Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Renaults batterilader

Startet av arnejorg1, lørdag 10. mars 2012, klokken 16:19

« forrige - neste »

arnejorg1

Jeg tror jeg må starte på Værnes. Der er det syv mil til Storlien. Opplever at min leaf har en rekkevidde på maks 9 mil ved vanlig landeveiskjøring, og opp til Storlien er det jo motbakke. Dersom dette går er jeg uansett nesten helt utladet når jeg kommer til storlien, da vil det ta meg ialefall 8 timer og få nok strøm til og returnere til værnes eller trondheim. Nå hører jeg at hurtigladeren kommer til sommeren, så jeg venter nok til da. Jeg venter ikke i 8 timer for og returnere. :-\
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

jkirkebo

Sitat fra: arnejorg1 på torsdag 01. mars 2012, klokken 20:26
Opplever at min leaf har en rekkevidde på maks 9 mil ved vanlig landeveiskjøring.

Jøss. Min har minimum rekkevidde 9 mil ved vanlig landeveiskjøring. Eneste gangen jeg klarte å få kortere rekkevidde var da jeg skulle sjekke hvor langt den kunne gå i 130 ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Aspiranten

Hr. Parsli linket til en rapport om noen Teslaer, og den kunne vise at hvilket batteri man hadde fått utdelt i elbillotteriet var viktigere for rekkevidden enn hvor langt den var kjørt sammenlignet med naboens batteripakke...

Skremmende store variasjoner blant bilene der. Kanskje det er lignende på Leaf? Får ikke noe spes over 100km rekkevidde her heller. Helt på grensen, og det med maks 80kmt, store deler i 60kmt...
Nissan Leaf

wat

Sitat fra: arnejorg1 på torsdag 01. mars 2012, klokken 17:04
Sitat fra: wat på onsdag 29. februar 2012, klokken 23:05
Hehe, det skjønte faktisk jeg også :-) Er bare litt spent på hvor mange hurtigladinger jeg trenger. Jeg tror jeg skal klare meg med en lading i Meråker. Hvis jeg må hurtiglade på Storlien i tillegg, begynner turen å ta såpass mye lengre tid at jeg sikkert tar fossilbilen i stedet. Det er selvfølgelig greit å ha den på Storlien som en sikkerhet, hvis det er fare for å ikke å nå frem til Ånn.

Satser på Tesla Model X om noen år :-)

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg tipper du vil komme deg til Meråker hvis du bor i Trondheim. Og derfra til storlien og retur til meråker dersom du lader fult på Meråker, siden du ikke får noe særlig oppoverbakker på retur men heller mer nedover går det bedre. Dette er bare tipping.

Bor på Vikhammer, så jeg tipper det holder å lade i Meråker. Det er 5,5 mil fra Meråker til Ånn, og det bør i-Miev klare. Selv om hurtigladeren bare lader til 80% og det er bratt stigning opp til Storlien.
Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

arnejorg1

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 01. mars 2012, klokken 22:19
Sitat fra: arnejorg1 på torsdag 01. mars 2012, klokken 20:26
Opplever at min leaf har en rekkevidde på maks 9 mil ved vanlig landeveiskjøring.

Jøss. Min har minimum rekkevidde 9 mil ved vanlig landeveiskjøring. Eneste gangen jeg klarte å få kortere rekkevidde var da jeg skulle sjekke hvor langt den kunne gå i 130 ;)

Jeg må legge til at jeg har mye mye nedoverbakke på vei til jobb og da naturligvis mye motbakke på vei hjem. Det går ca. en mil av rekkevidden på vei til jobb, men himmel det går mye strøm på retur. Jeg har ikke testet rekkevidden nøyaktig, men jeg antar at det er rundt 9 mil. Man kan vel kanskje ikke kalle det vanlig landeveiskjøring pga stigningen på vei hjem.
Jeg har lagt merke til hvor mange kilometer jeg har igjen når jeg kjører i garasjen og da er det 30 km. Det er 2,7 mil en vei til jobb og jeg lader til 80%. Jeg bruker varmeapparatet en vei.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA