Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Renaults batterilader

Startet av elektrolux, mandag 12. mars 2012, klokken 18:59

« forrige - neste »

elektrolux

Nå kreves gratis sonekort for å parkere uttover 2 timer i parkeringsonene i Stavanger.

Ble gjort oppmerksom på dette av en grei parkeringsvakt i dag. Da hadde han notert ned ventilstillingen på ene Think'en utenfor huset mitt.

Løp og skaff sonekort til Elbilene før dere får "kontrollgebyr"
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Baltor

Jeg tror ikke dette stemmer Electrolux, se annen tråd. Hvis det stemmer at de nå har laget en ny praksis (i strid med løfte fra 2010) må vi be om å få boligsonekort til ALLE boligsonene.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

elektrolux

Bra jobbet Baltor!

Syntes også det var betenkelig at reglene skull ekunne endres uten forvarsel.

Får tilskrive dette til en overivrig parkeringsvakt som ikke har satt seg skikkelig inn i situasjonen.

Med andre ord omtrent det samme som skjer i bompengeselskapene der enkelte ansatte går både langt og lengre for å overbevise kunder uten autopass om at dette er påkrevet for å kunne kjøre gratis med Elbil på Norske veier.

( For ordens skyld så er det ingen som kan kreve autopass av noen som helst, heller ikke elbilister. )
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

gbzdoc

Det er nok mulig, men du slipper å ringe de og be de slette fakturaen hver eneste gang, noe de gladelig gjør uten å blunke. (I Oslo)

Men det er enklere med brikke...

elektrolux

Faktura dukker opp med ca 1/2 års mellomrom. Antakelig etter nyansettelser i bomselskapet. :D

Sender da mail om at dette er en Elbil. Da blir fakturaen oftest slettet med en gang, men en kan også komme inn i en mailutveksling der saksbehandleren først viser til interne regler, deretter VD, for så å avslutte mailutvekslingen med at de vil ta dette videre. Noe de aldri gjør, da de ikke har hjemler for å kreve bompenger fra Elbil.
Stavanger:

elektrolux

Nå fikk jeg første bot for å ha parkert uten sonekort. >:(

Er påklaget og Baltor tror det løser seg da Elbilforeningen aldri har mottat melding om endrete rutiner.

Et annet moment er at da jeg i dag skulle få gratis sonekort, hadde ikke Stavanger Parkering mulighet til å skrive ut slike kort "da systemet deres ikke kunne skrive ut gratis sonekort". Jeg fikk beskjed om å komme tilbake så skulle de fikse systemene sine.

Gjester må i følge Stavanger Parkering betale for parkeringskort på lik linje med eksplosjonsbiler. Kan dette være riktig?
Stavanger:

Griffel

Sitat fra: elektrolux på mandag 02. juli 2012, klokken 15:30
Et annet moment er at da jeg i dag skulle få gratis sonekort, ............
Er du sikker på at du vil ha et slik sonekort da. Det er vel minst like farlig som en bombrikke. ;D

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Baltor

Nå fikk jeg første bot for å ha parkert uten sonekort. >:(
Er påklaget og Baltor tror det løser seg da Elbilforeningen aldri har mottat melding om endrete rutiner.

Etter at Hans og Elbilforeningen engasjerte seg i 2010 var det faktisk Stavanger Parkering som foreslo en grei ordning, at elbiler kunne stå uten sonekort i alle sonene. Denne ordningen har jeg kommunisert til de med elbil i Stavanger, både via dette forumet, direkte og i mailer til medlemmene i Rogaland Elbilforening. Jeg har skriftlig bedt Stavanger Parkering om å oppdatere den feilaktige informasjonen på sin egen nettside, det har de ikke gjort.
Nå endrer de altså plutselig praksis, UTEN å varsle den andre part, og uten forvarsel.
>:( >:( >:( 

Elektrolux er ikke den eneste som har tatt kontakt for å klage sin nød. De som nå får bot har et poeng hvis de mener det er min skyld. Ganske irriterende.

Den 07.06. gikk jeg innom Stavanger Parkering, de innrømmet at det nå var en ny praksis, men kunne ikke forklare hvorfor. Jeg måtte sende brev for å få svar. Jeg skrev så til Stavanger Parkering v A. Bjelland og spurte om dette, påpekte at ingenting var endret etter at de ga oss beskjed om den valgte ordningen i 2010. Fikk nylig et 100% "god dag mann økseskaft" svar tilbake fra A. Bjelland.

Brevet jeg sendte til ham ble sendt til alle styremedlemmene, og jeg blir nødt til å sende et nytt for å be ham lese det første ørlite bedre.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

elektrolux

Sitat fra: Griffel på mandag 02. juli 2012, klokken 17:07
Et annet moment er at da jeg i dag skulle få gratis sonekort, ............
Er du sikker på at du vil ha et slik sonekort da. Det er vel minst like farlig som en bombrikke. ;D

He he. Ser hintet, og som du hentyder liker jeg dårlig alt som må ligge i en bil og som ikke naturlig hører hjemme der. Det hjelper lite at Sonekortene er store som fy, og dekker stort område av vinduet jeg helst ville brukt til å se gjennom.

Tidligere sonekort ble modifisert, slik at kun nødvendig info ble beholdt, og resten klippet vekk. Dermed kunne sonekortet skjules bak speilet, og hindret ikke lengre utsikt for fører.

Slik modifisering var selvfølgelig ikke godkjent av Stavanger Parkering, men jeg fikk aldri bot for det, så vi får håpe det går bra nå også.
Stavanger:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA