Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prutingsmon på Leaf?

Startet av bkv, fredag 02. mars 2012, klokken 19:23

« forrige - neste »

bkv

Hei. Jeg prøve kjørte en i-Miev i dag og fikk et brukbart tilbud. Jeg er fristet til å slå til!
De selger ut 2011 modellene nå, og jeg spurte om 2012-modellen uten at det kom så mye ut av det. Han visste ikke hva prisen blir. Har noen her hørt noe om prisene på 2012 i-Miev?

Jeg fikk vite at den eneste endringen på bilen er at navien skal bort og at det settes inn en annen radio fordi den som er der idag ikker er god nok. Er radioen i dagens i-Miev dårlig?
Har noen her fått annen informasjon om endringer på bilen fra 2011-modellene til 2012-modellene?

-Bjørn
Mitsubishi i-Miev 2012.

wat

Jeg er fornøyd med Pioneer navigasjonen i min 2011-mod. I følge min selger så skifter de ut denne for å redusere kostnadene på bilen i.f.m. priskrigen mellom trillingene. Han sa også at 2012-modellen har 10A ladeleding i stedet for 16A.
Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

mandresen

Ut i fra det jeg har googlet så skal bilen komme med 2 batteriversjoner, 1 med samme rekkevidde som i dag og 1 med mindre rekkevidde for å få ned prisen.
Støtfangerene skal bli litt anderledes, stikke litt lengre frem både fremme og bak.
Navi spilleren skal byttes fordi den er for dyr og erstattes med noe billigere.
Dere får komme med oppdateringer for dette kan være en blanding fra amerikansk modell og rykter, det er få som vet noe om 2012 modellen ennå.
Når det gjelder spilleren så er jeg veldig godt fornøyd med den, enkel i bruk og bra kvalitet på lyd.
I min andre bil har jeg en Kenwood navi til 16500,- og den har mange flere fansy funksjoner, men er mye mer komplisert og har mange innstillinger på lyd, men for all del, den som sitter i i-Mieven er mer enn bra nok.

Jeg hadde slått til på 2011 modellen, det er en kjempebil, og hvis ikke 2012 modellen får mere mil på batteriet er det ikke noe å vente på. Korriger meg gjerne.

Lykke til

Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

gbzdoc

Mener også å ha lest noe om mulighet for å forvarme bilen, men husker ikke i farta hvor sikkert det var.

Jeg ville klinka til på en 2011 modell, og bedt om hyggelig pris på montering av dieselvarmer. Da får du deilig forvarmet bil, og får vesentlig lenger rekkevidde om vinteren. :-)

Spilleren i bilen er helt ok, og hvis du vil ha en mer fancy spiller senere så er den enkel å bytte ut. ;-)

bkv

Sitat fra: gbzdoc på lørdag 18. februar 2012, klokken 22:06
Mener også å ha lest noe om mulighet for å forvarme bilen, men husker ikke i farta hvor sikkert det var.

Jeg ville klinka til på en 2011 modell, og bedt om hyggelig pris på montering av dieselvarmer. Da får du deilig forvarmet bil, og får vesentlig lenger rekkevidde om vinteren. :-)

Spilleren i bilen er helt ok, og hvis du vil ha en mer fancy spiller senere så er den enkel å bytte ut. ;-)

Har du en sånn dieselvarmer?
Mitsubishi i-Miev 2012.

Kris

Forvarming av bilen fra strømnettet kommer på 2012 modellen i følge Motoforum. Dette anonseres også i e-brosjyren til i-Miev på iPad, og dette er ikke US modellen. Dette systemet kommer med fjernkontroll for å starte A/C eller defrost og stille inn timer av lading og klima. Fjernkontrollen viser også ladenivå.
Jeg har lest at US modellen som lanseres nå har et system som styrer batteritemperatur. Usikker på om det er operativt bare under lading eller ved kjøring også. Dette er hvertfall tilgjengelig som en del av en vinterpakke og burde redusere forskjellen i rekkevidde vinterstid. Fordi systemet allerede er utviklet og i salg kan jeg ikke tenke meg at det ikke blir tilgjengelig i Norge.
Angående to versjoner av batterikapasitet, så er dette noe som tilbys i Japan slik jeg forstod det. Om det blir tilgjengelig her avhenger vel av importøren.
Slik jeg ser det blir årets modell tilpasset norsk klima og er verdt å vente på litt til.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Thomas Parsli

http://moongoddesslae.blogspot.com/2011/10/2012-mitsubishi-imiev-electric-car.html
"the iMiev features a battery cooling and warming system that automatically activates if the temperature goes above 20 degrees Celsius or falls below minus 25 degrees Celsius"

Det ser ut som om det er samme typen batterivarmer som i Leaf. Denne påvirker ikke rekkevidden før det blir kaldere enn -20 (og da er hovedfunksjonen å unngå forstskader på batteriene).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

testO

Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

gbzdoc

Sitat fra: bkv på lørdag 18. februar 2012, klokken 22:20Har du en sånn dieselvarmer?

Både og... Hadde det på Buddyen min, har det på Toyotaen min, og hadde det ikke vært for at jeg solgte Mieven så hadde nok den hatt det nå.

Nå solgte ikke jeg Mieven grunnet missnøye med bilen, snarere tvert i mot... Vi brukte den så mye og ble så glad i den at vi ville bruke den enda mer. Da trengte vi:
5 seter
Mer bagasjeplass
Litt større og oppvarmet batteri ville jo også hjelpe.

Siden vi er en familie på fire så bestemte vi oss fort for å bestille en Leaf, og selge Mieven. Litt vemodig, da alle i familien digget den kjappe lille krabaten. :)

Forøvrig oppdaget jeg ikke at det oppvarmede batteriet var "en bløff" før etter bestilling...

Til slutt vil jeg få kommentere på den danske artikkelen; Der står det at 2011 modellen ikke regenererer ved bremsing, men det gjør den uten tvil. Kanskje ikke så mye som den burde ha gjort, så det er vel trolig endret til å regenerere enda mer.

PS! i-Miev selges nå med tap grunnet priskrig mellom PSA og Mitsubishi. Spørs jo om 2012 utgaven prises likt.

Kris

Jeg ble også fortalt om batterioppvarming på 2011 modellen da jeg var å prøvekjørte en i miev her om dagen. Dette overrasket meg da jeg ikke har sett det beskrevet noe annet sted, og jeg tror det var selger som egentlig ikke hadde satt seg inn i produktet.
Når det kommer til regenerering ved bruk av bremsepedalen er jeg usikker. Den regenererer helt opplagt ved å slippe gasspedalen, men om den også klarer å tyne strøm ut av selve bremsesystemet har jeg vanskeligheter med å forestille meg. Kanskje det er her danskene har misforstått?
Prisen på 2012 modellen vil fremdeles påvirkes av konkurransen (leaf), så dersom de fortsatt planlegger å selge i miev må prisen fortsatt være konkurransedyktig slik den er i dag. Selv om 2012 modellen er noe forbedret. Mitsubishi sier selv at batteriprisen er halvert siden introduksjonen av i miev så det bør fremdeles være marginer her. Det er kort tid siden de senket prisen drastisk, så det er lite sannsynlig i et markedsføringsperspektiv at de også planlegger å øke den igjen like etterpå med en bil som tilsynelatende er identisk.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

wat

Det er ingen tvil om at i-Miev regenererer ved bremsing, Min gjør i hvert fall det. Bare følg med på ECO-meteren neste ang dere bremser. Den går vesentlig lengre inn i "Charge" sonen da..
Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

elektrolux

Sitat fra: gbzdoc på søndag 19. februar 2012, klokken 20:33
PS! i-Miev selges nå med tap grunnet priskrig mellom PSA og Mitsubishi. Spørs jo om 2012 utgaven prises likt.

HVor har du det fra?

Ingenting tilsier at Mitsubitchi taper penger på I-miev. De tjener ikke like mye som før, men dersom Inderene kan produsere, distribuere, og selge Nano med fortjeneste for ca 14000 NOK, er jeg sikker på at Mitsubitchi tjener penger på I-miev selv om den ble solgt til under 160000 NOK.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

gbzdoc

Sitat fra: elektrolux på mandag 20. februar 2012, klokken 06:00

HVor har du det fra?

Ingenting tilsier at Mitsubitchi taper penger på I-miev.

http://e24.no/bil/elbilpriskrig-taper-minst-30-000-per-bil/20147928?view=print

Også synes jeg du kan legge av den barnslige "bitchy" versjonen av Mitsubishi, på samme måte som du sikkert setter pris på at andre ikke kaller Think for plastbøtte. ;-)

Thomas Parsli

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Thomas Parsli

Sitat fra: gbzdoc på mandag 20. februar 2012, klokken 08:28
http://e24.no/bil/elbilpriskrig-taper-minst-30-000-per-bil/20147928?view=print

"Etter det E24 erfarer betyr dette et tap på minst 30.000 kroner." dreier seg altså om Citroën -og høres ut som en kvalifisert gjetning fra en konkurrent (Mitsubishi kanskje?).

At prisnedgangen kom som en overraskelse synes jeg er ...overraskende.
Prisen på trillingene var for høy i forhold til Leaf, noe sikkert også Mitsubishi la merke til når salget nesten stoppet opp før jul.
Hvis de taper 30.000,- nå antar jeg de slutter med elbiler når Tesla starter produksjonen av Model S...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA