Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Renault ZOE

Startet av Rio, lørdag 17. mars 2012, klokken 11:28

« forrige - neste »

Rio

Hva skjer hvis dere trykker ned knappen på J1772-ladekonnektoren under lading?

Meningen er vel at den skal slutte å lade, men på min skjer intet annet enn klikket fra mikrobryteren inne i konnektoren...???

Jeg ser at de blå lysene fortsetter å blinke, og det oransje "ladelyset" på laderegulatoren fortsetter å lyse.

Et lite bonusspørsmål: Hvem er det som selger de billigste 16A laderegulatorene i Oslo-området, nå for tiden? (Snakker da om de portable, som kan brukes på ladestolper.)

Takk for oppmerksomheten!
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Lynet

Energimeteret fra Clasern går ned til 6W umiddelbart når jeg trykker inn knappen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Rio

Sitat fra: Lynet på mandag 05. mars 2012, klokken 22:55
Energimeteret fra Clasern går ned til 6W umiddelbart når jeg trykker inn knappen.

Tusen takk for svar.

Men har du lagt merke til om de blå lysene slukker, eller om det oransje lyset på laderegulatoren slukker?

Jeg har ikke målt strømmen enda. Jeg oppdaget det bare i dag.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

gbzdoc

Når man trykker fortsetter alle lys som indikerer lading å lyse, men strømtrekket detter rett ned.

Slipper man knappen tar det noen sekunder før den igjen begynner å øke strømtrekket for å lade videre.

Lampene slukker først hvis man drar ut kontakten.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA