Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Verdens første gyrostabiliserte smarttelefon på 2 hjul.

Startet av Aspiranten, lørdag 17. mars 2012, klokken 18:01

« forrige - neste »

cra

#15
Sitat fra: keca på tirsdag 01. mai 2012, klokken 23:14
Prøvde bare å se litt hvordan det hadde blitt med 18" vs 16" felger.

Det blir vel ikke helt realistisk, siden du neppe (på lovlig vis) kan ha så stor forskjell i hjuldiameter? Endres felgstørrelsen må også dekkprofilen endres for å være innenfor tillatt slingringsmonn. Max tillatt avvik fra originaldimmensjon er +/- 5%.

Det du kan gjøre er å photoshoppe bare felven og la selve dekket være. Da tror jeg du vil se det bedre.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

keca

Neida, vet selvfølgelig at dette ikke blir realistisk og ikke sammenlignbart med 18".

Men, jeg skulle ønske man kunne fått den senket og satt på større dekk slik at mellomrommet mellom hjul og skjerm ble som nesten som det her.

Kanskje en dag jeg kjeder meg i 10 minutter at jeg kan dra ut kun felg og få den senket.
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

cra

Sitat fra: keca på onsdag 02. mai 2012, klokken 12:41
Kanskje en dag jeg kjeder meg i 10 minutter at jeg kan dra ut kun felg og få den senket.

Ja, photoshop-kunnskapene er det ingenting i veien med, det ser jeg jo :) Jeg likte varianten med sotede lykter meget godt; spørs om jeg må 'shopee det inn på min lyseblå når den kommer neste uke en gang.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

flux

#18
Leaf birdview

gbzdoc

Høyfjells-Leafen på sykkelritt (Bukkerittet) :-)

Kan nevne at den er overraskende god i høy fart på sjabre fjellveier med huller og vaskebrett. Morsomt å suse forbi intetanende turister om morgenen utenfor bobilene sine med kun summelyd... Passer ekstremt bra på fjellet!



Aspiranten

Konge!  ;)

Bare tull at elbil er bybil  ;D
Nissan Leaf

arnejorg1

Kjørte leafen opp på fjellet jeg også forrige helg, fungerte fint det.
Hvor får du tak i den løsningen for og få med sykkelen?
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

gbzdoc

Det er vanlig Thule rigg kjøpt på Thorshov bilrekvisita. :)

Men skal kjøre alene hjem i dag, så da ender nok sykkelen inni bilen for å spare luftmotstand. ;)

corvy



Her er vår, i morgen skal den få takstativ og bagger på taket for reise til Gardermoen. Dieselen vår skal på verksted fordi den lekker vann inn fra taket, samt er det jo svindyrt å parkere på Gardermoen. Videre er det jo buss for flytog så ta oppgraderer vi Leafen med takstativ og parkerer i 3 uker for 260,- .... God Deal!  ;D (syns vi da i alle fall!)
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

Trond Arve

Bybil? Her er Son-Leafen på Dovrefjell, på vei til Trøndelagskysten.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

James

Tesla Model S P85+

Oesse

Sitat fra: James på torsdag 05. juli 2012, klokken 23:04
Enda en fornøyd Leaf eier :)


Fete felger!! Hvor store er de? Merke og dimensjon? :)
Horten

James



Fete felger!! Hvor store er de? Merke og dimensjon? :)
[/quote]

Takk :)

8,5*19" ET35 Dotz Fast Seven Drift
Tesla Model S P85+

Oesse

Sitat fra: James på fredag 06. juli 2012, klokken 12:57


Fete felger!! Hvor store er de? Merke og dimensjon? :)

Takk :)

8,5*19" ET35 Dotz Fast Seven Drift
[/quote]

Såpass! Passet de uten at du senket bilen? Hvor brede dekk har du på? Å hvor nye påvirker setrekkeviden. (hvis du har noe å sammenligne med)
Horten

James

Sitat fra: Oesse på fredag 06. juli 2012, klokken 14:02
Sitat fra: James på fredag 06. juli 2012, klokken 12:57

Takk :)

8,5*19" ET35 Dotz Fast Seven Drift

Såpass! Passet de uten at du senket bilen? Hvor brede dekk har du på? Å hvor nye påvirker setrekkeviden. (hvis du har noe å sammenligne med)

Har montert Tein coiloverkit på bilen, hjulene tar ikke i noen plass.
Bruker 225 35 19, passer perfekt :)

Går litt ut over rekkevidde, vil tippe 20-30km på en "tank"... Men handling er mye bedre enn originalt. :D
Tesla Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA