Defekt nøkkel Model X - for andre gang på 1.år

Startet av podd123, tirsdag 26. november 2019, klokken 12:48

« forrige - neste »

podd123

Hei,

Byttet batterier på mine to Model X (Sept 2017 modell) for 8 mnd siden, da gikk den ene i stykker, ble helt død.

Har noen opplevd noe lignende? Hva har man egentlig krav på?

Hilsen frustrert Tesla eier

daktari

Du har 5 års reklamasjonsrett. en bilnøkkel må forventes å vare i 5 år. Du reklamerer mot produksjonsfeil eller at den ikke har holdt så lenge som den bør. De må så bevise at nøkkelen er helt tipp-topp produksjonsmessig, og har blitt ødelagt av deg ved feilbruk. Finner de ikke ut av det har du krav på ny, med hypotese dårlig kvalitet/produksjonssvakhet/prod.feil.
Garanti er bare ord fra leverandør, uvesentlig her i Norge som har forbrukerkjøpslover. I USA derimot er garanti veldig viktig.
PS min gamle Teslanøkkel gikk i vaskemaskinen hvertfall 2 ganger, tørket fint opp igjen over natten i en boks med ris. Så de tåler ganske mye fukt. Din har antagelig produksjonsfeil.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

podd123

moeget

Jeg har en x fra mars 18 og begge nøklene har "dødd" og blitt byttet ut med nye.
Begge nøklene døde etter et svært begrenset fall. Første nøkkel døde etter å ha falt fra kjøkkenbordet og ned på parkett, andre etter å ha falt ut fra bukselomme og ned på asfalt. Forut for begge hendelsene hadde ingen av nøklene blitt utsatt for noen "fall".
Jeg er usikker på hva som er "normalt" for en nøkkel å tåle, men Tesla Forus byttet begge ut med nye uten å spørre om hendelsesforløpet.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA