Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Re: Antall leverte biler

Startet av jkirkebo, mandag 05. mars 2012, klokken 17:53

« forrige - neste »

bno

Trodde jeg hadde gjort det,  ;D Nå virker det
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Trond.Strom

Hei, jeg fikk post fra BNH om at bilen kunne få softwareoppdatering. Jeg er ganske nerdete og liker å oppdatere ting, men ta turen til BNH for å bytte softaware på bilen for noe som nesten ikke engang kan kalles bugfix?

tja, vi får vente til service om 9mnd tenker nå jeg


Aspiranten

Nissan Leaf

keca

Jeg hadde min på en slik serviceoppdatering av software i forrige mnd.

Var inne å kikket på forandringer, men alt er jo helt likt. Jeg vet at det er nyere versjoner av mange ting her, men jeg
lurer på om andre har fått diverse endret etter en slik oppdatering.

Veglegger min versjonsinformasjon
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

Thomas Parsli

Helt likt skal det ikke være (da har du ikke fått ny firmware) sjekk første punkt på listen:

-Add a new in-car safety feature, alerting Leaf drivers if a door is open while the car is not in "Park"
-Improve connectivity to CARWINGS, the wireless service that connects Leaf owners to their vehicles via the Internet
-Improve the car's heating, ventilation and air condition control and operation
-Improve the Leaf's in-car informational displays
-Improve the accuracy of charging time estimates displayed by the dash display and via the Leaf's CARWINGS connection

Lang tråd her: http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=27&t=7861

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

bno

#110
Sitat fra: bno på torsdag 08. mars 2012, klokken 17:36
Tilbake til tpoc
Har vært i kontakt med spesialistene på Ålgårds auto. De er nå i ferd med å sjekke ut dette med software versjon, kart og viktig 2 desimal sak. De er nå på saken. Veldig seriøst og bra dialog innledet. Kommer tilbake på dette så snart jeg vet noe.

Min oppfatning vedr. 2  vs 1 desimal er at dette har med setting / programmering å gjøre. Ikke software.ver. Dvs. at man må definere dette via uststyrsenheten som kobles opp mot CAN og sette dette på samme måte som man eks. kan sette andre parametre i bilen...

Vedrørende denne saken var jeg innom Ålgårds auto idag og snakket med spesialisten som oppdaterte min software. Han fortalte meg at man har tatt kontakt "helt til Japan" i sakens anledning. Men han trodde ikke dette gikk an å få til. Da ble jeg litt irritert og sa at en slik synsing ikke er noe god reklame og at man har brukt mange måneder på en slik sak virker lenge. Har de oppdaget at det finnes internett og e-mail mon tro. Med en slik holdning kan man lure på om kontakt med fabrikken virkelig er foretatt? Men jeg velger å tro på det han sier og han lovet meg å purre opp saken. Dette er jeg ikke veldig fornøyd med. Om det ikke kommer til en avklaring som er skriftlig fra Nissan systemet så vil jeg kjøre dette videre på egen hånd og glemme Ålgårds auto.

Hvis det da ikke er noen av oss dette gjelder som har (mot formodning) avklart dette?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Håkon Bingen

Jeg fikk levert min Leaf 21.03. Den har disse versjonsnummerne.
(Og to siffer i kWh/km)

Boot Ware (NK1):158
Application (NK2):158
Audio Unit Software:067
CAN uCOM Software:018
Front Display Software:030
BOLERO Software:00.05
Bluetooth Formware:C230
Voice Recognition Engine:925-123-000
Voice Synthesis Engine:5.0.0.3-PS-P2
Voice Recognition Grammar
Version:00001080
Voice Synthesis Data Version:00002000
Record Data Version:00001020
Part Number:3ND0E
Switch Software:030000
TCU Software:3ND0000627
Map Version:11/06/27/01
Sølvgrå Nissan Leaf. (Ella)
Pendler til Oslo hver dag.

Lynet

Jeg fikk svar angående ett desimal. Nissan har skiftet til annet instrument i september 2011 som da kom med 2 desimaler. De kan ikke byttes om hverandre.
Er det mulig!!!!!!
Noen andre som har fått annen forklaring?

Hva hvis forbruksmåleren på Golf hadde vært oppgitt i 0, 1 eller 2 liter på mila første årsmodell......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jkirkebo

Sitat fra: Lynet på torsdag 13. september 2012, klokken 18:46
Jeg fikk svar angående ett desimal. Nissan har skiftet til annet instrument i september 2011 som da kom med 2 desimaler. De kan ikke byttes om hverandre.
Er det mulig!!!!!!
Noen andre som har fått annen forklaring?

Jeg har gitt opp hele det prosjektet der. LEAFSCAN blir forhåpentligvis snart tilgjengelig og da får vi all den infoen vi kan ønske oss (+ mye mye mer...) i en smekker liten boks som f.eks kan monteres over speilet. Ikke bare forbruk med mange desimaler, men også ting som batteritemperatur, batterikapsitetstap, info om cellespenning og -balansering, nøyaktig SOC osv. osv.

Satser på å kjøpe et slikt med en gang det blir tilgjengelig. Det er sikkert noen som vil kjøpe et rimelig SOC-meter etterhvert ? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lynet

Leafscan nærmer seg: http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=37&t=8251&start=420
Men er det noen som har fått løsning på problemet med en desimal på forbruksmåleren eller får alle samme svar om at Nissan ikke greier (=ikke vil) gjøre noe med dette for oss som bestilte tidlig og la grunnlaget for deres suksess???
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

vegajohn

Jeg skal snart ha min Leaf på 1-års service.
Jeg regner med at BNH i den anledningen oppdaterer til nyeste software-versjon?
Noen erfaringer med det?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Så langt ser det ikke ut som 1. versjon av Leaf i Norge får en software oppdatering under 1. års service som fikser den ubrukelige forbruksvisningen med 1 desimal, "nervøse bremser" som ser ut til å bli fikset i Nord-Amerika og heller ikke en oppdatering av det eldgamle kartet i navigatoren.
Usikker på om importøren overhode tar noe tak i dette utover å fryde seg over gode salgstall.

Lynet

De bryr seg nok ikke særlig om oss som dro i gang lasset nei.
Kanskje det er på tide å fortelle media om hvordan Nissan egentlig er???????
Frister ihvertfall ikke meg til å kjøpe Nissan på nytt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

gbzdoc

Jeg presset litt på for å få et skikkelig svar vedrørende to desimaler på forbruk. Svaret som de til slutt fikk fra Nissan var at dette ikke lot seg oppdatere/endre via firmware. Dette ligger visstnok i instrumentpanelet, og denne delen kan ikke oppdateres.

Jeg sa det i så fall var en designfeil fra Nissan sin side, og ba om å få de nødvendige delene i instrumentpanelet skiftet. ;-)

Hadde ikke regnet med stående applaus, men at de mente at det kunne sammenliknes med en "facelift" at dette er rettet opp på senere modeller provoserte meg. Fikk egentlig lyst til å bruke masse tid på å lage masse bråk bare pga. det.

Men til syvend og sist har jeg bare innsett at Nissan regelrett driter i at noen omfavnet bilen deres tidlig og sørget for en drøss nye ordrer i etterkant... (Regner med flere enn meg har vervet Leafere.)

Thomas Parsli

Jeg synes også Nissan har mer fokus på nye kunder, men har slått meg til ro med at det er slik det fungerer i bilnorge. Så får jeg heller reklamere på at som er feil så lenge jeg orker og håpe de blir fikset til slutt.

Det vi kan gjøre er å slutte å anbefale Nissan -og kjøpe noe annet neste gang vi kjøper bil!

I likhet med mange andre her har jeg sørget for minst to Leaf-salg som eller aldri hadde blitt til.
Særlig ikke hvis jeg hadde blitt spurt nå -da hadde jeg sannsynligvis foreslått å vente på Tesla (og heller betalt litt mer).

Men jeg er fornøyd hver dag jeg kjører bilen, bortsett fra når

* varmen plutselig forsvinner (sjekket, ikke funnet feil på Økern)

* det er -20 om morgenen og det så vidt er lunk i bilen etter 30min forvarming (da husker jeg 2012 når apparatet fungerte utrolig bra og jeg skrøt til naboen)

* venstre vannpumpe hyler så jeg tror lageret skal ryke hvert øyeblikk ("bilene er slik" sa de på Økern)

* jeg skal betale på parkeringshus og vinduet ikke virker (døde etter reklamasjon på at det var treigt)

* jeg skal bruke vindusspyler på E18 i 90km/t og rundt halve vinduet blir rent ("feil spylerveske" sa de på Økern, selv om det var slik både dagen jeg hentet bilen -og om sommeren...)

* fjernlyset prøver jeg å ikke bruke, men jeg har hatt to bobler med dårligere lys. Selv om den ene var 45 år eldre... (men vindusspyleren fungerte faktisk bedre på bobla)


Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA