Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pod point 16A ladepunkt ferdig installert i garasjen

Startet av foxy, lørdag 17. mars 2012, klokken 09:01

« forrige - neste »

foxy

Sliter med radiosignal mottak i mieven min... Er det andre som har samme problem og har fått det fikset?
I-miev 2011
Asker

Ronny

Min er også elendig, tenkte jeg skulle klage på neste service
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

PetterW

Pendler daglig Drammen - Oslo. Dersom jeg hører på NRK må jeg bytte frekvens manuelt 3-4 ganger underveis. Burde vært unødvending og er irriterende.
i Miev siden sept 2011 (11000 km feb 2012)
Volvo XC 70
Land Rover Defender

foxy

Sitat fra: PetterW på mandag 05. mars 2012, klokken 23:03
Pendler daglig Drammen - Oslo. Dersom jeg hører på NRK må jeg bytte frekvens manuelt 3-4 ganger underveis. Burde vært unødvending og er irriterende.

Ja det og men selve signalmttaket som er hovedproblemet! I fosilbilen topkvalitet på mottaket på samme frekvens og sted når jeg nesten ikke får noe inn i miev'n. Gjelder hovedsaklig utenfor byen hvor signalet er svakere i utgangspunktet... :-[
I-miev 2011
Asker

PetterW

Er løsningen å montere en signalforsterker?
Volvo XC 70
Land Rover Defender

moso

Mitt mottak er helt fint. Ikke merket noe problem i området Asker - Oslo - Gardermoen ihvertfall. I min sitter pioneer navigasjonen ( skjønner enkelte har annen radio )
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

PetterW

Har samme radio, Pioneer navi.
Volvo XC 70
Land Rover Defender

Ronny

el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

i_expect

Jeg kommer også til å klage på radioen ved neste service. Når jeg kjører hovedvegen (e18) har jeg på mange strekk ikke dekning, og søker jeg hopper den over frekvenser jeg vet det er signaler på, o jeg må drive å trykke frem til jeg kommer til feks p1 på 88,8. Utrolig iriterende! Kjøre leafen på samme strekket og har ikke noe problem noe sted med signalene. Hadde det heller ikke med noen andre biler jeg har kjørt strekket. Dritradio. >:(

Svarte også på en mail om kundetilfredshet med bilen. Sa jeg var fornøyd med bilen, men gav radioen 1 og kommenterte at den var elendig. De skulle ringe meg opp for å se på problemet sa de. Ikke hørt et pip enda...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

foxy

Pioneer her og... Og kommer å klage på neste service...

Ps: finnes det andre Radio enn Pioneer til mieven montert fra Fabrikk?..
I-miev 2011
Asker

moso

På strekningen Asker - Oslo, hvor er det dere mister signal og for hvilken kanal? Enten er ikke antennen koblet inn bak på radioen eller så kan det være noe med innstillingene, jeg hører vanligvis NRK P3 men heller ikke andre kanaler har skurret for meg på den (eller andre strekninger).
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

gbzdoc

Sitat fra: foxy på onsdag 07. mars 2012, klokken 23:47
Pioneer her og... Og kommer å klage på neste service...

Ps: finnes det andre Radio enn Pioneer til mieven montert fra Fabrikk?..

NB! Den er ikke montert på fabrikk, den settes inn i Drammen som en del av klargjøringen.

Fossilen

Navien i Mjauen er noe SØPPEL.
Bilstereoen jeg hadde på 80 tallet var f...... meg bedre.  Og GPS"en jeg kjøpte på ElKjøp
for 200.- Kr er MYE BEDRE enn denna driten til 8000.- Kr >:( >:( >:( >:( >:( >:(

sven erik

synes dette er rart jeg fikk p4 i tyskland med min  å jeg har kjørt att å fram til  spania  etter gpsen så skjønner ikke hva dere klager på  men dere må se at om dere ikke opgraderer kartene så  finner dere ikke  frem
da det desverre ligger gamle kart på den  har selv en  av de 1 som ble registrert her i landet  det med kanalene inocer mot oslo skal jeg  skjekke nå skal innover 
men se at  den står på samme kanal som andre radior   men jeg har ikke merket noe galt med min

erik e

De eneste bilene jeg har hatt med OK radio er Svenske eller Tyske.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA