Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Software versjoner

Startet av Casa, tirsdag 13. mars 2012, klokken 23:43

« forrige - neste »

Casa

Hei,
Jeg ser det er mange svar og diskusjoner rundt dette tema, men tillater meg allikevel å spørre.
I Oslo, etter omlegging av trafikkmaskinen, er det laget et felt som går forbi Operaen. Her er det merket blått skilt med buss, og tekstskilt; gjelder kun buss. Jeg har sett at politet står der og "plukker" inn taxier, hva gjelder for elbil i dette tilfellet?
I gamle tråder her på forumet ser det slik ut for meg, men er usikker. Statens vegvesen kan ikke gi et skikkelig svar på spørsmålet :)
Think 2001 Classic. Kjører Drøbak - Oslo, ca 8 mil t/r, lader i Oslo. Har kjørt elbil i 6 år.

Lars C. Krogenæs

#1
Det blå skiltet med BUSS gjelder i utgangspunktet for busser, elbiler og motorsykler. Disse finner du blandt annet utenfor Aker Brygge. Da har elbiler og busser lov til å kjøre i feltet, mens Taxier må stå i kø :-)

Dersom det er et underskilt, angir underskiltet nærmere når og for hvem skiltet gjelder. Altså er det kun buss som får kjøre her i dette tilfellet, ikke elbiler og motorsykler.
Min tolkning.

Se også artikkel om skilting og kollektivfelt her:
http://elbil.no/mennesker/610-kollektivfelt-og-skilting

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Casa

Tusen takk for raskt svar. Du har (dessverre) sikkert rett!
Think 2001 Classic. Kjører Drøbak - Oslo, ca 8 mil t/r, lader i Oslo. Har kjørt elbil i 6 år.

Lars C. Krogenæs

Problemet skal nå være løst ved dette konkrete stedet, ved at både buss, taxi og elbil kan kjøre der :-)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4985.msg49216.html#msg49216

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Casa

Ja, så det i går da jeg kjørte der :) Gledelig overrasket, og det har nok vært full forvirring om hvem og hva som er tillatt akkurat der! Godt det løste seg raskt.
Think 2001 Classic. Kjører Drøbak - Oslo, ca 8 mil t/r, lader i Oslo. Har kjørt elbil i 6 år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA