Matrix hovedlys og mørkekjøring med e-tron

Startet av daktari, onsdag 30. oktober 2019, klokken 20:32

« forrige - neste »

andersno

Sitat fra: JegHaterKontoer på fredag 14. februar 2020, klokken 22:13
Sitat fra: eivindbs på torsdag 13. februar 2020, klokken 11:57
At en bil til 800 000 ikke har fjernlysassistent som standard, er årets beste vits. Er dette noe som kan ettermonteres/bestilles? Har skjønt at det er en av funksjonene som kommer på FOD, så det er vel rimelig å anta at funksjonen ligger i bilen.

Ikke helt sant det der. Fjernlysassistent får du, men den fjerner hele langlyset i stedet for bare mindre firkanter.

Nei,fjernlysassistent er ikke et tilvalg på e-tron. Det er enten full matrix eller helt manuelt. Det er et billig tilvalg på de fleste andre audier, men de har av en eller annen grunn fjernet det valget her. Mulig det kommer som FoD, hvis de noen gang klarer å få det opp å gå da...

biggern

Sitat fra: mahuns på torsdag 13. februar 2020, klokken 15:43
Sitat fra: kom_så_og_gikk på tirsdag 04. februar 2020, klokken 20:38
Er det noen som har grublet på det samme? Lyset som det er er ganske bra, men man vil ofte ha mer, særlig om man er vant til tre xenonbøtter.

I følge sønnen min som jobber hos Audi forhandleren her så er det kommet løsning for å montere LED bar sammen med Matrix på E--tron. Det skal monteres på min når jeg får bilen. Det kan også monteres ekstra led ryggelys hvis det monteres på egen bryter. Det blir da definert som arbeidslys.

Hvordan fungerer det med LED bar på bilen? Noe behov eller bortkastet?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA