Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaringer med Acar bilselger firma?

Startet av eledille, søndag 18. mars 2012, klokken 09:25

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: JohanH på tirsdag 19. februar 2013, klokken 14:24
Kjempeinteressant lesning! Men hvor i all verlden har de fått dette bilde fra??? I bildeteksten står det "Teslakontakt":

Dette er Tesla roadster typen, Type S EU varianten blir annerledes. Spørsmålet er om de lager en egen design eller benytter "Combo"
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Griffel

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 19. februar 2013, klokken 14:03
http://www.ladestasjoner.no/nyheter/79-abb-skal-lade-elbilen-model-s

Sitat fra: Griffel på torsdag 14. februar 2013, klokken 09:56
Sitat fra: Cato76 på torsdag 14. februar 2013, klokken 09:02
ABB skal lade elbilen Model S  :o
http://www.ladestasjoner.no/nyheter/79-abb-skal-lade-elbilen-model-s
Med opptil 22 kW AC (levert til bilen innebygde lader) under forutsetning av at Tesla benytter en "Type 2" kontakt i bilen. (Ikke utenklig, og om ikke, er dette løsbart med et adapter)
Altså akkurat det sammen som øvrige Ladestasjoner med "Menneks" kontakter eller for den saks skyld rød industrikontakt. (Bare at disse sistet ikke forutsetter noe om bilens ladeplugg)

Dette lyder mer fornuftig:
Sitat fra: flux på tirsdag 12. februar 2013, klokken 22:57
22kw Mennekes punkter bør settes opp på egne ladesøyler dersom bruken av 22kw punktet blokkerer for samtidig bruk av 50kw punktet, siden ladetiden er lengre.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

laumb

Sitat fra: Griffel på tirsdag 19. februar 2013, klokken 19:08
Sitat fra: JohanH på tirsdag 19. februar 2013, klokken 14:24
Kjempeinteressant lesning! Men hvor i all verlden har de fått dette bilde fra??? I bildeteksten står det "Teslakontakt":

Dett er USA typen, EU blir annerledes. Spørsmålet er om de lager en egen design eller benytter "Combo"

Nei, det er ikke USA typen.
Merk det at den ikke sitter inne i en lykt. :P
Den har ikke samme form.
Og mangler lysringen rundt.


Tapatalkin' from iTalatut...

jkirkebo

Sitat fra: laumb på tirsdag 19. februar 2013, klokken 20:05
Nei, det er ikke USA typen.
Merk det at den ikke sitter inne i en lykt. :P
Den har ikke samme form.
Og mangler lysringen rundt.

Det er vel TSL01 sokkelen fra Roadster tenker jeg, ikke TSL02 fra Model S.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 19. februar 2013, klokken 20:11
Det er vel TSL01 sokkelen fra Roadster tenker jeg, ikke TSL02 fra Model S.
Rettet.
Uansett er det ikke EU kontakten som er vist.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

JohanH

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 19. februar 2013, klokken 20:11
Sitat fra: laumb på tirsdag 19. februar 2013, klokken 20:05
Nei, det er ikke USA typen.
Merk det at den ikke sitter inne i en lykt. :P
Den har ikke samme form.
Og mangler lysringen rundt.

Det er vel TSL01 sokkelen fra Roadster tenker jeg, ikke TSL02 fra Model S.

Det er det nok

Hans Håvard Kvisle

Beklager slurvefeilen med Teslakontakten i artikkelen. Det er Roadsteren, ja. Nå er artikkelen korrigert med det som skal være S-kontakt og plugg.
St.Hanshaugen

19quiz76

Noen som ble klokere på disse spørsmålene etter gårsdagens event? Sto og hjalp Nouvlari med streamingen, og det kom en del kommentarer på chaten fra seere som rev seg i håret da Musk fortalte om støtte for tre-fas..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Cirion

EU Model S får ny plugg. Mennekes kompatibel, og med støtte for Tesla SC.
Støtter også 3fas fra 200v+
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

fredag

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 07. mars 2013, klokken 07:34
Noen som ble klokere på disse spørsmålene etter gårsdagens event? Sto og hjalp Nouvlari med streamingen, og det kom en del kommentarer på chaten fra seere som rev seg i håret da Musk fortalte om støtte for tre-fas..

Jeg ble ikke beroliget.

Tallene for ladehastighet han nevnte var tilsvarende som ladehastighet for enfas. Han begynte å bable om 40A og 80A for trefas...

Enten fikk han ikke med seg at spørsmålet gjaldt trefas, eller så er han ikke klar over at trefas gir mulighet for  1,7x til 3x ladehastighet i forhold til enfas.

Det er jo en veldig rask, enkel og billig måte å støtte trefas, og det er å bare bruke en av fasene. Men da går man jo glipp av muligheten for økt ladehastighet.

Jeg håper vel egentlig at Elon Musk rett og slett ikke kan detaljene om trefas-lading for den europeiske versjonen av Model S.

Men Tesla bør helst publisere endelige spesifikasjoner for lading på de europeiske bilene før vi må trykke på "finalize".

Elon Musk sa vel heller ikke noe om når de kommer med chademo-adapter, bare at det kommer. Hvis noen her skulle være avhengig av chademo-lading for å kunne kjøre de strekningene de trenger, så bør de sjekke opp når det adapteret kommer før de trykker på "finalize".
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Elmo

Sitat fra: fredag på torsdag 07. mars 2013, klokken 10:01
Hvis noen her skulle være avhengig av chademo-lading for å kunne kjøre de strekningene de trenger, så bør de sjekke opp når det adapteret kommer før de trykker på "finalize".
Jeg kan ikke forstå at det skal være avgjørende for å kjøpe nå.
Hvis man skal kjøre en lengre strekning uten hurtiglader før adapter kommer så får man ta tiden til hjelp eller kjøre en annen bil. For det kan da umulig være ofte det problemet oppstår.

Du kjøper da vel ikke digert hus for å kunne holde fest for 100-vis på 50-års dagen heller ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

glaserud

http://www.ladestasjoner.no/nyheter/75-hvordan-kan-tesla-model-s-lades

Ref. arket nederst på siden, så ble jeg ikke så veldig klok...

Det vil jo si at

a) Kan ikke bruke 230V 32A 3-fas uten egen Type 2-lader. Er da begrenset til 230V 16A 3-fas.
b) HPWC støtter kun 1-fas? Om det er riktig, er det noen hos Tesla som burde fått et spark i leggen. Spesielt siden den ikke gir noen effekt ift. 230V 16A 3-fas.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Oreo

Elon i Geneve Autoshow om Mennekes, den europeiske versjonen, free charging etc:
PartI:


PartII:


Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Tesladigger

Vil den nye pluggen på Europa versjonen ta mer plass en den de benytter i USA?
Tenker da på dagens plassering ved baklykta, vil dette bli tilsvarende eller vil denne ta mer plass og at det vil komme en design endring her. Noen som vet noe om dette. ???
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA