Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Enkel range extender gir 800km rekkevidde på Geo Prizm EL-bil

Startet av Jonny, søndag 04. mars 2012, klokken 04:39

« forrige - neste »

Jonny

Det er ganske mykje data en får via bilen. Ekstra greit når en skal kalkulere el forbruk.
Kjører Rød Nissan Leaf.

akseln

Blir mer frustrert av den internett-siden enn det gir verdi, så det har jeg helt sluttet med...

@Jonny, fint hvis du lager et mye mindre bilde på profilen din. Blir veldig mye støy når mesteparten av innleggene dine er et stort bilde...

RuneW

Sitat fra: Akseln på mandag 20. februar 2012, klokken 08:43
@Jonny, fint hvis du lager et mye mindre bilde på profilen din. Blir veldig mye støy når mesteparten av innleggene dine er et stort bilde...

Det har blitt foreslått noen ganger før, men dette er visstnok et bilde man kan "velge" fra forumet, så det er egentlig de som drifter forumet som må ta dette på sin egen kappe...

Men hvis Jonny vil endre dette selv, kan han kanskje benytte ett av bildene under?

Det burde bare være (har ikke forsøkt dete selv)  å kopiere strengen under, velge "Jeg har mitt eget bilde" under personlig profil og kopiere inn strengen i tekstfeltet til høyre.

elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=4899.0;attach=3951;image

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

ovev

Er ofte innom denne siden og sjekker data. Utenom at den er noe treg kan jeg ikke se så mye å bli frustrert over.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Rilum

bruker den innimellom, er helt enig om at den er treg, utenom det så syntes jeg det er mye tøft der.
- Ruteplanleggern har jeg brukt et par genger
- Statistikk på kjøreturene er jo innteresangt, men komer kun opp om man har trykket "ok" i navi``en i bilen pr kjøretur.
- Konkurransen mot andre Leaf eiere  ;D
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Lynet

Var inn og sjekket kjørehistorikk i dag, siste kjøretur var 31 august!!!!!

Dette er for dårlig av Nissan.

Det bør ikke gå mer enn 24t før turene er oppdatert.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kryten

De skal bli lastet opp ved neste power on. Min gjør det i hvertfall.

Jeg har funnet ut endel ting med mitt kjøremønster via you+nissan sida.

Artig med rangering av forbruk o.l. nyttig? Er usikker men det bevisstgjør meg på kjørestil og at høyrefot ikke er av bly lengre. :D
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA