Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Verdens første gyrostabiliserte smarttelefon på 2 hjul.

Startet av Aspiranten, lørdag 17. mars 2012, klokken 18:01

« forrige - neste »

Aspiranten

Tenker det er på tide med en egen bildetråd til ære for bilene våre :)

Starter med ett bilde som jeg har ventet helt siden 13. desember på å få ta igjen. Månelys og skydekke er ikke til å spøke med, og i både januar og februar så klaffet det ikke. Skal tilbake igjen i morgen med ren bil. Var på tur i fjellet i går og veiene nedover er skikkelig påskesørpe...  :)
Nissan Leaf

Elmo

Sitat fra: Aspiranten på mandag 05. mars 2012, klokken 23:56
Tenker det er på tide med en egen bildetråd til ære for bilene våre :)
Vi har jo hovedavsnittet "Meg og min Elbil" da (http://elbilforum.no/forum/index.php/board,43.0.html) som er beregnet for akkurat det.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Aspiranten

Ja det avsnittet har nok gjort en kanon jobb i mange år for å formidle de forskjellige elbilene, hjemmekonstruksjoner, første erfaringene osv.... Men blir det ikke litt drøyt når 1500 mennesker skal starte hver sin tråd og poste ètt eller to bilder samt noen linjer om hvor glad de er i bilen sin?  :P

Elbilisme har nådd de første massene, og det er nå masseproduksjon og identiske biler. Alt jeg ville var å poste noen bilder, egentlig ikke si noe som helst om bilen rent tekstmessig, dermed ser jeg for meg at det blir vesentlig ryddigere og finere med bare en bildetråd i selve bilforumet. Det er jo ikke så mye trafikk her at det blir rot av en slik akkurat  :)
Nissan Leaf

BE

Kanonbra bilder. Synd med all dritten fra fremhjulene. Er det bare den lange eksponeringen som gir den gode glansen i bilen, eller har du i tillegg behandlet den med et godstoff ut over vanlig voks?

Den originale klargjøringen av bilen var ikke noe særlig å skryte av, jeg har aldri eid en bil hvor dritten henger så godt fast i lakken. Nå når vinteren er over vil jeg derfor gi bilen en runde med avfetting og voks slik at dritten slipper lettere med en runde med høytrykksspyleren.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Aspiranten

Jeg vasket bilen for ett par dager siden, men det ligger tykke lag med salt, pigg og veistøv så etter 5km var den dekket av støv. Skitten bak fremhjullene er etter en tur til til fjells på søndag ;) Vil mene at det er støvet sammen med den lange lukkertiden på 30 sekunder som gir den matte glansen. Skal se om jeg får vasket bilen i dag og reist bort igjen ikveld.

Det ligger ett lag Swissvax på bilen, så skitten løsner relativt greit men jeg må frem med prickbort avfetting for å ta mye av asfaltstøvet som klistrer seg på bilene. De som kjører piggfritt her oppe er i mindretall for å si det slik...
Nissan Leaf

cra

Skikkelig fete bilder, ja!!  :o  8)  Og synd med skittene fra hjula, som BE sier.  :-\

Hvis du stikker bort for å ta nye bilder så ta med en klut og noe vann og ta bort evt. siste rest av skitt, så er jeg sikker på du kunne ha solgt bildene til Nissan!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Det er ett produkt som heter "quick detailer" som sammen med mikrofiberkluter, som sluker skitten istedetfor å dra den rundt omkring på lakken slik syntetiske svamper og bomullskluter gjør, er laget nettopp for "last minute wash"  :D Værmeldingene for ikveld ser ihvertfall gode ut, så vi får se om det ikke blir en tur ut :)
Nissan Leaf

arnejorg1

Jeg synes dette var bra bilder. Vask den litt bedre før neste gang du tar bilder, da kunne Nissan brukt dem på sin hjemmeside ;)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Smiling when sailing

Noen (dårlige mobil-) bilder av nesten to uker med Leaf. Det første er da han på hurtigruta rangerer "hybriden" (bra at jeg venta fordi han slet med å slå den av). Neste bildet er parkering på jobb, alle ladeplasser var opptatt første dagen  >:( (heldigvis var batteriet ikke tom for strøm). Neste bildet er bensinstasjonen på Kvaløya jeg kjører forbi minst 2 ganger hver dag. Der er det 8(!) ladeplasser. Det er den første gangen jeg ser en bil lade der.... og det var da min egen bil. Så er det en av de andre ladeplasser i parkeringshuset i byen. Det skal være to plasser, men med Leafen parkert er det knapt plass til en Buddy ved siden av. Til slutt årsaken hvorfor det kan være vanskelig å få seg elbil plass på jobb... det er så mange elbilmodeller her i Tromsø! :)
Jeg trenger vel ikke å si at vi er fornøyd med bilen...
Blå Leaf, Tromsø

keca

Finn fem feil!
Om den ikke er helt sånn, så blir den det engang, nesten sånn da...

Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

kenmyh

Nesten sånn min skal bli det! :D Bare min skal legges helt ned på bakken i tillegg! :)
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

keca

Joda, tenkte litt på å senke den, men da jeg har brukt de dekkene som fulgte med som kun er 16", tror jeg ikke jeg gidder.
Ser ikke så spesielt bra ut samme hva. Skulle hatt 18" og senket ja. Og har allerede funnet ut at svarte felger krever veldig ofte vask!
Disse blir stygge med en gang. Har ikke vokset de, da jeg enda ikke har funnet ut hva jeg skal bruke. Finnes voks for svart matte felger,
men kanskje jeg tar det pent med en vanlig felgvoks,de skal jo ikke bli blanke heller da, så kan ikke gnikke for mye.

(vel, var kanskje litt mere enn fem feil her...men dekk, felg og hjulbuer er riktige)

Bør kanskje ta bilder med bedre bakgrunn neste gang...
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

AreGar

Sitat fra: keca på tirsdag 01. mai 2012, klokken 00:14
Disse blir stygge med en gang. Har ikke vokset de, da jeg enda ikke har funnet ut hva jeg skal bruke. Finnes voks for svart matte felger,
men kanskje jeg tar det pent med en vanlig felgvoks,de skal jo ikke bli blanke heller da, så kan ikke gnikke for mye.

Bruk Collonite 476 el.
Kjempevoks :)
Trenger ikke spesialvoks på felgene, men om du vil kan du feks bruke >Swissvax Autobhan, som er spesialvoks til felger og skal tåle spesielt høye temperaturer.

keca

Prøvde bare å se litt hvordan det hadde blitt med 18" vs 16" felger.

Vil nok si det pynter å få senket bilen og satt på 18"

(kanskje jeg misbruker denne tråden ved å legge ut sånne bilder eller...)
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

keca

Var så fint vær i dag, så jeg vasket litt på den blå Leafen også jeg... håper det er i orden?
(send gjerne PM hvis du vil at jeg skal fjerne den)
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA