Hovedmeny

Varmt gulv på lengre turer

Startet av Taffelman, fredag 01. november 2019, klokken 20:20

« forrige - neste »

Taffelman

Er det flere som opplever veldig varmt gulv på turer over 30-40 min ?

Liker å ha det relativt varmt i bilen (21-22 C) og tar som regel av jakke og av og til sko når jeg skal kjøre litt lenger. Men etter 30-40 min blir gulvet så varmt at klima må stilles ned til 19 C for at det ikke skal bli ukomfortabelt varmt.

Er dette normalt i TM3 pga batteri temperatur eller bør jeg be Tesla sjekke batteri/kjølesystem?
X75D
TM3 LR AWD

Lacaixxa

Jeg har reagert på det samme på konas tm3, mens jeg på langtur i min TMS ofte fryser på på bena.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Vikan88

LeafSwe

Upplever samma. För varmt vid fötterna. Har stängt av värmen till fötterna, då blev det bra. Men fläkten blir också manuell då :-/
3P+
3SR+

hovik

2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

Redgarden

Den tråden det refereres til konkluderer med at det er deisgnfeil at luften under setet blåses rett i seteputas underside siden setet er så lavt. Men det forandrer ikke det faktum at det blåser VARMT på føttene foran og bak + oppe bak, enda klimanlegget står på 19 grader og luften oppe foran er frisk og fin. Ja, man kan slå av luften på føttene og bak, men det er jo ikke sånn det skal være?
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA