Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Infiniti Emerge-E

Startet av daggad, tirsdag 06. mars 2012, klokken 11:43

« forrige - neste »

Elvind

Sitat
Ja witro bil, sleng dere på. Det blir ikke så mange ganger i året jeg har bruk for leiebil, men ett veldig bra tilbud når man skal på langtur.

Er vel egentlig litt surt om Witro slenger seg på her, for oss som allerede har tegnet kontrakt eller fått bilen. Er vel neppe aktuelt for eksisterende kunder.. Men vi kan jo glede oss på andres vegne ;)
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

arnejorg1

Sitat fra: Elvind på onsdag 22. februar 2012, klokken 23:35
Sitat
Ja witro bil, sleng dere på. Det blir ikke så mange ganger i året jeg har bruk for leiebil, men ett veldig bra tilbud når man skal på langtur.

Er vel egentlig litt surt om Witro slenger seg på her, for oss som allerede har tegnet kontrakt eller fått bilen. Er vel neppe aktuelt for eksisterende kunder.. Men vi kan jo glede oss på andres vegne ;)

Witro bil selger leaf som bare juling, så jeg synes vel også eksisterende kunder kunne fått dette tilbudet, men nå vet vi jo ikke en gang om witro blir med på dette i hele tatt.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Rasmus.B

Nå tror jeg dette tilbudet kun var for de 30 første som skrev kontrakt i tilbudsperioden.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

koffeld

Så vidt jeg vet, fikk vi siste bilen som ble solgt på denne kampanjen. Har gått og smugtittet på Leaf i lang tid, kom over denne kampanjen mot slutten av uka og dro til Økern på fredag kl 14. Da hadde de allerede solgt ut de 30 bilene, men hadde fått åpning for å tegne ytterligere kontrakter ut dagen. Så vi fikk bil nr 33 eller 34.

Vi satser på å klare oss med en bil, så for oss var utleieordning utslagsgivende for å gå over til elbil.

Snakket en del med de om opplegget. De kjøper inn en del Quashquai og QQ+2 for å ha i en utleiepool. Dette skal være en butikk i seg selv hos BNH, så jeg forsto det som relativt sikkert at de kom til å tilby leiebilordning også fremover, men da ikke med gratis dager som nå.
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

koffeld

Da vi hentet  ut bilen vår på mandag fikk jeg litt oppdateringer på dette, ikke alle av like positiv art...  BnH skal ha leiebilordning som en egen forretningsenhet og har i den sammenheng ansatt en kar på Økern som skal jobbe med dette fulltid.  Usikker på om han skal ta seg av  for de andre BnH rundt omkring også.  De vil  ha et sett biler i en bilpool for formålet så det er tydelig at de tenker på å tilby leiebiler til flere. 

De har kjørt i gang en ny kampanje på dette nå, så det er på ny mulighet for å få med seg gratis leiebil i 10 dager hvis man er rask. Personlig synes jeg altså dette er en veldig smart måte å tenke bilhold på.  Vi som familie kan da klare oss med kun en elbil (siden vi bor såpass bynært at vi også har gode kollektivtilbud) samt at vi ikke trenger å betale for en ekstra bil i garasjen til bruk for de gangene vi skal langt av lei.

Det som ikke var så positivt, var at avtalen nå viser seg å inneholde kun 100 km per dag.  Alt over må man betale 2 kr km for.  Ingen voldsomt stiv pris, men det bryter i mine øyne med prinsippet de brukte for markedsføring da jeg kjøpte bilen i alle fall: ElBil med ubegrenset rekkevidde.  Om jeg bare skal kjøre 100 km på en dag vil jeg uansett bruke Leafen, så jeg må i alle tilfeller betale ekstra kilometer.  En typisk hyttetur på fjellet kjører man gjerne 4-500 km på en helg, så det blir en ekstrakostnad på rundt 400 for kilometeravgift (i tillegg til drivstoff og bompenger).  Ingen showstopper, dog.
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

masae

Jeg fikk min bil 27. mars, men har ikke fått informasjon om denne ordningen av BNH enda.
De lovte å sende meg det så raskt som mulig.

Hvis det du skriver om antall inkludere kilometer er sant er det svært skuffende, og på grensen til villedende markedsføring om du spør meg.
100 km er jo mindre enn rekkevidden på en fulladet LEAF, og denne ordningen ble markedsført som et gratis supplement til LEAFen de dagene man hadde behov for en bil med rekkevidde lengre enn det man kommer med elbilen.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Aspiranten

Nissan Leaf

Sverre_E

OBS! Fare for skryting ved videre lesning.

Har i dag hentet lånebil andre gang i løpet av sommeren.
All honnør til folkene på BNH Oslo som svinger seg kjapt rundt og har levert det som trengs til ønsket tid.  :)
Siste lån ble etterspurt på sparket i går ettermiddag.
250km pr dag er helt ok. (2kr pr overskytende km.)
BNH Oslo har gjort det enkelt for familien å klare seg uten fossil-bil   ;D
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

Smarties

Jeg fikk med denne avtalen da jeg skrev kontrakt, selv om kampanjen egentlig var over dagen før eller noe. Men jeg fikk ikke info om maks 100 km og deretter 2 kr km. Jeg fikk vite GRATIS leiebil i 10 dager per år i tre år. Dette var faktisk avgjørende for at jeg skrev kontrakt der og da. De kan vel ikke bare komme i etterkant med en hel masse forbehold og ekstra kostnader??? :-\
Nissan Leaf i Lillestrøm-området.
Digger å være elbil-kjører! :)

Sverre_E

Det står 250km i leiekontrakten vår, synes det er greit for mitt bruk.

Sist vi kjørte 60 mil på fjelltur var det i allefall "gratis" for oss.  :)

koffeld

Vi har samme deal hos bnh Oslo, men vi har ikke behøvd å bruke den enda. Hvilken bil fikk du?
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

Sverre_E

Sitat fra: koffeld på søndag 05. august 2012, klokken 01:58
Vi har samme deal hos bnh Oslo, men vi har ikke behøvd å bruke den enda. Hvilken bil fikk du?

Første bilen vi fikk låne var en Subaru Forester 2.0D Premium 2011.
Andre bilen var en Nissan Qashqai (et eller annet diesel) 2012.

Man kommer seg frem med de, men det føles jo litt uvant og gammeldags...  ;)

koffeld

Fikk du forresten inntrykk av at ordningen blir mye brukt av Leaf-eiere som trenger å kjøre litt lengre? 

Som jeg har nevnt lengre oppe i tråden var jo denne ordningen viktig for at vi skulle hoppe over på el-bil da vi undertegnet i februar, siden vi ikke skal ha mer enn en bil og trengte sikkerheten i å kunne komme oss lengre av og til.  I ettertid ser jeg nå at vi klarer oss mye mer med elbil enn jeg hadde trodd.  Vi tar kanskje tog litt mer enn før, men så langt har vi etter fire måneder med kun elbil kun hatt behov for en bil med lengre rekkevidde en gang, til familietreff i Langesund.  Da fikk vi låne bil gratis, så vi behøvde ikke leiebil den gangen heller (hadde det kommet hurtiglader i Vestfold en plass, hadde vi nok kjørt elbil til Langesund også).

Poenget mitt er at jeg tror flere enn oss oppdager at man klarer mer enn man tror med Leafen og at leiebilbehovet dermed blir mindre enn man hadde regnet med.
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

Sverre_E

Fikk ikke noe spesiellt inntrykk av hvor mange som benyttet avtalen.
Jeg kontaktet selger, som henviste meg til utleieavdelingen. Ble raskt ekspedert. Også en lørdag kveld midt i juli  :o
Bilen må hentes og leveres innen åpningstidene, da de ikke har laget noe nøkkeldrop ennå.

Vi klarer oss også veldig bra med leafen til det aller meste. Med hurtiglader i Vestfold ville vår siste langtur også gått elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA