Avstemning.Tesla cybertruck blir på lett lastebil. Hva gjør du da?

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 17. desember 2019, klokken 07:44

« forrige - neste »

Edison

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 21. desember 2019, klokken 10:45
Sitat fra: Tom E. på fredag 20. desember 2019, klokken 16:59
rundt 2 timer å kjøre bil til nærmeste storby.

Den dagen du kjører de to timene, får du ikke parkert. Ingen byer i Norge har tilpasset parkering til 6m biler, med mindre du klarer å tuske til deg flere plasser samtidig.

Sjølv har eg over 3 timar til næraste by, så det er ikkje viktig for meg, men f.eks. i Bergen går det heilt fint å parkere med stor bil. Det meste av gateparkering i Bergen vil fungere med 6 meter lang bil, og det same gjeld Klostergarasjen, byens største parkeringshus. Berre i dei eldre og mindre parkeringshusa blir det trangt.

Rævedilter

Ta deg ein tur det heilt nye parkeringshuset på Lagunen, klarer såvidt svingene med Xen, så ein CT vil enkelt og greit være for lang, men heldigvis er eg der svært sjelden og det er uteparkering også der.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 21. desember 2019, klokken 10:45Den dagen du kjører de to timene, får du ikke parkert. Ingen byer i Norge har tilpasset parkering til 6m biler, med mindre du klarer å tuske til deg flere plasser samtidig.
Man trenger bare å få hjulene innenfor strekene for å stå lovlig parkert. Bredden bør gå greit, og akselavstanden er ca 3,8 meter, så betydelig mindre enn 5 meter og uproblematisk i forhold til å komme seg innenfor strekene. (Hvis man ikke har en vegg rett inntil eller en annen bil parkert på plassen foran/bak, så klart.)

Selv om det vil være relativt lett å få parkert lovlig, så er det mange steder der cybertruck ikke vil passe seg. Trange parkeringshus er et klart eksempel. Og selv om man klarer å parkere bilen lovlig, så kan det være utfordringer med å få åpnet dørene og komme seg ut av bilen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

hemi

Jeg har hatt store biler som daily i oslo i mange år, før gikk det fint, men blitt værre og værre, ram 2500 hd på 37" var også så høy at det ikke var sjangs i de fleste parkeringshus, spent på hvor høy CT blir og om man kan heve/senke.

turfsurf

Sitat fra: hemi på søndag 22. desember 2019, klokken 12:43
spent på hvor høy CT blir og om man kan heve/senke.
Mener jeg leste 191cm en plass, vil tro det er på standard høyde på luftfjæring. Det er ikke mye høyere enn mange høyreiste SUVer, og hvis den kan senkes 10cm går det greit med garasjen her hjemme og [emoji4]
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tom E.

Sitat fra: Topsy på fredag 20. desember 2019, klokken 20:56
Og hvis Elon er genial nok til å også få CT til å bli både flygende og flytende så har jeg Dekksoffisersertifikat klasse 1 og LAPL-(A).

CT faller utenfor både vekt, antall passasjerer og antall motorer for LAPL 🤣

Æsj, jeg satset på at ingen her inne ville sitte inne med den kunnskapen. Hvis CT blir flyvende så får jeg ta turen over dammen og oppgradere sertifikatet.

Topsy

Sitat fra: Tom E. på mandag 23. desember 2019, klokken 08:36
Sitat fra: Topsy på fredag 20. desember 2019, klokken 20:56
Og hvis Elon er genial nok til å også få CT til å bli både flygende og flytende så har jeg Dekksoffisersertifikat klasse 1 og LAPL-(A).

CT faller utenfor både vekt, antall passasjerer og antall motorer for LAPL 🤣

Æsj, jeg satset på at ingen her inne ville sitte inne med den kunnskapen. Hvis CT blir flyvende så får jeg ta turen over dammen og oppgradere sertifikatet.

Hehe. Jeg venter heller på at den får rotor på taket, for da er den innafor mitt sertifikat:D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA