Hovedmeny

Android Auto E55

Startet av Alexander Larsen, tirsdag 17. desember 2019, klokken 14:16

« forrige - neste »

vikingsemb

Hos meg virker android auto med samsung galaxy s10 plus og en tilfeldig kabel. Min bil ble levert i juni. Waze navigasjon er ikke alltid oppdatert dersom jeg bruker den! Tror det er mottakerforhold til telefonen (akustikkglass) selv om jeg overhodet ikke har noen problemer med å ringe.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

daktari

Kanskje du skal høre med digitalsupport?
Bilen er solgt med støtte for AA, men kanskje lokal forhandler er litt for ivrig i tjenesten og har deaktivert dette i service-innstillinger. Det kan jo også ha kommet en instruksjon fra Audi på dette, men virker ulogisk.
Du har garantert verifisert at din AA-apk fungerer perfekt med telefonen også i andre biler med AA? Og gjort alle godkjenningene i "Audi smartphone interface"?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Alexander Larsen

Android Auto er integrert i Android 10. Har sjekket og lastet ned siste versjon og for sikkerhets skyld. jeg er veldig godt kjent med android og apk, så veldig rart om det skal være telefonen det er noe galt med. har jo brukt dette lenge i min skoda superb. Sjekker med forhandler en gang til

Alexander Larsen

Har nå snakket med forhandler igjen. De bekrefter at det kun er Apple Carplay som er støttet. Veldig rart? Jeg har prøvd med både standard funksjon for AA i Android 10, og lastet den den siste APK versjonen. Ingen reaksjon i MMI i det hele tatt.

Spinner

Hva står det i hjelpeteksten når du går inn på "Audi Smartphone" i menyene i bilen?

Her står det "Koble til en kompatibel smarttelefon via USB for å bruke Apple CarPlay eller Android Auto".

vikingsemb

Sitat fra: Alexander Larsen på mandag 06. januar 2020, klokken 11:26
Har nå snakket med forhandler igjen. De bekrefter at det kun er Apple Carplay som er støttet. Veldig rart? Jeg har prøvd med både standard funksjon for AA i Android 10, og lastet den den siste APK versjonen. Ingen reaksjon i MMI i det hele tatt.
Hei! Bor du i Oslo området så kan du prøve din Samsung s10 plus i min bil og omvendt! Dersom min telefon fungerer i din bil med AA så er vi nærmere å få løst problemet!

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

Hc_tk

Jeg bruker en LG G7 med orginal kabel og AA. Funker helt nydelig!
Fikk det ikke til å fungere med en kinakabel og så må du vel passe på å ha riktig versjon av AA.

Hyperstress

Jeg har ikke fått bilen min enda, men diskuterte samme problem i e-golf forumet. Jeg fikk det ikke til å funke med min Samsung S9. Jeg prøvde et par forskjellige filer fra apkmirror.com (blant annet nyeste versjon), men uten hell. En annen forumbruker fikk det til å funke med denne filen:

https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-4-8-5943-release/android-auto-google-maps-media-messaging-4-8-594324-release-android-apk-download/

Og det funket også for meg! Riktignok så kræsjet appen et par ganger før det endelig funket.
Altså verdt å prøve linken over, eller flere filer.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

opheim

Sitat fra: vikingsemb på søndag 05. januar 2020, klokken 21:28Tror det er mottakerforhold til telefonen (akustikkglass) selv om jeg overhodet ikke har noen problemer med å ringe.

Hvis du har phone box (den der trådløs-laderen med klype i midtkonsollen) så ligger det antenneforsterker der som lar telefonen benytte bilens eksterne antenne for 4G trafikk.
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

Spinner

Funker med Android Auto via USB på en 2020 modell her, trådløst er dog kun støttet for Apple CarPlay.
Ble forresten veldig mye bedre med Android 10 (og hva enn den forbedret på Auto), ser ikke lenger ut som om det er fra 90 tallet.

Hyperstress

Fortsatt ikke trådløst for Android auto?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

opheim

Sitat fra: Hyperstress på søndag 08. mars 2020, klokken 23:08
Fortsatt ikke trådløst for Android auto?

Rent teknisk er det deaktivert også i 2020-modellene, men enkelt å aktivere med OBD verktøy. Men jeg har tilgode å se/høre om noen som faktisk har fått det til å fungere - selv med aktivering. Fikk anledning til å teste det selv på en nabo sin (uten hell), men der var det også en telefon vi ikke var helt sikre på om det ville fungere på. Hvis noen har en Samsung S10 (?) er vel det den modellen det angivelig er størst sjanse til å få det opp og stå med. Samtidig virker det rart at det ikke er noen som har rapportert å få dette til, så jeg tviler vel litt.

Om noen har en S10 eller tilsvarende, og er interessert i å teste, kan jeg godt stille med OBD-verktøyet i Romerike/Oslo-traktene.
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

tromsø

Jeg har ikke forsøkt bruke Android Auto på min e50 fra 2020 (tilverket i mai'ish) tidligere. Men gjorde i forsøk igår og jeg får ikke AA å fungere via kabel i bilen og selger sier at bilen kun har støtte for Apple Carplay, stemmer det?

Ser jo ut som at flere her har fått AA å fungere i 2019-2020 biler, stemmer det og hvordan skal jeg gjøre for å få det til?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Urbs72

Selger som svarer at kun carplay er støttet tar feil. Android Auto er støttet i alle etron som har støtte for carplay. Du må ha Audi Smartphone interface for at det skal fungere.

https://www.audi.no/no/web/no/audi-connect/informasjonsfilmer/layer/e-tron-smartphone-interface.html

tromsø

Takk Urbs72 og da er vel det forklaringen, jeg har nemlig ikke valgt Audi Smartphone interface når jeg bestilte bilen. Men ser ut som jeg kan bestille det via Functions on Demand.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA