Hovedmeny

Ryggelys på etron

Startet av Theotokos, onsdag 30. oktober 2019, klokken 09:49

« forrige - neste »

elektro

Hmm.. interessant! Jeg teller fortsatt på knappene om jeg skal ta turen til Kristiansand og få montert arbeidslys, halvprofesjonelt for ca. 10k. https://elbilforum.no/index.php?topic=54091.0

Om det kan bli litt bedre ved denne quick fixen, så holder det kanskje. Konkrete tips til gummilist som funker?
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Orbit

Jeg brukte en rest jeg hadde liggende av denne i 15x8 mm (som blir tynnere under press). På min bil var det fra før limt en tynn skumplate på bakluka for at skiltholder ikke skal ligge direkte mot lakken. Jeg satte lista utenpå denne igjen (øverst). Det viktige er at evt bevegelser tas opp mellom list og skiltholder, og ikke mot lakken, slik at det ikke gnager seg gjennom lakken over tid.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

SHU

Min e-tron har noen ryggelys som er helt ubrukelige. Ser ingen ting bak bilen når jeg skal rygge i mørket. Hverken med speil eller i ryggekamera.
Var i kontakt med Møller bil som sier at lysene ikke er tiltenkt å lyse opp bak bilen, bare være en markering til andre om at jeg har satt bilene i revers.
Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Da burde de opplyse om at denne bilen kun er beregnet for å kjøre fremover etter mørkets frembrudd.
Er nesten så jeg lengter tilbake til min gamle Opel. Den kunne faktisk rygges i mørke.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA