Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Modell s slår leaf

Startet av leafen, søndag 04. mars 2012, klokken 20:09

« forrige - neste »

leafen

er det noen med leaf fra tønsberg jeg kunne spurt om en tjeneste her?var i kontakt med
hts ang sete trekk de kunne være inntr å få en leaf, til måling av trekk noen som kunne tenke seg å kjøre innom der ,
han som evnt kunne tenke seg dette vill nok få en oki pris på trekk til leaf:)
fikk min leaf i dag 31.01

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Rilum

Jeg bor i sandefjord, så om det ikke er for langt unna så er det bare å spørre  ;D
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Boogie

Sitat fra: Elmo på mandag 20. februar 2012, klokken 13:40
Boogie bor i Tønsberg. Send han en PM

Som Elmo sier så bor jeg i Tønsberg. Ring meg på 95991227 om det var noe du lurte på...
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Haahov

Burde vi elbileiere i Tønsberg (Vestfold) samlet oss for å fronte elbilsaken bedre her? Vestfold er jo en av fylkene med dårligst elbil dekning, lite incentiver og få ladeplasser. Hvordan er stemningen for det?
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Joachim

Høres ut som en god ide. Bor ikke der selv, men lekte med tanken om en familietur til dyreparken i sommer. Ser ut som det blir litt for mye mas. Vi får se.

Haahov

Sitat fra: Joachim på mandag 20. februar 2012, klokken 23:48
lekte med tanken om en familietur til dyreparken i sommer. Ser ut som det blir litt for mye mas. Vi får se.
Har tenkt på dyreparken selv, og bestemt meg vel for at det skal gå i vår iOn. Det blir ikke mye bagasje da, men fra oss er det bare rundt 20 mil så skal jo egentlig gå med èn lade stopp. Er det noen som veit hvor mye rift det er om ladeplassene ved dyreparken?
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Joachim

Jeg hadde tenkt til å ta Strømstad-Sandefjord. Der er det jo dårlig stilt i begge ender. Vil komme i land i Sandefjord med ca 50-60km rest. Alternativet blir å overnatte med ladning i Porsgrunn e.l.

Ikke meningen å kuppe tråden ;)

Kristian

Vi trenger så absolutt en hurtiglader i Tønsberg- Sandefjordområdet slik at vi får litt rekkevidde nedover kysten.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

i_expect

Sitat fra: Haahov på tirsdag 21. februar 2012, klokken 00:04
Sitat fra: Joachim på mandag 20. februar 2012, klokken 23:48
lekte med tanken om en familietur til dyreparken i sommer. Ser ut som det blir litt for mye mas. Vi får se.
Har tenkt på dyreparken selv, og bestemt meg vel for at det skal gå i vår iOn. Det blir ikke mye bagasje da, men fra oss er det bare rundt 20 mil så skal jo egentlig gå med èn lade stopp. Er det noen som veit hvor mye rift det er om ladeplassene ved dyreparken?

Jeg regner med at det var Kristiansand dyrepark du mente? Kan opplyse om at en tur på 20 mil burde gå greit til sommeren. Det skal bygges en hurtiglader i Arendal i april i år  :) I tillegg så er det jo en hos Nissan i Sørlandsparken. Vurderte selv å bruke leafen i helga da jeg skulle fra sørlandet og til Sarpsborg. Det ble med tanken... mangler en hurtiglader i Porsgrunn feks.

Men for ikke å kuppe tråen helt: Hurtiglader i Tønsbergområdet hadde heller ikke vært å forakte, så jeg håper det er mange elbil/leafeiere i Tønsbergområdet  ::)
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

AreGar

Den i Sørlandsparken er vel 5 minutter fra dyreparken så det er gull.

Det mangler en i Porsgrunn (Jeg anbefaler 24 timers statoilen som ligger ved E18, min favorittstasjon) og en på Fokserød i Sandefjord.
Da kunne vi kjørt tur/retur Torp for å hente de som kommer med fly uten kostnader.. :)

Boogie

Sitat fra: Haahov på mandag 20. februar 2012, klokken 23:10
Burde vi elbileiere i Tønsberg (Vestfold) samlet oss for å fronte elbilsaken bedre her? Vestfold er jo en av fylkene med dårligst elbil dekning, lite incentiver og få ladeplasser. Hvordan er stemningen for det?

Er absolutt med på at vi bør samles for en diskusjon rundt dette.
Forslag til tid og sted?
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Haahov

#12
Jeg jobber på sykehuset, kan godt booke ett møterom der. (er gratis). Skal sjekke når det er ledig. Hva med onsdag 7? kl 19-20 tiden?

Haakon
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Rilum

Jeg er klar for en elbil prat jeg også  ;D

Hva med f.eks å møtes på Peppes Pizza e.l ?
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Haahov

Sitat fra: Rilum på onsdag 22. februar 2012, klokken 12:32
Jeg er klar for en elbil prat jeg også  ;D

Hva med f.eks å møtes på Peppes Pizza e.l ?
Godt forslag. Eller Esmeralda (bedre pizza).
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA