Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Re: Antall leverte biler

Startet av jkirkebo, mandag 05. mars 2012, klokken 17:53

« forrige - neste »

bno

Nei, men jeg arbeider med dette via Ålgårds Auto
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

jkirkebo

Og jeg via Brennes. Oppdaterte i dag, men ingen forskjell.

Forøvrig blir timeren avslått etter oppdatering, så de som har en 80% timer programmert må aktivere denne på nytt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RuneW

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 13. mars 2012, klokken 15:22
Og jeg via Brennes. Oppdaterte i dag, men ingen forskjell.

Fikk du oppdatert kartdataene dine? De var jo ikke av nyeste dato så vidt jeg husker.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

bno

For mitt vedk. har dette med utgåtte kart blitt tatt opp med forhandler. Jeg har også vært i kontakt med kartleverandør som har henvist meg til Nissan. Før jeg gjør noen formelle henvendelser lar jeg teknikere hos Ålgård får tid til å se på saken. Da synes jeg at tre uker får holde dvs. 2 uker til. Mine kart var ca. syd for 2 år gamle

eivisa

Oppdaterte i dag, men ingen forskjell.

Forøvrig blir timeren avslått etter oppdatering, så de som har en 80% timer programmert må aktivere denne på nytt.

Jeg og i Bergen. Spurte om to desimaler...og fikk til svar at det lå i oppdateringen.... Han ble litt lang i masken da jeg sa at det stemmer ikke :D
De må no sette seg litt inn i tingene før de svarer kundene.
Og de hadde ikke hørt noe om dårlige fjernlys....Ellers god service ;)
Fikk ny instruksjonsbok, den skulle skiftes ut og.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

bno

Tror ikke software oppgradering vil løse dette. Tro de må sette en kode i diagnose/PC verktøyet for å sette visning til to desimaler. Det er min antagelse i tillegg til at den må være oppgradert.

dissern

Sitat fra: eivisa på tirsdag 13. mars 2012, klokken 16:40
Oppdaterte i dag, men ingen forskjell.

Jeg og i Bergen. Spurte om to desimaler...og fikk til svar at det lå i oppdateringen.... Han ble litt lang i masken da jeg sa at det stemmer ikke :D
De må no sette seg litt inn i tingene før de svarer kundene.
Og de hadde ikke hørt noe om dårlige fjernlys....Ellers god service ;)
Fikk ny instruksjonsbok, den skulle skiftes ut og.

Nesten imponerende at de ikke har hørt noe om dårlige fjernlys siden jeg for en tid tilbake tok opp akkurat dette med dem, Sande Auto.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

dissern

Sitat fra: eivisa på tirsdag 13. mars 2012, klokken 18:57
Jeg får ta en tur innom igjen. Er det flere som har klaget på fjernlys i Bergen? ???
Håper det noen fra forhandlerene som er inne og leser på forumet!!
Det er ikke idioter de har med å gjøre, og de skal jo tross alt leve av servicen. Så hvorfor ikke si det som det er!
Har folk klaget, så kunne de jo fortalt det når jeg spør.

Jeg skal kanskje la tvilen komme dem til gode, det er jo mulig at ikke alle hos forhandleren har hørt om problemet. Men på en annen side vet jeg at en selger og verksmester er kjent med problemet, da det er de jeg har kommunisert med.

bno

Kan dere ikke diskutere fjernlys i topic for dette skjønner ikke at det er vanskelig å holde seg til tema eller gidde å finne frem til egnet topic. ???

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4797.75.html fjernlys

dissern

Sitat fra: bno på tirsdag 13. mars 2012, klokken 21:08
Kan dere ikke diskutere fjernlys i topic for dette skjønner ikke at det er vanskelig å holde seg til tema eller gidde å finne frem til egnet topic. ???

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4797.75.html fjernlys

Nå handlet ikke dette mer om fjernlys enn om kundebehandling som en parallel til programvareversjon. Dette er også en relativt kort avsporing ift. hva som ellers er vanlig på dette forumet. Men så klart, hold liv i avsporingen  :)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Så fikk jeg også brevet mitt i dag; poststemplet 08.03 så hastigheten er ikke alltid på topp med A-post....

Avventer nå at bno og BE på vegne av alle Leaf eiere i samarbeid med Ålgårds Auto finner en god løsning på softwareoppdatering - i alle fall for oss som kjøpte løvet av Ålgårds Auto. Dvs forventninger om en oppdatering som inneholder siste oppdateringer inkl. 2 desimaler i display og kart som inneholder tunnellen til Finnøy (Hint: den undersjøiske tunnellen åpnet 30.10.09 og fantes i alle fall på kartet i Mitsubishi Outlander kjøpt august 2010).

Krysser fingrene og avventer :-)

kbn

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 13. mars 2012, klokken 23:43kart som inneholder tunnellen til Finnøy (Hint: den undersjøiske tunnellen åpnet 30.10.09 og fantes i alle fall på kartet i Mitsubishi Outlander kjøpt august 2010).
Map Version:11/06/27/01 (Som Ålgårds Auto leverte vår Leaf med) har Finnøytunnelen.
(Trur ikkje kartet har fått med seg at norges mest lukrative fotoboks(ar) ligg der inne... Men dei er uansett brent inn i analogt minne ;D)
Finnøy, Ryfylke.

Fossilfri sidan 15.02.2012, Prinsesseblå Leaf.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: kbn på onsdag 14. mars 2012, klokken 18:09
Map Version:11/06/27/01 (Som Ålgårds Auto leverte vår Leaf med) har Finnøytunnelen.
(Trur ikkje kartet har fått med seg at norges mest lukrative fotoboks(ar) ligg der inne... Men dei er uansett brent inn i analogt minne ;D)

Da er det håp :-)

dissern

Jeg har kartdata fra Map Version:10/07/30/01, og ifølge Sande Auto så har de sjekket med Nissan sentralt som ber dem ta kontakt med delelageret for ny kartversjon, men det er visst ikke en slik del å oppdrive enda. (Jeg antar at delen det er snakk om er et minnekort med oppdaterte kartdata?)

bno

Dette er håpløst dårlig av Nissan. De er avhengig av at vi som early adopters markedsfører disse bilene. Så greier de ikke bedre. Amatørmessig er det rett å slett. I et promotions ståsted er det så jeg ikke tror at det er mulig å undergrave sine egne investeringer med slike bagateller. Hva er det Nissan holder på med? Det blir så unødvendig og urasjonelt. Nyeste kartversjon må følge bilen. Nissan Norge må høre etter og ta signalene. Vi skal ikke springe ned døren hos Nissan. De skal pleie sine investeringer og da vet de best hva som må til. Derfor er dette tullet med 1 desimaler kontra 2 desimal og gamle kartdata helt uforståelig og svært svært uprofesjonelt. Det kommer flere merker å velge mellom så hvorfor slike iritasjonsmomenter. Nissan nå må dere gå ut til alle (burde ha gjort dette i oppgraderingsbrevet dere sendte ut nylig) å fortelle at alle med gamle kart fra 2010 skal få oppdatering til nyeste versjon gratis en gang. Å slik legge kartdiskusjonen død. Hva er det dere venter på... :o Navteq har jeg vært i kontakt med å de henviser til Nissan. Burde etablere et utvidet samarbeid der man kan laste ned for så å overføre nyeste kartversjon en gang. Deretter (etter som kartdata ikke er kjerneverdi for Nissan) la dette selskapet administrerer nedlasting. Som for andre Nissan modeller. Få dette på plass.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA