterpå ...

Dersom jeg hadde fått til det har vi bilen med skilter (jaja ... uten vinterdekk!) under 200k :)

Da gjenstår i tilfelle bare å få kart + carwings til å virke.
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

corvy

Sitat fra: elektrolux på søndag 18. mars 2012, klokken 07:11
Sitat fra: hma på lørdag 10. mars 2012, klokken 09:06
Sitat fra: corvy på lørdag 10. mars 2012, klokken 07:38
Noen som har kunnskap om dette firmaet og bilene han selger?
Har ikke Elektrolux kjennskap til Acar mon tro?
..
Når han aveterer en bil for en pris, er det denne prisen kjøper betaler. Det tilkommer ikke frakt, og klargjøring og registrering, og "you name it" tillegg.

Han overtok, og solgte foreldrenes første Ny Think, da vi kom over en med Soltak som vi heller ville ha. Kjøper sendte han uoppfordret en SMS om hvor fornøyd han var med hele salgsprosessen. Har selv hjulpet A-car med en bil han solgte til Stavanger, og der Zenonlyset sviktet etter annkomst. Det var full fokus på å fikse dette for kunden.

Hei electrolux, pratet en del med Svenn Henning og han virker etterrettelig :) Tror nok jeg sikkert kommer til å gå tilbake til han og kjøpe en Europa importert bil etter jeg har lekt meg med litt andre alternativer først. hehe
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

bno

Ville ikke være så engstelig for kart og carwings. Kart blir etter hvert tilgjengelig som del og da er det greit. Carwings er også greit idag på web. Styre bilen via mobil vil ikke innebære kostnad for deg om du befinner deg i wifi sone. Ellers vil kostnad være til telenor connextion. Du får ikke kjøpt europeiske med cwp for på lenge tror jeg, men verdt å se det ann litt. Vedr. 7500 eller snart 10000$ så er det en interimfase før man kan selge den ;D
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

corvy

Sitat fra: bno på søndag 18. mars 2012, klokken 13:52
Ville ikke være så engstelig for kart og carwings. Kart blir etter hvert tilgjengelig som del og da er det greit. Carwings er også greit idag på web. Styre bilen via mobil vil ikke innebære kostnad for deg om du befinner deg i wifi sone. Ellers vil kostnad være til telenor connextion. Du får ikke kjøpt europeiske med cwp for på lenge tror jeg, men verdt å se det ann litt. Vedr. 7500 eller snart 10000$ så er det en interimfase før man kan selge den ;D

Takk igjen. Ja skal følge med litt og plutselig så finner jeg nok en løsning. Var feks en rød i USA med cwp til 32000 og da er det nærme mål.

Har også hørt med toll og veimyndigheter for å sjekke av noen saken som er påstått og jeg lurer på.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

Lynet

Husk at det kreves lyktespyler i Europa, kan komme krav om ettermontering ved EU-kontroll.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

corvy

Sitat fra: Lynet på søndag 18. mars 2012, klokken 19:24
Husk at det kreves lyktespyler i Europa, kan komme krav om ettermontering ved EU-kontroll.

Takk lynet. Har blant annet spurt om dette. :-)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

Lynet

Sjekk også om nærlysene har automatisk høydejustering som er et krav i Norge, tror ikke USA-modellen har det!
Sett på nærlyset og la et par personer sette seg på kanten av bagasjerommet, nærlysene skal justere seg til riktig høyde etter noen sekunder.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

gbzdoc

Sikker på at Leafen har automatisk høydejustering? Har aldri sett at den justerer dette f.eks. når den startes, slik alle Xenon lys jeg har brukt gjør.
(De går ofte helt ned, og så opp igjen ved oppstart, og justerer automatisk om man står i en oppoverbakke.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA