Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Montere fjernstyrt webasto på Nye Think

Startet av vegajohn, fredag 09. mars 2012, klokken 23:58

« forrige - neste »

vegajohn

Hei
Er det mulig å stille inn direktelading til å stoppe på 80%, eller er dette bare mulig ved bruk av timer?

gbzdoc

Kun via timer.

Finnes masse snakk om dette på forumet om du vil fordype deg i det. :)

jkirkebo

Sitat fra: vegajohn på fredag 24. februar 2012, klokken 20:06
Hei
Er det mulig å stille inn direktelading til å stoppe på 80%, eller er dette bare mulig ved bruk av timer?

Både og. Du må bruke timer, men du stiller inn timeren til å starte og stoppe på samme tidspunkt. F.eks 08.00-08.00. Da vil lading alltid starte med en gang du plugger i bilen, og stoppe på 80% om du har aktivert dette valget i timeren.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BE

vegajohn, det er bare å setter start og sluttid til samme tidspunkt på timeren samt ladeproset til 80%. Velg denne timeren hver dag i uken. Bilen vil da umiddelbart lade til 80% når kontakten settes i.

Dersom du nå ønsker 100% trenger du ikke å røre timeren, men velger bare "start lading" fra web eller telefon-app, den vil da lade til 100%.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gbzdoc

Eller trykker på timer override knappen i bilen før du plugger i laderen. Da får du også 100% ved behov. :)

dissern

Jeg lader vanligvis til 80 %, men den siste uken har jeg merket at lading ikke lenger stopper på 80 %. Normalt ved 80 % så mangler det 2 streker til "toppen" av ladestatusen, men nå mangler det 3 streker og på skjermen i dashbordet står det ofte at det mangler 40 +/- minutter til 80 % charge.

Har noen andre opplevd dette? Jeg har satt ladesyklusen på timer Start 00:00 og End 00:00 slik at lading starter umiddelbart ved tilkobling.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Rio

Hei,

Har du forvarmet bilen? Jeg tror den kan "låne" litt strøm fra batteriet, men husker ikke 100%.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

dissern

Ja, bilen blir forvarmet på morgenkvisten og da er den jo gjerne ferdigladet til 80 % også. Den står tilokblet under forvarming.

Sitat fra: Rio på lørdag 08. desember 2012, klokken 16:03
Hei,

Har du forvarmet bilen? Jeg tror den kan "låne" litt strøm fra batteriet, men husker ikke 100%.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA