Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.40.2.1

Startet av geear, tirsdag 10. desember 2019, klokken 18:51

« forrige - neste »

geear

Madammen har omtrent panikk når jeg først syns det er på tide å viske, så det er ekstremt individuelt hva man foretrekker. Fokuserer en der en skal se, og ikke på vannet på ruta, og så ser man delvis forbi. Uansett er det vel først nå den skal lære av brukeren, ikke bare av Tesla, så det bør være håp.

Handyman

Var veldig positivt overrasket da jeg brukte den til og fra jobb de to siste dagene, men på vei til hytta i kveld måtte jeg over på manuell. Det har jeg ikke opplevd før.
Ingen veibelysning til hytta, mens full veibelysning til jobb (sammenheng?).
En grunn til at det er vanskelig for et kamera å oppdage regn, er nok fordi det sitter så nær ruta.
Våre øyne er langt i fra og ser derfor mye lettere vannet. De som bruker briller forstår ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Electric Avenue

Sitat fra: tesla73 på fredag 13. desember 2019, klokken 08:38
Sitat fra: tesla73 på torsdag 12. desember 2019, klokken 21:48
Sitat fra: tesla73 på torsdag 12. desember 2019, klokken 12:47
Sitat fra: Øggen på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:39
Sitat fra: tesla73 på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:34

Ang Scheduled charge, har du prøvd å stille inn tid i menyen, så trykke bort vindu, for så å plugge i bilen? Blir feil her mæ om bilen e plugga i mens ej stille inn tida.

Ja, nå har jeg testet Scheduled charging for siste gang.
Parkerte bilen med 48% i går kveld. Lading satt til 73%. Lader på 32A 1-fas via UMC. Alt så bra ut.

06:30 - står opp, sjekker bil (som sover). Batteri: 48%.
06:56 - Bilen melder fortsatt at den er "ready to depart at 07:30". Batteri er på samme, 48%
07:04 - ditto
07:16 - Slår på varme via app (skal jo kjøre snart). Ser rødt lys i ladeporten.
07:17 - Kobler fra og til igjen. Bilen starter å lade. Den teller opp tidsestimat og avslutter med å ikke gi noe estimat på når den blir ferdig med å lade. All strøm går til varme og batterivarmer.
07:25 - Kona tar bilen og drar. Bilen er varm. Batterivarmeren har vært i drift i 10min. Batteri 49%

Konklusjon: Setter "scheduled" til "off"

Jeg kan selvsagt slå på "always connected", men jeg liker å finne bugs..

Jeg har også problem med planlagt lading. Det startet etter at jeg oppdaterte til 2019.36.2.1, oppdateringen med precondition. Etter det har ikke schedualed charging fungert. Ikke precondition heller.

Det virker som om problemet kommer hver gang bilen går i sleep mode. Da vil den ikke begynne å lade til den tiden den er satt til å lade. Dersom jeg fysisk vekker den via appen mange timer etter at den skulle started å lade så ser jeg at det står 1v som spenning, også står det "charging will begin momentarily" en stund før den stopper, og jeg får rødt lys på ladeporten. Da må jeg fysisk ta ut kabelen og sette den inn igjen, så begynner den å lade med en gang.

Dersom jeg trykker på "avbryt" i appen, og så "charge" på nytt før ladeporten blir rød så får jeg 220v som indikert spenning, og ladingen begynner som den skal.

Hadde håpet dette skulle bli fikset ganske fort, men nå har jeg installert 2019.36.2, 2019.36.4 og nå 2019.40.1 og problemet er der fremdeles.   ::)
Tesla Model S

Ole Petter

Autopilot er hvertfsll noe steg tilbake, den minner mer om hvordan den var i sommer, den kommer med for høg fart inn i svingene i forhold til hva er tillat av EU, dette i kombinasjon med det jeg føler som økt vingling fører til autopilot begrenset hvor den begynner å sakke kraftig farten samtidig som den sliter med å holde seg på veien, og i noen tilfeller hadde kræsjet inn i rekkverk om en ikke tok over manuelt.

Dette var fikset i sen sommer, hvor bilen begynte å sakke betydelig meir ned før en sving. Men er altså no et problem igjen. (Det gikk for sakte gjennom svinger før, men det er EU sin feil og ikke Tesla)

1000kwh

Viskere og AP ble betydelig værre med denne versjonen enn hva det har vært i hele 2019. Så nå ble selv jeg litt sur/lei.

AP vingler, der har den ALDRI gjort hos meg. Den mest solide funksjonen til hele APsystemet er tuklet med.

Toalmar

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 14. desember 2019, klokken 12:32
Viskere og AP ble betydelig værre med denne versjonen enn hva det har vært i hele 2019. Så nå ble selv jeg litt sur/lei.

AP vingler, der har den ALDRI gjort hos meg. Den mest solide funksjonen til hele APsystemet er tuklet med.
Viskere er noe bedre hos meg, men bilen vingler nå. Det gjorde den aldri før hos meg heller.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Kim-

Voldsom vingling her og. Måtte ta over 2 ganger i dag pga den vinglet og gikk utrolig nærmet gullstrupen med møtende trafikk. Huff skikkelig nedtur når forrige versjon 36.2.2 var så bra
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Boge

Opplever denne versjon positiv. Viskere visker når jeg ønsker, og bilen vingler ikke ved Autopilot. Holder seg passe nært gulstripa.  :+1:
Hvit M3 LR AWD 2019 mod.
Rød Peugeot e208 GT-Line 2020 mod.
ex. Vokswagen ID.3 2023 mod, en uke var nok.

Elmo

Jeg tror det er forskjell hvordan ulike biltyper (S/3/X) oppfører seg på samme SW-ver, så fint om folk som ikke har info om biltype i signaturen kan skrive det i teksten.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Handyman

Sitat fra: Elmo på lørdag 14. desember 2019, klokken 19:06
Jeg tror det er forskjell hvordan ulike biltyper (S/3/X) oppfører seg på samme SW-ver, så fint om folk som ikke har info om biltype i signaturen kan skrive det i teksten.
Det viser seg hver gang! Enig i at man bør skrive hvilken model man har dersom det ikke står i signaturen.

Lynkjapp

Model 3 her og jeg hadde første tur med 2019.40.2.1 i dag etter å ha installert den i går kveld. Fire fantombremsinger av det ubehagelig slaget, etter at de har vært nesten helt fraværende i mange måneder. Så selv om jeg pleier å være skeptisk når folk sier at AP/ACC blir bedre eller dårligere etter oppdatering så er jeg ikke i tvil denne gangen.

Motorwatt

Sitat fra: Råde på fredag 13. desember 2019, klokken 22:15
Jeg hyller den IKKE. Den er fremdeles crap.

Erfaring fra daglig kjøring på motorvei. 250km daglig. X75, AP2.5. I hastighet over 80 kan du bare glemme autowipe. Særlig når vannet kommer fra andre biler, men også som regn (litt bedre når det regner). Det har med luftstrømmen over ruta å gjøre tror jeg. Her et bilde ut av frontruta. Bilder ljuger, for det er enda mer håpløst å se ut enn det ser ut som.
Neste gang prøv med gjentatte trykk på "moment-knappen" (vet ikke hva den kalles) for viskerne. Fikk bare prøvd det én gang, men etter noen trykk begynte den straks å oppføre seg mye bedre. Muligens bare en tilfeldighet, men verdt å prøve.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Tror ikke det funker. På vei til hytta på fredag var viskerne helt håpløse, trykket masse men det hjalp ingenting!
På vei til jobb med gatelys funket viskerne bra.

Motorwatt

OK. Men jeg trykket 8-10 ganger med bare et par sekunder mellom hvert trykk.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 14. desember 2019, klokken 23:45
Neste gang prøv med gjentatte trykk på "moment-knappen" (vet ikke hva den kalles) for viskerne. Fikk bare prøvd det én gang, men etter noen trykk begynte den straks å oppføre seg mye bedre. Muligens bare en tilfeldighet, men verdt å prøve.
Opplever akkurat det samme. Etter ett par trykk på knappen så øker autowiper farten.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA