Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: I-miev - mine erfaringer så langt

Startet av Svesa, fredag 16. mars 2012, klokken 12:22

« forrige - neste »

Svesa

Noen som kjenner til en som "jobber" med et batteri overvåkningssystem eller lignende, bosatt på Kråkerøy eller i Fredrikstad området?

Noen som vet hvor jeg kan få tak i godkjenningspapirer for å få registrert en Citroen Saxo tatt inn fra Sverige?

hma

Sitat fra: Svesa på lørdag 03. mars 2012, klokken 22:27
Noen som vet hvor jeg kan få tak i godkjenningspapirer for å få registrert en Citroen Saxo tatt inn fra Sverige?
Jeg antar bilen har typegodkjenningsnummer og har vært registrert i Sverige.
Det bør således holde med det svenske vognkortet og samsvarssertifikat (COC).

Vil anbefale at du ringer din lokale trafikkstasjon for å få utfyllende opplysninger, da kan du samtidig bestille time for besiktigelse/registrering (påregn mange uker ventetid). Du må også betale kr 1700 i vrakpant til tollvesenet før du får utlevert vognkort og EL-skilter

Dokumentasjon for registreringsprosess:
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Forstegangsregistrering

Opplysninger om vrakpant:
http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=196342&epslanguage=no

Unntaksklassene ved registrering:
http://www.lovdata.no/for/sf/sd/sd-19941004-0918.html (se § 1-15)

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Elmo

Sitat fra: Svesa på lørdag 03. mars 2012, klokken 22:27
Noen som kjenner til en som "jobber" med et batteri overvåkningssystem eller lignende
Se Robometer nederst på denne siden.        Evt. PakTrakR her.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

aalbork

Tror PakTrakr har lagt ned produksjonen. Hjemmesidene deres har vært nede i flere måneder.
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

Elmo

Sitat fra: aalbork på søndag 04. mars 2012, klokken 01:24
Tror PakTrakr har lagt ned produksjonen. Hjemmesidene deres har vært nede i flere måneder.

Jeg la merke til "under contruction" der da jeg testet linken, men siden de var oppe siste jeg var der (for ukjent tid siden) så regnet jeg med at det var midlertidig.
Robometeret er uansett enklere både å montere og forholde seg til.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Send forespørsel om overenstemmelsessertifikat til: Tuv Tyskland (exportgutachten@tuev-nord.de)

De trenger rammenr og bildet av dette fra bilen din. Koster ca 100 Euro.

Saxo electric er ikke typegodkjent, og dette er antakelig eneste måten som fungerer.

Robometer vil hjelpe deg å holde kontroll med batteriet ditt på cellenivå, og er meget enkelt å montere.

Dersom du tenker alternativ batterikjemi er dette problematisk, og bør tas etter at bilen får Norske skilt. Det finnes Robometer også for Lithium. ;)

Da snakker vi styring av lader og toppballansering.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hejduk

Elektrolux: Har du noe mere info rundt robometer for Lithium?

mvh

Terje
Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

elektrolux

#7
Bildet viser Lithium versjonen tilkoblet hver enkelt celle i en Think Classic pakke, Standard display i en 250V pakke som er i ferd med å bli hurtigladet i en classic Think som faktisk klarer 142 km/t GPS hastighet, og Android telefon med info fra Robometeret i en 400V pakke montert i en ombygget VW T5 som klarer 180 km/t eller 180 km rekkevidde. Han som kjørte Leaf sammen med oss måtte bare innse at selvbygg knuser fabrikkbygg når en skal kjøre rally. ;D

Det er snakk om toppballansering ved å shunte deler av ladestrømmen forbi nesten fulle celler, og med display som viser laveste og høyeste cellespenning, Ahr totalspenning, temperatur, etc.

Kan sende informasjon til Android telefon slik at du får beskjed når bilen er fulladet, og kan vise kalkulert rekkevidde og mye mer.

Prisen på et typisk Lithium Robometer er rundt 10000 NOK inkludert cellekort, display, og rele for overstyring av lader.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jornheim

Sitat fra: elektrolux på søndag 25. mars 2012, klokken 21:17
Saxo electric er ikke typegodkjent, og dette er antakelig eneste måten som fungerer.
Saxo er EF-godkendt i Danmark. Godkendelsen kan hentes her:
http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Typegodkendelser/Find-typegodkendelse.aspx
Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA