Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Modell s slår leaf

Startet av Aspiranten, onsdag 07. mars 2012, klokken 12:22

« forrige - neste »

ellen40

Noen som vet hva som nye "euro Leaf" har i serviceintervall?
Samme som de japanske? Mener selgeren snakket om 2 år.

Skjønner at bremsene trenger å smøres for å holdes som nye, men usikker på
hva annet som "må" gjøres med bilen.

Hvis man hopper over en service etter 2 år kan Nissan da nekte å reparere bilen om den totalhavarerer etter 4,5 år (for eks. Dette med at forvarmingen er på med batteristrøm og at bilen så startes direkte - kan gi totalhavari) ?
2011 Norsk Nissan Leaf, nr. 1 lev. i Kr.sand. Ca. 85000 km. (solgt)
2013 USA Leaf S, 6,6KW - 23000 km (solgt)
2015 USA Leaf S, 6,6KW - 12000 km
Think 2010 med Zebra batteri (felles "riksebil" på jobb, ca. 38000 km)
TVR TUCAN V8, 1970. Rigget for historisk racing.
Porsche 944
Pontiac Fiero 2.8 V6 - 4 speed
Rotax Max med Dino ramme :-)

kjbu

Sitat fra: ellen40 på torsdag 24. oktober 2013, klokken 18:52
Hvis man hopper over en service etter 2 år kan Nissan da nekte å reparere bilen om den totalhavarerer etter 4,5 år (for eks. Dette med at forvarmingen er på med batteristrøm og at bilen så startes direkte - kan gi totalhavari) ?
Nei, garantien gjelder fortsatt. Men du får neppe dekket problem på servicepunktene (bremsene f.eks)
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)


Saxo

Jeg trakk ut bremseservice på første service. Det kan da ikke være nødvendig på en ny bil i dag selv om det saltes litt.  Fikk da en anmerkning om at garantien for bremser ikke lenger gjelder hos Witro. Nå er jeg inne til 2 års service. De anbefalt selvfølgelig bremseservice. Da ble min kontante tilbakemelding at det skal jeg overhode ikke ha da de anmerket dette ved 1 års service. Det som er litt interessant er at dersom man leser garanti beskrivelsen så inngår ikke bremser ( slitasjedeler) allikevel. Så hva er det jeg går glipp av ? Jeg har forøverig som praksis å sjekke bevegelighet på caliptere en gang i året når jeg bytter dekk.
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

Gizmo

2. års service, kr 5200 hos BNH i Oslo...

I Oslo-området finnes det vel ingen verkstedalternativer? Eller?
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

jkirkebo

Sitat fra: Gizmo på fredag 01. november 2013, klokken 13:14
2. års service, kr 5200 hos BNH i Oslo...

I Oslo-området finnes det vel ingen verkstedalternativer? Eller?

Føler at jeg kommer til å gi beng i servicene fremover og heller ta evt. problemer om de oppstår. Kan få mye bremseoverhaling på uavhengig verksted for slike summer...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BE

Sitat fra: jkirkebo på fredag 01. november 2013, klokken 13:24
Føler at jeg kommer til å gi beng i servicene fremover og heller ta evt. problemer om de oppstår. Kan få mye bremseoverhaling på uavhengig verksted for slike summer...
Helt enig. 4 nye skiver og klosser til alle hjulene kan en skaffe til mellom 2-3 tusen, og byttes enkelt selv, så alternativet er heller å bytte etter 4-5 år. (Noe som er uaktuelt, da en bare kan ta vare på bremsene slik en gjør på alle biler, husk å bremse!)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Thomas Parsli

Sitat fra: Saxo på torsdag 24. oktober 2013, klokken 22:39
Det som er litt interessant er at dersom man leser garanti beskrivelsen så inngår ikke bremser ( slitasjedeler) allikevel. Så hva er det jeg går glipp av ?

Det er innlysende at bremsene er dekket av garanti, mens slitasjedeler (som f.eks klosser og skiver) ikke er det.
Det er like innlysende at forbrukerkjøpsloven dekker bremser, så hvis Nissan prøver å unngå garantireperasjoner pga. mangelfulle servicer har man forbrukerkjøpsloven i bakhånd.

Hvis du er villig til å bruke rettsapparatet tror jeg ikke du går glipp av noe som helst!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Løv

Hedin bil i Strømstad tok 1500,00 på første service. Vi har tidligere brukt dem til vår fossilbil. Nå er de også autorisert for Nissan Leaf. Og så får man harryhandlet samtidig  :D

ducktolate

#129
Sitat fra: keca på fredag 24. februar 2012, klokken 16:18
...
Jeg skrev for lenge siden i en diskusjon om at bare for å dekke opp hurtigladeren til over 200 000 skulle man selge en del Leaf.
Daggad kommenterte dette og skrev: Jepp, sikkert 3-4 stk.

Tror kanskje ikke de har 50-70 000 avanse per bil. Da flere har blitt forhandlere og autoriserte til å ta servicer på disse vil prisene sikkert justere seg riktig etter litt tid. Er jo ikke akkurat netto inn den sevice prisen heller da, så jeg mener også her at det skal da litt avanse til for å tjene inn investeringene.

...

Hvor mye tror du de tjente på oss første som kjøpte Leaf?
Min kostet over 280000 i 2011. Nå har de funnet ut at folk er litt mer opplyste, og den værste Leaf hypen har lagt seg når det nå kommer og har kommet gode erstattere. De har nok noe avanse fortsatt...


Edit: skrivefeil

leafster


Sitat fra: Løv på søndag 03. november 2013, klokken 08:13
Hedin bil i Strømstad tok 1500,00 på første service. Vi har tidligere brukt dem til vår fossilbil. Nå er de også autorisert for Nissan Leaf. Og så får man harryhandlet samtidig  :D

God idé. Sparte 1300 ifjor på å ta service hos Brennes i Sarpsborg. I år har de skrudd opp og er bare 200 billigere enn BNH. Har allerede bestilt service hos BNH i år, men kanskje jeg skal undersøke muligheten i Strømstad. Hadde de anledning til å lade bilen mens den var inne på service?

Løv

Den dagen vi hadde service sa Hedin bil at de om kort tid skulle få en lader utenfor. De ladet for oss inne i værkstedet, men det funka ikke særlig. Vi kjørte til Nordbysenteret. Der ladet vi imens vi brukte de sparte kronene på kjøtt!!

leafster

Ok, takk. Har sendt dem epost nå med prisforespørsel. Er på sånne turer man skulle hatt en 16A kladd. Har klart meg uten nå i to år og runder straks 32000km. Spørs om jeg gidder å investere.

Løv


Marius81

Service cost in US for 1yr service: $20. Service cost in Norway for 1yr service: $690. ( 4000,- NOK, $690 USD, £450 GBP)  :-\ kansje STREIK???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA