Hovedmeny

Stemmekommandoer på norsk

Startet av Motorwatt, onsdag 25. desember 2019, klokken 09:53

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 25. desember 2019, klokken 09:53

* Let's go to work

"Naviger til jobb" virker fint hos meg (har lagret hvor jobb er på forhånd)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Motorwatt

Sitat fra: knut.aulie på fredag 27. desember 2019, klokken 12:10
.... da funket hvertfall å åpne hanskerom
... som må være en ganske unyttig funksjon  :D, men bra party trick. De gangene jeg skal hente noe der, beveger jeg hånden ca. 8,7 millimeter i avstand fra bryteren. Men for en tilfeldig passasjer som røsker og drar, og ikke finner ut av hvordan den skal åpnes så er det kjekt. Man kan si "Åpne hanskerom" eller bare si til passasjeren "Trykk på den greia der". Ok da, så har man spart den pusten det tar å si de 3 ekstra ordene.... Men fancy? Javisst!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på fredag 27. desember 2019, klokken 12:39
Sitat fra: knut.aulie på fredag 27. desember 2019, klokken 12:10
.... da funket hvertfall å åpne hanskerom
... som må være en ganske unyttig funksjon  :D, men bra party trick. De gangene jeg skal hente noe der, beveger jeg hånden ca. 8,7 millimeter i avstand fra bryteren. Men for en tilfeldig passasjer som røsker og drar, og ikke finner ut av hvordan den skal åpnes så er det kjekt. Man kan si "Åpne hanskerom" eller bare si til passasjeren "Trykk på den greia der". Ok da, så har man spart den pusten det tar å si de 3 ekstra ordene.... Men fancy? Javisst!
For Model 3 som ikke har dedikert knapp er den like grei som alle andre kommandoer.

Det som trengs er en stemmestyring som virker hver gang og fort, foreløpig er det mye som gjenstår, men det går i riktig retning.

Motorwatt

Den jeg har funnet mest nyttig (sorry TM3-eiere) er "Slå på/av rattvarme. Sparer 2-3 trykk på skjermen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på fredag 27. desember 2019, klokken 13:37
Den jeg har funnet mest nyttig (sorry TM3-eiere) er "Slå på/av rattvarme. Sparer 2-3 trykk på skjermen.
Ja bare gni det inn [emoji2957]

Motorwatt

Sitat fra: knut.aulie på fredag 27. desember 2019, klokken 13:37
Beklager! En annen nyttig funksjon er "Åpne bagasjerom" som altså åpner bagasjelokket helt opp (motorisert).

....noen gleder må vi med veteraner også ha(ha)...
Tesla S75D - 09/2018

geear

Sitat fra: Motorwatt på fredag 27. desember 2019, klokken 13:57
Sitat fra: knut.aulie på fredag 27. desember 2019, klokken 13:37
Beklager! En annen nyttig funksjon er "Åpne bagasjerom" som altså åpner bagasjelokket helt opp (motorisert).

....noen gleder må vi med veteraner også ha(ha)...
Men du må fortsatt åpne og lukke dørene dine manuelt...  :laugh: 8)

Motorwatt

SitatMen du må fortsatt åpne og lukke dørene dine manuelt...

Men kan du stemmestyre det?  :D

ps. Og hvordan åpner du soltaket?
Tesla S75D - 09/2018

geear

Sitat fra: Motorwatt på fredag 27. desember 2019, klokken 14:08
Men kan du stemmestyre det?  :D
:o

Sitat fra: Motorwatt på fredag 27. desember 2019, klokken 14:08ps. Og hvordan åpner du soltaket?
Hey, 1985 ringte og ville ha soltaket sitt tilbake...  8)

(men skal du mobbe for noe, så skulle jeg gjerne hatt kjørefølelsen fra en sedan, selv om X er blant SUVene med relativt liten slagside i svingene..)

Counterpointer

Sitat fra: gr på fredag 27. desember 2019, klokken 14:27
......mobbe for noe, så skulle jeg gjerne hatt kjørefølelsen fra en sedan,
Da helst en sedan med litt skarpe egenskaper (= 3p [emoji39])

Motorwatt

Absolutt og totalt utenfor topics:

Leste at TM3 er en bil for ungdom, og ikke for menn midt i 50-års krisa. Derimot er en S passende for disse under forutsetning av at sjåføren ikke er for stiv i rygg og nakke. For de med dette problemet kan X absolutt anbefales.  :D
Tesla S75D - 09/2018

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på fredag 27. desember 2019, klokken 15:04
Absolutt og totalt utenfor topics:

Leste at TM3 er en bil for ungdom, og ikke for menn midt i 50-års krisa. Derimot er en S passende for disse under forutsetning av at sjåføren ikke er for stiv i rygg og nakke. For de med dette problemet kan X absolutt anbefales.  :D
[emoji23][emoji23][emoji23]

Da er jeg en ungdommelig 50 åring, for den passer meg ypperlig.

Og det hadde passet meg ypperlig om jeg også kunne gitt den vokale kommandoer som temaet er.

Handyman

Testet idag, og nå fungerte det bedre enn i går. Den forstod hva jeg sa godt over halvparten av gangene.
Riktignok er det mange kommandoer den ikke kan utføre enda, husker ikke ordrett den engelske meldingen.

Fikk til følgende (norsk)
Åpne ladeluken
Zom inn/ut i kart
Sattelittkart av/på
Øk/senk temperaturen (trinn på 1.5grad)
Sett viftehastighet 1/2/3
Vindusvisker trinn 1/2/3
Setevarme av/på foran
Setevarme av/på baksete
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA