Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.40.2.1

Startet av geear, tirsdag 10. desember 2019, klokken 18:51

« forrige - neste »

Klykken

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 12. desember 2019, klokken 08:42
Tekker man spaken til seg (S/X) får man en smooth akselerasjon opp til registrert fartsgrense (i de tilfeller denne er riktig...).
Slik funksjon har det vel "alltid" vært.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Nei.

Her er fra brukerhåndboken:

Bruk av Aktiv Cruise Control
Når du skal bruke Aktiv Cruise Control, må du kjøre i minst 30 km/t, med mindre et kjøretøy oppdages foran deg. Hvis det oppdages et kjøretøy foran deg, kan du bruke Aktiv Cruise Control ved en hvilken som helst hastighet, selv når du står stille, gitt at Model S er minst 150 cm bak det oppdagede kjøretøyet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Dette med å holde spaken til seg for å få låst ACC til riktig hastighet, var det jeg siktet til.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Ok. Muligens noe uklart formulert, men nå er det altså mulighet for å akselerere fra 10 km/t til fartsgrense, og ikke som før først fra 30 km/t.  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

tibber73

Mye bra i denne versjonen, men batterivarmeren må være helt avslått.
Lading på 32A bruker å gi meg 10% per time (også på vinteren). Nå går det mye tregere.

I tillegg fungerer ikke de nye scheduled-greiene.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Øggen

Sitat fra: tesla73 på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:34

I tillegg fungerer ikke de nye scheduled-greiene.

Ang Scheduled charge, har du prøvd å stille inn tid i menyen, så trykke bort vindu, for så å plugge i bilen? Blir feil her mæ om bilen e plugga i mens ej stille inn tida.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

o.b.lix

Jeg merker liten forskjell på 40.2.1 og 36.2.1, kjører like fint og godt begge to. Ingen liker å bytte felt i tunnel, og begge fantombremser av og til, men holder seg perfekt i filene.

Jeg har RainX og vindusvisker er like god som før.

Når jeg får kjørt den en uke eller to, oppdager jeg kanskje større forskjeller.


Bug/feature med at den ikke kan slå på langlys før du passerer 40 km/t, er der fortsatt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

tibber73

Sitat fra: Øggen på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:39
Sitat fra: tesla73 på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:34

I tillegg fungerer ikke de nye scheduled-greiene.

Ang Scheduled charge, har du prøvd å stille inn tid i menyen, så trykke bort vindu, for så å plugge i bilen? Blir feil her mæ om bilen e plugga i mens ej stille inn tida.

Den feiler etter en sleep. Jeg sover alltid dårlig når jeg prøver dette og det orker jeg rett og slett ikke å teste  ;)
Får se om jeg husker det i morgen kveld..
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Morpheus-

Batterivarmer fortsatt defekt i denne softwaren som andre kanskje har nevnt :(

JFa

Batterivarmer starter i det minste når jeg slår på bilen, det gjorde den ikke i forrige versjon. Får regen ganske kjapt.
Ved forvarming uten tilkoblet ladekabel er det ingen batterivarming
Ved forvarming med ladekabel får jeg batterivarming.
fikk 40.2.1 i natt

geear

Starta forvarming av bilen etter 1,5 døgn i fem grader på flyplassen. Ingen batterivarming, men den kom iallfall på så fort jeg satt meg i bilen, ca. 20 min etterpå. Bare to regenstreker borte.

Og, på vei bort så testa jeg såvidt litt ap, og den kjørte plutselig et par svinger hakkete igjen, sånn den ikke har gjort på lenge, minner om slik andre selvstyringssystemer (og AP1) er. :(

Denne kan umulig vare lenge.

Rævedilter

Eg fekk 2019.40.2.1 i går og nå er ny på vei i dag.

Motorwatt

20 mil på motorvei i dag, og måtte slå av AP (Autosteer) da bilen vingler noe infernalsk. Ser det er hyppig kommentert på andre fora også.

I tillegg har jeg fått en merkelig melding: "Kamera venstre frontstøtfanger tildekket". Hva i huleste er en "frontstøtfanger" som har kamera? Automatisk filskifte virker selvsagt ikke til venstre. Undertekst til meldingen er "Rengjør kamera eller vent det fungerer". (mangler vel en "til" her). Selvsagt har jeg rengjort kamera (3 ganger).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

o.b.lix

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 12. desember 2019, klokken 17:49
"Kamera venstre frontstøtfanger tildekket".

Det kan ikke være ultralydsensor i støtfanger de mener?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Handyman

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 12. desember 2019, klokken 18:17
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 12. desember 2019, klokken 17:49
"Kamera venstre frontstøtfanger tildekket".

Det kan ikke være ultralydsensor i støtfanger de mener?
Tipper de mener kamera i venstre blinklys i venstre forskjerm (left front fender).
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA