Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaringer med Acar bilselger firma?

Startet av eledille, søndag 18. mars 2012, klokken 09:25

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 05. april 2013, klokken 19:28
Det hadde vært spennende om de eksempel økte ladehastigheten fra 90 til 120kW, men hvor sannsynlig er egentlig det? De målingene jeg har sett viser i hvert fall at ladehastigheten faller raskt, og at 120kW hurtiglader dermed vil ha begrenset påvirkning på den totale ladetiden fra 0-100%.

Har ikke fått med meg alt av målinger, men fikk inntrykk av at den ikke rampet ned fra 80-90kW før ved ca. 70% SOC? Om man kan øke fra 90kW til 120kW fra 0-50% vil ladetiden 0-50% minke fra 30 minutter til 22,5 minutter. Ikke så galt det. Inkl. nedramping 50-70% betyr det ca. 10 minutter spart på en lading fra 0-100%.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cirion

Jeg forstod det slik at 120kw er ladehastigheten på de norske Superladerne.... Elon's ord fra ambassadør boligen. Han sa også 50% på ca 20 min, og 30min ville gi mellom 60 og 70%.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk HD
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

eclipse

Sitat fra: Cirion på fredag 05. april 2013, klokken 21:17
Jeg forstod det slik at 120kw er ladehastigheten på de norske Superladerne.... Elon's ord fra ambassadør boligen. Han sa også 50% på ca 20 min, og 30min ville gi mellom 60 og 70%.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk HD

Jeg forsto det slik at 120 kw var kapasiteten til Superladerene både i US og de som kommer til Norge, men at Tesla foreløpig kun brukte 80-90 kw og kunne øke opp til 120 kw hvis det fungerte...
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på fredag 05. april 2013, klokken 19:38
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 05. april 2013, klokken 19:28
Det hadde vært spennende om de eksempel økte ladehastigheten fra 90 til 120kW, men hvor sannsynlig er egentlig det? De målingene jeg har sett viser i hvert fall at ladehastigheten faller raskt, og at 120kW hurtiglader dermed vil ha begrenset påvirkning på den totale ladetiden fra 0-100%.

Har ikke fått med meg alt av målinger, men fikk inntrykk av at den ikke rampet ned fra 80-90kW før ved ca. 70% SOC? Om man kan øke fra 90kW til 120kW fra 0-50% vil ladetiden 0-50% minke fra 30 minutter til 22,5 minutter. Ikke så galt det. Inkl. nedramping 50-70% betyr det ca. 10 minutter spart på en lading fra 0-100%.
Hei,

Har ikke tatt en ny kikk på målingene akkurat nå, men mener den daler fra 90kW allerede rundt 50% SOC. Da faller den ned mot ca 50kW før den faller videre rundt 70-80% SOC. Men uten å finne tilbake til målingene blir dette egentlig bare unøyaktige anslag.

Observasjonene støttes dog av eiernes erfaring med hvor lang tid det tar å lade, og hvor mange miles de får på et gitt antall minutter.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: eclipse på mandag 08. april 2013, klokken 08:42
Sitat fra: Cirion på fredag 05. april 2013, klokken 21:17
Jeg forstod det slik at 120kw er ladehastigheten på de norske Superladerne.... Elon's ord fra ambassadør boligen. Han sa også 50% på ca 20 min, og 30min ville gi mellom 60 og 70%.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk HD

Jeg forsto det slik at 120 kw var kapasiteten til Superladerene både i US og de som kommer til Norge, men at Tesla foreløpig kun brukte 80-90 kw og kunne øke opp til 120 kw hvis det fungerte...

I USA deler to ladepunkt på en stack med 12 stk 10kW ladere. Dvs 120kW effekt hvorav 85kWh Model S kan trekke inntil 90kW pt.

La oss håpe de går opp til 120kW, men de får jo et problem hvis bil 2 ikke har tilgang til noe ladeeffekt fordi bil 1 trekker 120kW.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 08. april 2013, klokken 09:06
I USA deler to ladepunkt på en stack med 12 stk 10kW ladere. Dvs 120kW effekt hvorav 85kWh Model S kan trekke inntil 90kW pt.

La oss håpe de går opp til 120kW, men de får jo et problem hvis bil 2 ikke har tilgang til noe ladeeffekt fordi bil 1 trekker 120kW.

I så fall får vi håpe de øker stacken til 15 stk. ladere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

DonPedro

Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA