Selgere kryptisk rundt leveringstid av 50-versjon

Startet av Elbilmannen87, fredag 20. desember 2019, klokken 11:56

« forrige - neste »

Elbilmannen87

Hei
Jeg har bestilt en E-tron 50 på vestlandet, og de har ikke peiling på når bilen kommer. Bestilte tidlig i september. Har hørt fra flere kolleger som har bestilt fra østlandet at selgerne der også ikke har noe konkret dato på når bilene kommer.

De har ikke engang klar hvilken uke den kommer. Eneste de vet er at den er på havnen og venter på transport.

Spørsmålet mitt er, er dette noe resten av menigheten her opplever?
E tron!

janbanan

Ja, erfarer det samme.
Bestilet i starten av september, bilen er ferdigprodusert og står på lager.
Leveranse i januar
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Elbilmannen87

Levering januar er mer enn det jeg har fått oppgitt. De kan ikke si uke eller måned. Fikk beskjed da jeg bestilte at den skulle komme i november. Det var en av grunnene til at vi gikk for denne.
E tron!

kenneein

Bestillte Advanced Business 10 sept ,med krok, B/O +++ og har fått beskjed om at den er sendt fra Tyskland. Jeg reiser på jobb 6 januar og selger mener jeg skal kunne få den utlevert her i Harstad før det.
Han sier også at levering varierer mye i forhold til hvilken versjon man har bestillt.

Hyperstress

Jeg bestilte 50 adv bus med bla krok første uka i desember, og har forventet levering uke 7. Så får jeg håpe det ikke blir forsinkelser :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

jonste

Sitat fra: Hyperstress på fredag 20. desember 2019, klokken 17:39
Jeg bestilte 50 adv bus med bla krok første uka i desember, og har forventet levering uke 7. Så får jeg håpe det ikke blir forsinkelser :)
Fantastisk system de har ordnet. Bestilte 2/9. Ferdigprodusert for 6 uker siden. Forventes levert ca uke 7. Fullstendig lotto virker det som.

No-name

Bestilt Advanced Business,  uten hengerfeste. Kontrakten sier 20/20, selger sa kanskje slutten av mars.

ToWalkOrDrive

Ja, er jo litt synd når politikken får sånne virkninger. Det var vel ca 700 utleveringer i siste måned i 3. kvartal, mens det nå er mindre enn 300 denne måneden, pga utslippsstraffen i 2020 i EU. Men er gjerne det som skal til. Tipper 2020 blir et godt år å kjøpe elbil! Ser at i 2020 så vil forhandlerne bli belønnet for å selge elbil.
Tesla Model Y                         2021-

Brisken

Bestilte 2/9 og fikk dette på Mail idag
"  partiet som din bil tilhører vil bli fraktet ut fra fabrikken 6. januar. Regner med at bilen er klar for levering tidlig februar."

Trond.m

Merkelig system dette. Min har produksjonsuke 03, men samtidig har den status «i produksjon». Forsåvidt greit for meg å vente til februar, men det er litt overraskende siden jeg bestilte 2. september for å få tidlig levering. Skyldes nok med de nye reglene for CO2.

Superelbilen

eivhelle

Mulig at noen selgere er mer optimistiske enn andre, men jeg har fått produksjonsbekreftet uke 4 og forventet levering uke 10. Altså inntil 6 uker til transport og klargjøring. Tror det høres ut som et rimelig safe estimat.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Reinwerks

Sitat fra: Brisken på lørdag 21. desember 2019, klokken 01:17
Bestilte 2/9 og fikk dette på Mail idag
"  partiet som din bil tilhører vil bli fraktet ut fra fabrikken 6. januar. Regner med at bilen er klar for levering tidlig februar."
Samme beskjed fikk jeg på torsdag, bilen ble produsert uke 43/44.

DD

Ja, vi ble lurt dessverre. Vi som bestilte tidlig trodde at de er mulighet at vi får bilen før jul. Dette er hva Møller skrev i deres internet side men ikke i kontraktene fordi de viste det.Vi ble rett og slett "LURT".

Sandra87

Vi bestilte i november, og bilen står nå på kaia i Tyskland. Vil få den levert i januar. Veldig rart at de som har bestilt tidlig får den så sent

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA