Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Modell s slår leaf

Startet av Aspiranten, onsdag 07. mars 2012, klokken 12:22

« forrige - neste »

cra

Nå synes jeg dere begynner å strekke det i lengste laget med personangrepene, folkens. Husk vi er på elbilforumet, der vi har stor takhøyde, men også mye folkeskikk og en god tone!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

johncl

Det er synd at redusert servicekostnader for elbiler ser ut til å bli en myte nå med Nissan sine urimelige priser. Men det er vel fullt mulig å klage en forhandler inn for forbrukerombudet hvis man føler at man betaler for mer enn man får. Hvis forhandleren sier ærlig at prisen inkluderer opplæring og kjøp av spesialutstyr for å drive service på disse bilene så er det en ærlig sak. Hvis de snakker rundt grøten så er det klassisk melking av kunden på urimelig grunnlag. Man skal da vidderlig få den servicen man betaler for - det kan jo ikke være slik at et stempel i serviceboken for elbiler koster mer enn andre biler.

Flere bør nok sette forhandleren til veggs og si ærlig at hvis de ikke kan dokumentere godt for hva slags arbeid servicen innebærer så bør kunden heller ikke betale for den heller. Servicen bør jo være detaljert slik enhver verkstedsregning er.

Jeg er svært interessert i Leaf av mange grunner, og det er synd at slike ting skal ødelegge "kjøpelysten". Folk er kanskje litt blinde for den totale kosten bilen har i levetiden og forhandlere er heller ikke særlig flinke å informere om dette. Da jeg spurte Nissan forhandleren her i Bergen så sa han bare "det koster det samme som andre biler", og når jeg sa jeg trodde det var mindre behov for vedlikehold og service så snakket han rundt grøten og ble litt ukomfortabel. De henter også inn bra avanse på slike ting som vinterdekk som de skal ha nesten 14000 kr for - men dette skulle være "best i test" etc etc... og "kalibrert" til å passe denne elbilen best... eller noe slikt. :)

De skulle også ha 5000 kr for understellsbehandling, er det vanlig pris hos andre forhandlere?

Det var også lettere å skaffe biler med solcelle på spoleren enn uten, mao kortere ventetid... høres det ut til å henge på greip?

Og da jeg spurte om CarWings så fortalte han at det fungerte fint og at de var med 5 års sim kort avtale. Men det var først her på forumet jeg fant ut at Android appen ikke funker uten et hack.... også tegn på dårlig info (eller så bryr de seg bare om Apple støtte).
Perlehvit Leaf 2014

cra

Sitat fra: johncl på torsdag 01. mars 2012, klokken 13:45
Det var også lettere å skaffe biler med solcelle på spoleren enn uten, mao kortere ventetid... høres det ut til å henge på greip?
info (eller så bryr de seg bare om Apple støtte).

Det er sikkert så enkelt som at bilvariantene er produsert "på lykke og fromme" FØR de er solgt, og at de med spoiler tilfeldigvis står klare. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rasmus.B

Og da jeg spurte om CarWings så fortalte han at det fungerte fint og at de var med 5 års sim kort avtale. Men det var først her på forumet jeg fant ut at Android appen ikke funker uten et hack.... også tegn på dårlig info (eller så bryr de seg bare om Apple støtte).

Det er vel ikke værre en at Android appen ikke er klargjort for Europa enda, sannsynligvis pga. Nissan og Apple har hoppet til sengs sammen. Det har jeg ikke noe stort problem med. Heldigvis så er det mange superflinke folk på forumet her, og det er flere som har utviklet apps for android til Leafen. Det er bare å laste ned, tut og kjør. Har ikke sett noe om Carwings for Windows mobile, men det har det ikke blitt så mye ståhei rundt. Så da er jo aternativene på plass. Enten Iphone med offisiell app, Android med en uoffisiell app, som fungerer supert, eller gi beng i hele Carwings hvis man har en annen type telefon. Carwings fungerer jo på sett og vis fra pc også da.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Aspiranten

Har etterspurt hva i alle dager som gjøres på service som gjør det verdt prisen... Da sluttet selgeren min å svare på epost.
Nissan Leaf

mariowing

De henter også inn bra avanse på slike ting som vinterdekk som de skal ha nesten 14000 kr for

Som jeg har "bevist" flere ganger tidligere; dette er en normal pris for vinterdekk på felg hos forhandler. Ja, du kan få de billigere andre steder. Nei, det er ikke en urimelig høy prising i forhold til hva andre bilforhandlere av andre merker tar for dekk + felg.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Aspiranten

Sitat fra: mariowing på torsdag 01. mars 2012, klokken 19:32
De henter også inn bra avanse på slike ting som vinterdekk som de skal ha nesten 14000 kr for

Som jeg har "bevist" flere ganger tidligere; dette er en normal pris for vinterdekk på felg hos forhandler. Ja, du kan få de billigere andre steder. Nei, det er ikke en urimelig høy prising i forhold til hva andre bilforhandlere av andre merker tar for dekk + felg.

+1

I fjor hørte jeg Møller reklamere med 30% rabatt på sommerdekk, så da stakk jeg innom for å handle. Men de var likevel 20% dyrere enn markedsprisen i regionen... Kjøpte ikke der for å si det slik :)
Nissan Leaf

RogerB

De skulle ha 14000,- for å bytte bunn panne pakning på Audien min, så jeg har vell bare brukt 40 - 50 tusen på Audien de siste 3 år.
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

leafeierskien

XL Auto i Skien (forhenv. Birger Lie) tok service på min Leaf i dag.

Kr. 2951.

Nå leste jeg ikke gjennom hele tråden, men på de første sidene skisseres priser fra 4.000 kr og oppover.

Jeg er veldig fornøyd med XL Auto.

VL

Hei.

Har en 2012 Leaf som er gått 3000km akkurat! Jeg kjører egentlig ganske lite, vil vel bare klare en 6-8 000 km per år, hvor ofte ville dere hatt den på service da? Og er det noen fra Bergen som vet om steder der dem ikke tar de prisene som snakkes om her? 4500kr for en service er jo latterlig mye og vertfall visst dem ikke gjør noe særlig!
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

leaf-newbe

service intervalet på leaf er 30000 eller 1 år alt etter hva som kommer først.

snakket med mekaniker hos nissan om bremser da det er et kjent problem på biler i norge.

og leafen var ikke noe untak derfor skulle bremseklosser av og rengjøres på hver service fikk jeg beskjed om.
spesielt bak bremsene var et problem da de ikke ble brukt nok pga regen.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

PK

Var innom Nissan forhandleren i Åsane (Bergen) for noen dager siden. Der såg jeg at de hadde prisgaranti på service.
Hvis du fant billigere service andre steder, ville de matche tilbudet. Men du måtte legge frem dokumentasjon på dette, og dokumentasjonen skulle innholde et tilbud fra et verksted, med spesifiserte priser på timer, arbeid og deler.

Når jeg skal ta service i januar, bruker jeg billigste alternativ, uavhengig om det er merkeverksted eller ikke.
Så får vi se om de matcher eventuelle andre tilbud jeg innhenter.. =)

PS: Ja hurtigladeren koster 2.kr pr kw
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

FrodeK

Jeg mener fremdeles at de høye serviceprisene hos Nissan burde være en sak for elbilforeningen.

elektrolux

Sitat fra: PK på torsdag 24. oktober 2013, klokken 12:09
Var innom Nissan forhandleren i Åsane (Bergen) for noen dager siden. Der såg jeg at de hadde prisgaranti på service.
Hvis du fant billigere service andre steder, ville de matche tilbudet. Men du måtte legge frem dokumentasjon på dette, og dokumentasjonen skulle innholde et tilbud fra et verksted, med spesifiserte priser på timer, arbeid og deler.

Hvem gidder gjøre alt det for at du skal gå tilbake til Nissan for at de skal matche tilbudet du fikk?

Uansett, spør f.eks Mekronomen om pris på EU kontrol, + bytte av pollenfilter og smøring av bremser, så har du langt på vei full pakke.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Leaftekna2018

Sitat fra: leaf-newbe på torsdag 24. oktober 2013, klokken 01:59
service intervalet på leaf er 30000 eller 1 år alt etter hva som kommer først.

snakket med mekaniker hos nissan om bremser da det er et kjent problem på biler i norge.

og leafen var ikke noe untak derfor skulle bremseklosser av og rengjøres på hver service fikk jeg beskjed om.
spesielt bak bremsene var et problem da de ikke ble brukt nok pga regen.

Dette er det samme jeg fikk høre av selger!
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA